Bjonski Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg bruker til dags dato Windows Vista x64 på min stasjonære pc, som jeg bruker til spill, film og musikk. Har hatt en god del trøbbel tidligere med blåskjermer og lignende. Og i dag fikk jeg beskjed om at det var oppdaget en trojaner på pcen. Pcen har også blitt tregere og tregere med tiden. Har tidligere erfaring med Ubuntu på min bærbare, hvor det gikk rimelig greit. Derfor spør jeg her, er det noe forskjell på hvilken distro jeg velger til følgende system: AMD X2 6000+ nVidia 8800GT 512mb 4GB ram Asus M3A (hovedkort) Spiller mindre og mindre på pcen, så det er ikke så farlig. Det går for det meste i Lord of the rings online, men det blir kjedelig med tiden. Jeg har konsoll som jeg kan spille på, trenger bare spillene Er det bare å kjøre på med Ubuntu 8.10, eller vil det oppstå driver komplikasjoner? eventuelt andre distroer som er et bedre valg? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Ubuntu eller Linux Mint er nok de beste distroene du kan velge når det kommer til hardware-kompatibilitet, hvis du er fornøyd trenger du så absolutt ikke å se videre EDIT: Lord of the rings online skal være spillbart med Wine, hvis du er villig til å knote litt: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=4891 Endret 3. desember 2008 av Skinney Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Valgte å installere Ubuntu 8.10, men jeg får ikke koblet meg til nett. Jeg får følgende valg når jeg klikker på nettverksikonet: Wired network: Auto Eth0 Wireless network: Johansen Klikker jeg på en av de står den og leter etter IP-adresse, også kommer det opp at den er disconnected. Har prøvd å sette statisk IP, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Valgte å installere Ubuntu 8.10, men jeg får ikke koblet meg til nett. Jeg får følgende valg når jeg klikker på nettverksikonet: Wired network: Auto Eth0 Wireless network: Johansen Klikker jeg på en av de står den og leter etter IP-adresse, også kommer det opp at den er disconnected. Har prøvd å sette statisk IP, men det hjalp ikke. Mint FTW!!! Beste du noen gang kommer over tror jeg. Ubuntu er kjedelig. Mint er basert på Ubutnu, og finnes både 32-bit og 64-bit. Finnes også med Gnome, KDE og Fluxbox. Har ikke peil på trådløse nettverkskort, på konrollpanelet eller på menyen er det noe som heter Windows wireless drivers eller noe. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) EDIT: bla bla... bare gjenntagelser, for treg på avtrekkeren Endret 3. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Klarte å koble til kablet nettverk nå. Skrev ikke inn DNS i sted, gjorde det nå og kom rett inn. Ser dog ikke ut til at den lagrer mitt valg som manuell IP-adresse. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg møter på et lite problem hver gang jeg slår på pcen. Jeg har aktivert nVidia driveren, og valgt oppløsning og oppdateringskrekvens(Hz). Men hver gang jeg slår på så blir dette resatt, og Hz blir satt til 50. På 50Hz så er alt uklart, derfor vil jeg ha det på 60Hz. Noen tips? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Innstaler og kjør nvidia sitt kontrollpanel, feks via terminal: sudo apt-get install nvidia-settings sudo nvidia-settings Eller du kan gjør det via menyene, men det orker ikke jeg å forklare. EDIT->dette forutsetter at du har benyttet ubuntu sitt kontrollpanel til å sette detta tidligere Endret 4. desember 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har installert nVidia kontrollpanelet samtidig som driveren. Her er et screenshot av konfig til Ubuntu og nVidia Som du ser så er det 60Hz i nVidia kontrollpanelet, og det er den gjeldende. Hvis jeg derimot restarter pcen så blir nVidia konfig om til "auto" og den blir satt til 51Hz i Ubuntu sitt kontrollpanel. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Gjør som NorthWave sa, start nvidia-settings som administrator og lagre xorg.conf når du har rett frekvens. Hvis du vil ha trådløst oppe å gå kan du poste output fra lshw -C network Jeg får ikke sammenheng i det du forteller om kablet nett, hvordan er det satt opp hos deg? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg får ikke sammenheng i det du forteller om kablet nett, hvordan er det satt opp hos deg? Jeg hadde en TP kabel koblet i pcen, men fikk ikke nett. Dette ordnet seg derimot etter en restart av router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå