Gå til innhold

Kvalitetsforskjell på Phottix og Canon batterigrep?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig. Min 20D er fire år gammel, og på slutten av sin karriere som førstekamera for meg. Jeg bryr meg ikke om original, og ser heller ikke poenget i det hvis det ikke øker ytelsen, eller kopien har dårlig kvalitet.

Og jeg fant grepet på HKs side til slutt. Etter å ha bladd forbi 1374 grep for 350D/400D osv.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

kjempetips i denne traaden. Eg har alltid vurdert et batterigrep til mitt 30D, men det var vel dyrt. No har eg bestilt ett batterigrep for 540,- inkl frakt, to batteri for ca.150,- inkl.frakt pluss et veldig impulsivt kjoep av ei traadlaus fjernstyring for min 580EX blits. Satser paa at alt gaar smertefritt.

Erlend

Til informasjon fikk eg mitt grep i dag, i en polstra konvolutt sammen med batteria og fjernstyringa til blitzen. Konvolutten var merka "Gift - 10$" :-) Altså null MVA denne gangen. (Eg ba ikkje om denne tjenesten en gang.)

Førsteinntrykket er at batterigrepet er litt mindre ergonomisk enn grepet på kameraet, men det passer godt i mine hender likevel. Som tidlegare påpeikt blir horisontalgrepet bedre og med batterigrepet påmontert.

Skal komme med meir erfaringer når eg har prøvd det uti løpet av veka og helga.

Endret av erlendhagen
Lenke til kommentar
Inspirert av denne tråden spontanshoppet jeg et batterigrep til 30D'en min.. Til 9,90 USD var det ikke så mye å lure på..

9.90? Det kan da umulig være et phottix-grep? I så fall har jeg driti meg ut :!:

Til den prisen så kan det være en handstrap han har bestilt,blir bare spekulasjoner fram til vi får en link.

Lenke til kommentar

Den 12. ankom min pakke landet og i dag hentet jeg den på posten. Rekomandert sending, ingen toll eller mva. Kvaliteten virker grei nok, skrudde det fast og testa litt kjapt. Det ser ut til å fungere helt greit. Hjulet på grepet virker å være litt slarkete. Men det fungerer.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Snipe

Link på Fjernstyringen ?

Gi gjerne tilbakemelding på fjernstyringen til blitsen også.

Skal prøve det ut i helga, og gi rapport.

Link til fjernstyringa:Fjernstyring

Eg angrar på at eg ikkje like godt kjøpte ei med mange mottakere. Jaja..

EDIT:

Eg har prøvd ut batteriprepet og fjernstyringa til blitzen. Begge deler virker heilt OK. Batterigrepet har alle funksjonane en forventar på dei knappane som er der. Litt slarkete følelse på festehjulet, men grepet sitter bra når det er tilskrudd. Veldig godt horisontalgrep med dette påmontert. Vertikalgrepet er en smule mindre ergonomisk enn eg er vant til, men grepet gjer nytten og gummien har minst like godt feste i handa som originalen.

Fjernstyringa virker spinkel, men det skal ikkje utsettast for noko heller. (og 20$ er ikkje mykje pengar) Funksjonsmessig er det hilt fint, men blitzen må stillast manuelt. mottakeren som blitzen står på klarer ikkje seriefoto. (Mulig blitzen sto på full utlading, når eg tenker meg om. Dette ville vel forklare at den ikkje holdt følge..)

Med denne fjernstyringa fikk mitt gamle kondemnerte tripod et nytt liv som stativ for blitz.

Endret av erlendhagen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

:w00t:

Batterigrepet ser ut til å være av god kvalitet. Står ikke noe tilbake for det som er orignalt til 400d iallfall (har hatt det tidligere. Nå har jeg aldri hatt BG-e2n i hendene så får ikke sammenlignet med det. Grepet virker veldig bra, knappene ser ut til å være av god kvalitet og virker som de skal. Vet ikke noe om batterilevetid enda, da jeg såvidt har fått brukt dette.

Den trådløse fjernkontrollen Cleon c8 har jeg ikke fått prøvd enda - men også den ser ut til å være av grei kvalitet. Den er litt stor, men ikke så stor som jeg fryktet. Skal skrive et par ord om begge deler senere når jeg har fått prøvd litt mer og har grunnlag for å si noe mer konkret. Vedrørende toll, så kommer vel det gjerne en stund etterpå så jeg vet ikke hvor mye det blir eller om jeg slipper det. Time will show ;)

__________________________________________________________________________________________

Det skal ikke være noe tollavgifter på kamera og fotoutstyr. Det eneste er mva men den slipper du unna dersom avsender krysser av for gave,og det gjør de aller fleste uoppfordret.

Klippet fra Toll.no :

Det du må betale ved fortolling er avhengig av hvilken vare du kjøper:

Toll

De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:

- elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer)

- DVD

- CD

- skriver

- skanner

- kikkert

- kamera

- sko og støvletter

- bildeler

- møbler

- alt sportsutstyr, unntatt sportsklær

- briller og solbriller

- vesker, bagger, ryggsekker

- sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

- barnevogner

- sykler

- verktøy (elektronisk og mekanisk)

- pyntegjenstander

- drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )

- service og porselen

- plakater

Merverdiavgift

Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.......

2. Avgiftsfritak med hjemmel i forskrift 12 § 5 første ledd.

Denne paragraf inneholder spesialbestemmelser i forhold til reglene i § 4 første ledd. Enkelte av avgiftsfritakene er her teknisk knyttet til et tilsvarende tollfritak, se eksempelvis § 5 nr. 3 og 4,mens andre bestemmelser står på egne ben, se eksempelvis § 5 nr. 16, nr. 19 og nr. 20.

I det følgende avgis det kommentarer til de enkelte bestemmelser i § 5, hvor selve

forskriftsteksten er inntatt først i kursiv.

§ 5 nr. 1:

"Gavesendinger av verdi under kr. 1000,-.

En kompis av meg kjøpte gitar fra usa til 2000$,denne hadde butikken skrevet ned verdien på til rett i underkant av 1000 kr. samt krysset av for gave :) Han spiller fortsatt på avgiftsfri gitar han :cool:

De vil jo selge mest mulig disse butikkene, ...heldigvis :)

Problemet oppstår vel heller når noe skjer med eventelt utstyr handlet i USA eller Kina og man skal sende det på service.. :no:

Frakten kommer man heller ikke unna..har selv kikka på Tokina 11-16 mm og funnet den billig i mange Ebay butikker men med frakt inkludert kommer man opp i det samme som her hjemme..mellom 5500 og 6000 kr... :hrm:

Endret av Rogerkanon
Lenke til kommentar
Inspirert av denne tråden spontanshoppet jeg et batterigrep til 30D'en min.. Til 9,90 USD var det ikke så mye å lure på..

9.90? Det kan da umulig være et phottix-grep? I så fall har jeg driti meg ut :!:

Til den prisen så kan det være en handstrap han har bestilt,blir bare spekulasjoner fram til vi får en link.

Jeg handla phottix grep til 450D for 699kr hos nordic import på Bjørkelangen. erstattnings batteri for LP-E5 har jwg handlet der før for 169.- :yes:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har bare et spørsmål angående batterigrep. Tenkte jeg like gjerne kunne poste det her, og ikke lage en egen tråd.

Når jeg tar bilder så bruker jeg stort sett alltid M (Manuell) (se signatur for kamera) Det vil si at jeg bruker en knapp som ligger rundt tommelen for å skifte mellom lukkertid og blenderåpning, finnes denne knappen også på batterigrepene? Litt klønete forklart, men regner med at dere forstår. Hvis ikke skal jeg forklare bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...