Gå til innhold

Usikker på min fremtid, trenger tips og råd..

Anbefalte innlegg

Hallo..

Trenger litt tips og råd da jeg i det siste har blitt litt usikker på mitt yrkesvalg..

Går nå førsteåret/grunnkurset, Teknikk og industriell produksjon..

Har egentlig vært fast bestemt på og bli bilmekaniker i flere år, og var derfor jeg begynte på denne linjen..

Mèn, etter snart ett halvt år på skole med masse skruing og utplassering i bedrifter har jeg blitt møkka lei.. Og blir bare mer lei når jeg tenker på at jeg skal jobbe med dette i flere år fremover.. Greit nok som hobby, morsomt og skru på egen bil på fritiden osv.. Men tanken og skru på biler til kunder, hver dag i flere år gjør meg deprimert :p

Begynte som sagt på denne linjen fordi jeg skulle bli bilmekaniker, men har undersøkt og funnet ut hva mer jeg kan bli etter dette grunnkurset.. Noe som vekte min oppmerksomhet var Låsesmed.

Noen som jobber/har annen erfaring ang dette yrket? Har hørt at man både kan jobbe i butikk hvor man sliper nøkler, og være låse/alarm montør som kjører rundt og monterer låser og alarmer. Jeg kunne faktisk tenkt meg og gjøre det siste, men vet ikke om dette er tilfellet?

Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre.. Om jeg skal velge ett av yrkene jeg vurderer, eller se på noe annet?

Har ikke peiling på hva jeg vil bli!

Far min er sjef i ett firma som driver med logistikk, på ett lager som distruberer matvarer til butikker. Når jeg blir 17 får jeg fast jobb der.. Har vært og jobba der flere ganger, og liker både jobben, lønna og arbeidsmiljøet der så har egentlig tenkt og jobbe der en god stund. Men har ikke tenkt på at jeg sikkert ikke blir og jobbe der for evig og altid.. Men samtidig, er det mange som har gjort det.. Er så usikker!

Ble en lang og uoversiktlig post,menmen.. Er så usikker på hva jeg skal gjøre, så kan trenge noen gode tips og råd!

Tusen takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...