Gå til innhold

Hva er egentlig diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Lurte på hva diskusjon.no er. Jeg ser at det er mangen websider forbundet til forumet, men EIER de, eller er de bare en del av den?

 

Den har jo egen URL.

 

Jeg spør fordi jeg ofte ser folk som starter en emne, men så hopper det inn en moderator og stenger den pga en av websiden har også en artikkel om samme saken....noe jeg ikke ser logikken i.

 

Personlig går jeg til www.diskusjon.no. Jeg går ikke til alle disse diverse websidene og ser hva de skriver om før jeg starter en emne, jeg går heller ikke til artikkel delen til disse websidene.

 

I mine øyner er alle disse delene i forumet "rom", og hva de snakker om i ett rom har ikke andre rom noe med.

 

Så om jeg snakker om f.eks. "Zepto Hydra A17" i Laptop delen i forumet, så meiner jeg at Hardware.no bør ikke ha makten å ta munnkurven på meg, stenge emnen og gir en link til meg til artikkelen deres bare fordi dem også har et artikkel om samme....dette er helt idiotisk.

 

Artikkelen er jo en annen sak. Der står det jo "diskuter artikkelen" ikke "diskuter om dette her og alt annet tilknuttet det artikkenen tar opp".

 

Websidenen har deres artikkel område. Men strekker ut deres makter utover hele forumet?

 

Fatter ikke helt strukturen til diskusjon.no

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Informasjon om forumet kan du finne her:

http://wiki.diskusjon.no/index.php/Diskusjon.no

 

Ellers, moderatorer stenger ofte tråder om det allerede finnes en eksisterende om samme emnet. Angående å stenge grunnet artikler så er det nok muligens litt mer uheldig, spesielt siden de ligger i en egen kategori. Jeg skal ta og undersøke litt og se om vi kan finne en grei føring på det, fordi det er ikke noe konsekvent bak denne praksisen.

 

Takker for tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Informasjon om forumet kan du finne her:

http://wiki.diskusjon.no/index.php/Diskusjon.no

 

Ellers, moderatorer stenger ofte tråder om det allerede finnes en eksisterende om samme emnet. Angående å stenge grunnet artikler så er det nok muligens litt mer uheldig, spesielt siden de ligger i en egen kategori. Jeg skal ta og undersøke litt og se om vi kan finne en grei føring på det, fordi det er ikke noe konsekvent bak denne praksisen.

 

Takker for tilbakemelding. :)

 

Takk for svar Dotten.

 

Men det "om samme emnet" er vel litt av en grå sone.

 

En heldelse jeg husker veldig godt er fra Nintendo delen av forumet. Her laget noen tråden om at den nye DSi kom ut. Men så kom Gamer.no og la ut en artikkel ETTER at denne tråden ble laget. Og da igjen kom det inn en moderator, stengte tråden og linket til artikkelen....noe av det frekkaste jeg har sett på lenge. (jeg skal forsøke å søke etter den for å vise)

 

Denne så jeg på PC delen av forumet igår, som igjen tydelig at personen ikke leser websidene, men likevel hopper det inn noen og stenger den av.

 

Så her har vi et delemma, disse hander jo om samme sak, men likevel blir den stengt og link til artikkelen blir lagt til....selvom delen av forumet personen laget emnen i er helt etter forskrifter og dersom gamer.no IKKE hadde laget emne om dette ville disse fått stå i fred.

 

Det er som om websidene har monopol på emner. Og nesten som en plott å tvinge folk til websidene for å få besøker treff og gir falske statistik.

Endret av nosync
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...