Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett fix

Anbefalte innlegg

hei, Jeg har Telenor adsl for at jeg sskal kunne dele det med andre pc er i nettverk, må jeg bruke ett spesielt prog da eller kan man bare gjør sånn du gjør på nextgentel bare plugge en kabel fra ruteren til hubben??

Jeg vet det finnes et lite prog som kan fikse det med telenor adsl noe som vet hvilket jeg mener eller vet om et annet prog??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må da ha en ruter. Det må du med Ngt også, men der er ruteren integrert i modemet, det er det ikke med telehor. Du kan da kjøpe en ruter, eller sette opp en gammal pc som det. En annen mer sansynlig løsning er vel kansje å bruke den pc en du har nå som ruter. Du må ha 2 nettverkskort. Kan ikke den nøyaktige framgansmåten, men det skal ikke være spesielt vanskelig. XP har en innebygd funksjon for dette.

Lenke til kommentar

Ja, du bare tar en wizard som ligger inne på egenskaper for mine nettverks steder. Du trenger faktiskt ikke 2 nettverkskort. Bare sleng kabelen fra modem rett inn i switch. Men det er ganske lurt å sette en proxy i de PCene du deler med (proxy.online.no:8080)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...