brainwasher Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 hei, Jeg har Telenor adsl for at jeg sskal kunne dele det med andre pc er i nettverk, må jeg bruke ett spesielt prog da eller kan man bare gjør sånn du gjør på nextgentel bare plugge en kabel fra ruteren til hubben?? Jeg vet det finnes et lite prog som kan fikse det med telenor adsl noe som vet hvilket jeg mener eller vet om et annet prog?? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Du må da ha en ruter. Det må du med Ngt også, men der er ruteren integrert i modemet, det er det ikke med telehor. Du kan da kjøpe en ruter, eller sette opp en gammal pc som det. En annen mer sansynlig løsning er vel kansje å bruke den pc en du har nå som ruter. Du må ha 2 nettverkskort. Kan ikke den nøyaktige framgansmåten, men det skal ikke være spesielt vanskelig. XP har en innebygd funksjon for dette. Lenke til kommentar
555 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg gjør det på samme måte som figur 1 her Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Ja, du bare tar en wizard som ligger inne på egenskaper for mine nettverks steder. Du trenger faktiskt ikke 2 nettverkskort. Bare sleng kabelen fra modem rett inn i switch. Men det er ganske lurt å sette en proxy i de PCene du deler med (proxy.online.no:8080) Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Kjøp en ruter til 3-400 kroner... og koble til det du gidder av pc'er, uten å tenke på konfigurerring eller noe... etter at ruteren er satt opp. Truls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå