Bludd Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Rare greier. Dette er OCZ-settet jeg har: OCZ3G1600LV6GK Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har samme problem men. men får brukt alle brikkene hvis jeg setter dem i slot A1 B1 og B2 ikke neon annnen måte. Ja men da får du bare dual kanal Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Rare greier. Dette er OCZ-settet jeg har: OCZ3G1600LV6GK Har Platinium. Har akkurat bestilt Corsair XMS, håper de funker ellers er det hovedkortet det er noe galt med Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Si fra hvis det funker med dem da da må nok jeg å bestille nye brikker for som tomas7137 sa kjører dem bare i dual nå :/ Endret 11. mars 2009 av killerbill Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Bare litt dokumentasjon sånn hvis det skulle være noe tvil. Endret 11. mars 2009 av Bludd Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Si fra hvis det funker med dem da da må nok jeg å bestille nye brikker for som tomas7137 sa kjører dem bare i dual nå :/Skal hente brikkene idag. Kommer med en liten update i kveld Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det er nok dessverre hovedkortet det er noe i veien med. Akkurat samme problem med Corsair brikkene. Klarer faktisk å kjøre med 10GB ram, men med 6GB triple channel booter den ikke. Ser ut som jeg må sende HK i retur Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Før du gjør det, prøv variasjoner av RAM slots. Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det er nok dessverre hovedkortet det er noe i veien med. Akkurat samme problem med Corsair brikkene. Klarer faktisk å kjøre med 10GB ram, men med 6GB triple channel booter den ikke. Ser ut som jeg må sende HK i retur Flere som har samme problem ja ser jeg. Må levere inn hovedkort jeg også. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Har akkurat samme rammen som Bludd, og de funker veldig bra her også, på P6T Deluxe.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Før du gjør det, prøv variasjoner av RAM slots. Har prøvd. Klarer som sagt å kjøre med 1,2,4,5 brikker, men ikke med 3 eller 6. Har også prøvd alle BIOS versjonene. Har til og med bedt en stille bønn til vår herre uten resultat Det er mange som raporterer dette problemet så det er nok en svakhet med hovedkortet. Kanskje ikke så rart at de kom ut med V2 som er tilsynelatende identisk. Det aner meg at ASUS er klar over at det er en feil i produksjonen Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Brukte 1102 først, så 1303. Edit: Var vel 04etellerannet helt først, når jeg bygde maskinen. Hva er egentlig den største fordelen med å oppdatere bios? Detektering av hw i bios? Gjort nada i bios og alt fungerer utmerket. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Brukte 1102 først, så 1303. Edit: Var vel 04etellerannet helt først, når jeg bygde maskinen. Hva er egentlig den største fordelen med å oppdatere bios? Detektering av hw i bios? Gjort nada i bios og alt fungerer utmerket. BIOS bør kun flashes dersom man har problemer. Hvis alt fungerer slik det skal kan man godt la være Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 BIOS bør kun flashes dersom man har problemer. Eller hvis en gitt oppdatering legger til noe man trenger, f.eks. bedre minnestøtte eller støtte for nye CPUer. Er enig med deg, BIOS oppdatering er noe man ikke skal gjøre hvis man ikke trenger det. Lenke til kommentar
rolfn Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Hve vil det si, er det samme kortet som P6T eller er det en nedgradert verisjon eller noe? Jeg har studert manualene og funnet følgende forskjeller: LAN: P6T bruker Realtek 8111C mens SE bruker Realtek 8111DL (det virker ikke som om det er så veldig stor forskjell på disse, dog) SATA: P6T har 8 port, SE har 6 (men de to ekstra kommer via en "SATA Port Multiplier", JMicron 322, et design jeg er skeptisk til). RAM: P6T sies å støtte 12GB mens SE støtter 24GB (men jeg mistenker at de kortene som sier de støtter 12GB gjør det kun fordi manualen ble laget før det var 4GB-brikker på markedet. Jeg er likevel skeptisk til om 4GB-brikker virker på disse kortene) SLI: P6T har støtte for nVidia SLI, det har ikke SE. Begge har støtte for ATI CrossFire. Så kan det være forskjell på overklokkingsegenskaper eller firewire, det har jeg ikke undersøkt. Og det kan hende at de har brukt billigere og dårligere komponenter ellers på SE-kortet, det har vi liten mulighet til å undersøke. rrn Redigert: iflg informasjon i produktsammenligningen hos asus støtter begge 24GB RAM, som bekrefter mistanken om at det bare er manualen som er utdatert. Endret 18. mars 2009 av rolfn Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har nå bestilt V2 og ikke V1 er det noen som har noen kommentarer til forskjell på disse? råd? Lenke til kommentar
rolfn Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har nå bestilt V2 og ikke V1 er det noen som har noen kommentarer til forskjell på disse? råd? Sammenligning hos asus. Den eneste forskjellen ser ut til å være at V2 har mistet støtte for SAS. Sannsynligvis har de ryddet opp i noen bugs også, men jeg har ikke funnet noe omtale av dette noe sted. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Så mitt kort har mistet noe, men har blitt dyrere? Rart?:S Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Sitter i everest og ser litt på temp's, så ser jeg at "Hovedkort: 104c" Er dette en kødd elr er det noen andre som har det slik også ? CPU: 48c GPU: 62c GPU omgivelser: 51c HDD'ene: 40-41c Lenke til kommentar
rolfn Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Så mitt kort har mistet noe, men har blitt dyrere? Rart?:S Hos toms hardware spekulerer man i om det var bugs i den aktuelle SAS-chip-en som skapte problemer. Jeg ser imidlertid at "P6T6 WS Revolution" har samme brikke, så jeg mistenker det bare er snakk om en markedsstrategi. Noen fant ut at SAS burde høre hjemme på et dyrere kort, så de flyttet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå