Kenneth199 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Er førstehjelpspute til bil påbudt å ha? Har hatt en diskusjon med noen venner, hvor det er delte meninger! Fant ikke noe konkret svar på internett. Endret 7. desember 2008 av TSP Endret emnetittel til noe mer beskrivende Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mener å huske at dette ikke er påbudt; bare anbefalt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Nei der er ikkje påbudt, kjøretøyforskriften nemner godkjent varseltrekant og refleksvest som påbudt i bil (brannslukkningsapparat (2kg pulver ABC) i bil med over 22 passasjerar). Men det står ingenting om førstehjelpsutstyr. Kjøretøyforskriften Det er sjølvsagt ein fordel at så mange som mulig har førstehjelpsutsyr, men min erfaring er at dei fleste førstehjelpsputene som er i salg er altfor små od dårlig utstyrt til å ha den heilt store effekten. Plaster og paracet er ikkje akkurat det som trengst i ei bilulykke, anbefaler å sette saman eit sett sjølv istadenfor eller kjøpe eit litt større førstehjelpsskrin. Det du treng er engangshansker, mange kompress til å stoppe større blødningar og gjerne noke til å sikre frie luftvegar (nakkekrage eller eventuelt tape til å surre fast hodet til nakkestøtten i bilen). Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 refleksvest har ikkje eg i bilen kansje eg får skaffe meg en da siden det er påbutt. trekant har eg helelr ikkje sett noe til. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg tror jeg har det meste som er påbudt faktisk. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg tror jeg har det meste som er påbudt faktisk. Vognkort, førerkort, varseltrekant og refleksvest er påbudt, alt anna utstyr er anbefalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå