Gå til innhold

[LØST] ICE modem problem

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte i dag ICE modem som man bare skulle plugge rett i maskinen via usb.

Installasjonen av programvaren gikk ok, men modemet klarer aldri å koble til noen servere av noen slag.

Kommer bare opp "Initializing.. - Disconnected" hele tiden.

Prøvde å ringe ICE kundeservice, de viste like lite som jeg gjorde, og ba meg bare starte maskinen på nytt osv.

Hva skal jeg gjøre med dette?

Levere tilbake hele bajsen til elkjøp å kreve pengene mine tilbake, eller wah?

Endret av Ryshiro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fjor hadde jeg USB-modem fra ICE. Det viste seg å være en tabbe, da man selv ikke i Tromsø knapt får bra nok signal til å gjøre noe som helst. Kundeservice sa at det kom til å funke bra i dette området. Jeg var svært plaget med problemet du nevner, og det funket ca halvparten av gangene.

Både Tele2, Netcom og Telenor kan tilby samme varen/tjenesten. Telenor kom best ut på TV 2 hjelper deg sin test, ICE kom dårligst ut.

Jeg hadde ICE i noen måneder før jeg angret meg, og måtte desverre betale en formue for å komme meg ut av den udugelige kontrakten.

Lenke til kommentar
I fjor hadde jeg USB-modem fra ICE. Det viste seg å være en tabbe, da man selv ikke i Tromsø knapt får bra nok signal til å gjøre noe som helst. Kundeservice sa at det kom til å funke bra i dette området. Jeg var svært plaget med problemet du nevner, og det funket ca halvparten av gangene.

Både Tele2, Netcom og Telenor kan tilby samme varen/tjenesten. Telenor kom best ut på TV 2 hjelper deg sin test, ICE kom dårligst ut.

Jeg hadde ICE i noen måneder før jeg angret meg, og måtte desverre betale en formue for å komme meg ut av den udugelige kontrakten.

Har vel kjøpt katta i sekken da..

Bor i Tromsø ja, funker ikke i det hele tatt her.

Har betalt 1500 kr for modemet, regner med jeg kan bruke elkjøps "30 dagers full returrett" på dette. Betaler ikke 5 øre for dette siden det ikke virker slik det skal i følge kontrakten jeg skrev med ice.

Bah, blir sliten av slike ting som dette, argh.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har fått med meg tilbyr mange av de andre selskapene modemet for 1,-. 1500,- er blodpris for dette. Hva i alle dager skal man med dette modemet den dagen man sier opp? Jeg måtte legge mitt ut på Finn.no til en billig penge for å bli kvitt det.

Edit: Du bor i Tromsø, ja? Jeg bodde da på Fagereng, som ligger veldig sentralt i forhold til byen.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Bor man på steder med HSDPA (3G) dekning er det ofte best å droppe ICE. Fremtidsutsiktene er nok best for Telenor/Netcom fordi hastigheten vil øke radikalt de neste årene mens ICE trolig har en nisje der 3G ikke rekker fram. En annen sak er at ICE ser ut til å streve økonomisk alt nå, så skal bli spennende å se om de eksisterer om noen år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...