Gå til innhold

Billigere spill vs piratkopiering?

husgutt

Anbefalte innlegg

Som audi_a8 sier, de tjener ikke så forferdelig mye på spill. Så vis for eksempel elkjøp har kjøpt en del nye spill for 500, kan ikke de selge det for 499/399. Da må de gjerne selge dyrere. Så vis alle spill hadde en pris som tilfredstilte spillere, ville det vært veldig få spill de hadde fått solgt, ettersom at de ikke har penger nok til og selge billigere en det de kjøper for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selve leverandørene er ikke så dyre som du tror ^^,

- I grunn veldig opp til leverandørene på hva hovedfokuset er og ligger i grunn :)

eks. :

En bedrift som kun satser på en ting er opptatt ov og tjene mest mulig og få et bra overskudd, i forhold til regnskap osv.

kommer også litt ann på hva leverandørene ønsker og gi butikene i form av reklame materiell og demonstrasjonsmodeller.. som gir en vinn vinn situation.

- Det viktigste er og ha ting i butikk til riktig tid overholle releas lister og vise at dette kan vi og dette er noe vi skall prøve og være best på.

Derimot en bedrift som satser på utrolig mye kan gi litt mere varierte priser, på den måten at de kan ha muligheten til og prise opp en vare for og sette en annen vare ned litt som kan bli tilbud, gjeldene for butikk.

alt kommer ann på mengden å mangfoldet, i forhold til det vi som en kunde kan forvente oss da vi går inn i en butikk :)

1.Vet man hva man skal ha stikker man til det stedet med en grei pris og det spillet man er ute etter.

2. Er du usikker på hva som passer deg, og vil vite hva de som har testet dette mener, drer du til et sted med stort utvalg :)

Endret av Carloz89
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget, følg med på tilbuds i tråden Xbox 360 spill på billigsalg - under 300 kroner og kjøp spill når de er på tilbud. Finnes mange gode alternativer til norske butikker.

De norske butikkene tjener ikke mye på hvert spill, det er som det er blitt sagt tidligere, nesten tap for de. Når de selger spill under 500 kr så tror jeg de nok sansyligvis taper på det.

Piratkopiering av spill på xbox er nytteløst spør du meg. Spiller blir mye bedre når man har cover og har kjøpt det. Da er man ekstra tolmodig, prøver spillet lengre etc. Hadde ikke spillt igjennom et spill jeg tror jeg, om jeg hadde modda boksen.

499 er uansett ikke så ille når man tenker på hvor mye morro det er. Feks Gears 2, det kostet 499 på launch dag på Platekompaniet. Spillet i seg selv er jo naturligvis verdt det. 8 timer coop morro, på casual og hardcore, deretter kanskje insane? Med en kompis og et par øl? Er liksom ikke det verdt 500,-?!? :)

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
De norske butikkene tjener ikke mye på hvert spill, det er som det er blitt sagt tidligere, nesten tap for de. Når de selger spill under 500 kr så tror jeg de nok sansyligvis taper på det.

Da tror du nok mektig feil. Av alle distribusjonsleddene fra spillprodusent til utsalgssted, er det siste leddet, butikken, som forsyner jeg mest av fortjenesten.

Butikkene kan selge et spill for langt lavere pris enn 500,- (noe de også gjør når spillet til syvende og sist blir lagt ut på tilbudssalg) og allikevel tjene penger. Om du tror butikkene betaler 500,- i innpris for spillet, må du nok tro om igjen.

Lenke til kommentar
Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene :(

Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen.

Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes.

Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle

Det er fordi selve PES-spillet suger det, ikke noe annet ;)

Lenke til kommentar
Tror ikke de mest "hardcore" av piratene bryr seg det døyt om pris.

Uansett ser ikke jeg en gjennomsnittspris på 500 kroner for ca 8 timer underholdning som alt for dyrt, mtp at man betaler ca 120 kroner i snitt for en film som varer sånn ca i 1 time og 30 minutter..

Nei, men dersom en film hadde vart i 8 timer, hadde jeg ikke ville sett den enda hvis jeg hadde FÅTT 500 kroner for den.

Og jo: Spill ER overpriset. Skjønner godt at barn under 15 som ikke tjener pengene sine selv synes at 500 kroner er greit, men når man begynner å tjene pengene sine selv, lærer man noe som heter "prioritere".

Lenke til kommentar

Føler at pirat kopierte spill (som "jeg" ikke har) :ph34r: ikke gir samme gleden som de jeg har kjøpt. Liker mye bedre og psille kjøpte spill en pirat kopierte. Det er genialt morsomt og ha coveret og CD and so on. Men som en annen sa, er jeg rundt 15, tjener ikke penger selv, men prioriterer like vel greit nok til og ikke kjøpe spill. Det verste jeg vet er og kjøpe spill jeg ikke vet om er bra. Demoer er fint, men ikke alle spill som har dette. Og når demoen er på 4 GB og fullversjon på 6 GB er jeg litt i tvil. 2 GB forskjell er ikke så mye, da er det bedre og kjøpe spille / pirat.

Lenke til kommentar
Gjentar det jeg har sagt, folk betalte gladelig 900kr(som er ca 1300kr i dagens verdig) for spilla til nintendokonsollen for 15år siden. Uansett om prisen på spill blir satt ned til 200kr vil det alltid være noen som klager.

Gladelig og gladelig. De hadde vel ikke særlig mange alternativer på den tiden. Bortsett fra datamaskiner hvor piratkopieringen florerte. Så kom Sony med PS1 og tilbød langt billigere spill enn Nintendo og overkjørte dem totalt.

Lenke til kommentar
Gjentar det jeg har sagt, folk betalte gladelig 900kr(som er ca 1300kr i dagens verdig) for spilla til nintendokonsollen for 15år siden. Uansett om prisen på spill blir satt ned til 200kr vil det alltid være noen som klager.

Gladelig og gladelig. De hadde vel ikke særlig mange alternativer på den tiden. Bortsett fra datamaskiner hvor piratkopieringen florerte. Så kom Sony med PS1 og tilbød langt billigere spill enn Nintendo og overkjørte dem totalt.

ikke akkurat "overkjørt"...

Hvis det er N64 du tenker på,(som forøvrig hadde større slagere enn Ps noen gang kommer til å klare) må du nok enda lenger tilbake i tid. Dreamcast, sega, snes... 15 år..

Lenke til kommentar

ikke akkurat "overkjørt"...

Hvis det er N64 du tenker på,(som forøvrig hadde større slagere enn Ps noen gang kommer til å klare) må du nok enda lenger tilbake i tid. Dreamcast, sega, snes... 15 år..

Hva? PS1 kom fra intet og solgte over dobbelt av hva N64 gjorde. Det er ganske bra overkjøring vil nå jeg si. Hva du synes om kvaliteten på spillene på de maskinene er ikke særlig vesentlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er de som allerede kjøper spill som kanskje ville kjøpt flere. Da jeg var på flyplassen i London og så at spill kosta under 400kr på HMV, så kjøpte meg med meg noen spill som jeg kanskje ikke ville kjøpt i Norge.

Er nok noen av piratene som ville kjøpt (flere) spill om de var billigere, men de fleste gjør det nok ikke pga prisen.

Lenke til kommentar
"ALT er billigere når man kjøper rett fra produsent. "

Seriøst? :s

Selvfølgelig..de skal jo tjene noe ;)

Så det du mener er at hvis jeg går til en bonde å kjøper melk vil jeg få det billigere enn i butikken? :s

Jepp.

Endret av timb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...