Gå til innhold

Billigere spill vs piratkopiering?

husgutt

Anbefalte innlegg

Ville det lønnet seg for Microsoft og få prisen satt ned (hvordan vet jeg ikke,da det ikke bare er microsoft involvert) prisen på nye spill til si 300 kroner? Jeg vil jo tro at færre ville piratkopiert spill dersom det var billigere å kjøpe spill.

Selv er jeg i tvil, selv om jeg heller mot at det lønner seg å opprettholde dagens prisnivå.. Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

400 hadde KANSKJE lønnet seg.

Jeg kjøper ofte dog spill fra nett, sjelden jeg betaler 600 for et spill..Kan ikke å huske å ha gjort det heller faktisk. De spillene jeg absolutt MÅ ha kjøper jeg på launch, og feks. Elkjøp har ofte hyggelige launcpriser.

F.eks. Gta 4 kosta 350 og Gears 2 kosta 399.

Spill jeg ikke må ha på dagen kjøper jeg fra Play-Asia, og der koster de nyeste spillene i underkant av 400 kr(unngår toll derfra)

Lenke til kommentar
Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene :(

Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen.

Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes.

Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle

Lenke til kommentar

Tror ikke de mest "hardcore" av piratene bryr seg det døyt om pris.

Uansett ser ikke jeg en gjennomsnittspris på 500 kroner for ca 8 timer underholdning som alt for dyrt, mtp at man betaler ca 120 kroner i snitt for en film som varer sånn ca i 1 time og 30 minutter..

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene :(

Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen.

Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes.

Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle

er dette passelig språkbruk fra ei jente på 12? :p

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Å produsere spill var mye billigere før også.
Word. Av egen erfaring kan jeg si at jeg får langt mer ut av et spill kjøpt til 599,- enn hvis jeg skulle lastet det ned, og at man da tar seg god tid til å nyte spillet i stedet for å rushe gjennom og gå videre til neste spill.

Folk som klager over at spill er alt for dyrt og at spillbransjen er grusom for ta å finne seg en billigere hobby. Det tar ikke mange månedene før spill er å få til rundt 300 spenn uansett.

Lenke til kommentar

Tingen er vel at forhandlerene overpriser spillene. Se bare på AS, de selger omtrent alle spillene til 499,- med unntak for Col.Edt., osv. Og fortsatt tjener de godt på butikken sin slik at de overlever.

Så jeg vet ikke hvor mye man skal pese på MSFT for dette, eller forhandleren/importør.

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...