husgutt Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Ville det lønnet seg for Microsoft og få prisen satt ned (hvordan vet jeg ikke,da det ikke bare er microsoft involvert) prisen på nye spill til si 300 kroner? Jeg vil jo tro at færre ville piratkopiert spill dersom det var billigere å kjøpe spill. Selv er jeg i tvil, selv om jeg heller mot at det lønner seg å opprettholde dagens prisnivå.. Noen tanker? Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Tror ikke det ville lønnet seg. Et spill koster vel 600.. Tviler på at dobbelt så mange hadde kjøpt spill hvis de kosta 300. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Netopp. 600 for et nytt spill er uaktuelt for meg..overprisa som f..derfor er det mange som laster ned spilla..skjønner dem godt Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 400 kanskje da... Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 400 hadde KANSKJE lønnet seg. Jeg kjøper ofte dog spill fra nett, sjelden jeg betaler 600 for et spill..Kan ikke å huske å ha gjort det heller faktisk. De spillene jeg absolutt MÅ ha kjøper jeg på launch, og feks. Elkjøp har ofte hyggelige launcpriser. F.eks. Gta 4 kosta 350 og Gears 2 kosta 399. Spill jeg ikke må ha på dagen kjøper jeg fra Play-Asia, og der koster de nyeste spillene i underkant av 400 kr(unngår toll derfra) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Prisene er fine som de er. Ingen som husker super nintendo spill til 900kr da, og det var for over 15år siden? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 da va det mindre som hadde konsoll, og dermed måtte prisene være høyere. 199 er en hyggelig pris for min del. når eg ser et spill til 199 kr så kan det hende jeg kjøper det uten å vite om det er bra. ingen som vil bruke 600 på et spill man ikke vet om man liker. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Å produsere spill var mye billigere før også. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen. Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes. Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 er vel ca dette som har skjedd med pc-spill om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 De som spiller kopier ville gjort det selv om spill kostet 100kr. Fler spill ville blitt solgt men mindre inntekter enn i dag garantert. De 10% eller hva det er som bare spiller kopier ville ikke endret seg mye tror jeg. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Selvom det er billigere er det billigere og bare laste ned. Vis spillene var gratis er det mer fristende med et fint cover og CD, men mye lettere og laste ned ulovelig. IKKE AT JEG DRIVER MED SLIK. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Tror ikke de mest "hardcore" av piratene bryr seg det døyt om pris. Uansett ser ikke jeg en gjennomsnittspris på 500 kroner for ca 8 timer underholdning som alt for dyrt, mtp at man betaler ca 120 kroner i snitt for en film som varer sånn ca i 1 time og 30 minutter.. Endret 4. desember 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen. Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes. Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle er dette passelig språkbruk fra ei jente på 12? Endret 4. desember 2008 av Neptjune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Å produsere spill var mye billigere før også.Word. Av egen erfaring kan jeg si at jeg får langt mer ut av et spill kjøpt til 599,- enn hvis jeg skulle lastet det ned, og at man da tar seg god tid til å nyte spillet i stedet for å rushe gjennom og gå videre til neste spill.Folk som klager over at spill er alt for dyrt og at spillbransjen er grusom for ta å finne seg en billigere hobby. Det tar ikke mange månedene før spill er å få til rundt 300 spenn uansett. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hadde overlevd 500kr. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Tingen er vel at forhandlerene overpriser spillene. Se bare på AS, de selger omtrent alle spillene til 499,- med unntak for Col.Edt., osv. Og fortsatt tjener de godt på butikken sin slik at de overlever. Så jeg vet ikke hvor mye man skal pese på MSFT for dette, eller forhandleren/importør. Birger Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Absolutt Spill er vel kun en nettbutikk er de ikke? Hvis så er tilfelle burde det vel være lettere for en nettside å overleve enn en butikk-kjede? Siden kjedene virker å ha flere utgifter enn en nettbutikk mener jeg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Men om du hadde brukt en pris alle aksepterte, ville de solgt mere. Tror jeg da. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå