ATHLON XP Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Se tema.Har sjett det mange ganger,men jeg vet ikke hva det er.En ting til,hva vil det si å modde radeon 9500 til 9800,hva er forskjellden?er det klokkefrekvensene som er forskjelden? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har du defekte pipelines så lekker det vann, eller CPUen din er gått heden. Spørs om du mener "stalled pipeline", som jo er et vanlig uttrykk. Du finner info her: http://www.mmdb.ece.ucsb.edu/~ece154/lecture4.pdf Lenke til kommentar
heimabrygg Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Radeon 9500 kommer med 4 av 8 minne-"pipelines" aktivert. Når du aktiviserer de resterende 4 får noen av kortene problemer (forstyrrelser i bildet). Regner med det er dette du tenker på når du snakker om defekte "pipelines". Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Se tema.Har sjett det mange ganger,men jeg vet ikke hva det er.En ting til,hva vil det si å modde radeon 9500 til 9800,hva er forskjellden?er det klokkefrekvensene som er forskjelden? En pipeline kan kalles en "vei" for de binære tallene fra en komponent til en annen i maskina di. F.eks mellom RAM -> NortBridge så må tallene overføres fra RAM -> Northbridge. Dette gjøres ved hjelp av pipelines. Ledere kan de også kalles. Pipelines på et skjermkort er det samme, men her har pipene spesialisert "seg" på forskjellige "ting". Noen legger på textures, andre er PixelShaders, noen ble VertexShaders... Osv. Men alle har en "grunnideologi", og det er å overføre data. Hvs en pipeline er defekt, så sier det seg selv at en pipeline er ødelagt. Lenke til kommentar
ATHLON XP Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Okey,trur jeg forstår nå. Takk for hjælp folkens :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå