SiggyT Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Hei, har begynt å sette sammen min første selvbygger-PC og finleser alt jeg kommer over av manualer og rettledninger som følger med hardwaren. Har bare så vidt begynt monteringen for jeg har ikke fått CPU'en enda. Hovedkomponentene er som følger; * Hovedkort ASUS A7V333 * CPU AMD Athlon XP1800+ / 266MHz Bus * RAM 512 MB PC2700 "Standard" * skjermkort Aopen GF4 MX440-V64 Så kommer jeg til problemet. Hovedkortet er som de fleste nyere hovedkort såkalt "jumperfritt". Alle jumper'ene er satt til factory-default og DIP-switchene er satt på "of". Har tidligere satt sammen flere PC'er, men da har jeg alltid fått tak i hovedkort og CPU som har vært brukt sammen før og tilpasset hverandre i BIOS. Denne gangen har jeg altså kjøpt komponentene separat og må sette system setting i BIOS selv. Eller trenger jeg ikke det? Vil BIOS sette disse korrekt selv etter at komponentene er montert og systemet er startet opp? (har prøvd å lese en del i manualen til HK'et, men får nærmest info-sjokk av alt som står der (144 sider!) :o Takknemlig for alle tips dere måtte ha. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Er ingenting å stille på her. Bare kanskje en lett overklokking i BIOS, men det skjønner du lett uten å lese manualen. For å sitere en eller annen fyr ett eller annet sted: Det er så lett at du ikke en gang trenger en 4åring til å hjelpe deg... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har det samme kortet ! Sett på default settings på bios og jumperfritt stilling på kortet ditt før du går videre her i livet ! Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Du kan så å si sette (nesten) alle instillingene i BIOS på Auto, så det er ikke noe å tenke på. Forresten så står alt riktig med en gang du går inn, enste jeg trengte å sette in selv var ikke no kritiske ting, bare får at mskinene skulle bote raskere, skrudde av diverse tester på startup. Måtte også stille på Aparture Memory som sto litt galt. Var forrsten også et Asus kort, de bruker nesten samme BIOS på alle korta uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå