Gamer93 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det er en liten sjangse for at en meteoritt treffer jorden i år 2036, den kommer til å bli 100 ganger sterkere enn den asteroiden som slo ned i Sibir for om lag 100 år siden, som utryddet et område på 2000 kvadrat kilometer. Copy/Paste fra ''Knut Jørgens univers'' ''Den 320 meter store asteroiden Apophis passerer fredag 13. (!) april 2029 bare 30 000 kilometer fra jordoverflaten. Dette er nærmere enn TV-satellittene on det er en viss risiko for at asteroiden kan knerte en og annen av disse. Men vi vet nå sikkert at Apophis ikke vil treffe Jorden i 2029. Derimot vil banen dens bli påvirket av Jordens tyngdekraft fordi asteroiden passerer så nær. Neste gang asteroiden suser forbi oss, i 2036, er det derfor en bitteliten mulighet for at den kolliderer med Jorden. Asteroiden er stor nok til å gjøre et område på størrelse med Frankrike ganske utrivelig. Dersom asteoriden treffer på et ugunstig, tett befolket område, kan den ha katastrofale konsekvenser for oss mennesker. Det gjøres derfor svært mye for å kartlegge faren (og dessuten oppdage eventuelle andre trusler fra rommet). Senest i 2021 må vi ha bestemt oss for om vi må skyve på asteroiden og dytte den over i en bane som er trygg for oss.'' Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Den andre metoritten du snakkero m traff aldri bakken den bare eksploderte i luften. Men før jeg spekulerer mer sier jeg : Kilde, takk! edit: Og hvordan i helvete skal vi kunne dytte Apophis vekk? Endret 3. desember 2008 av Chris93 Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Har navngitt kilden. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Pss..den havner sikkert midt i New York. Som alt sann dritt gjør Mener jeg leste en plass at såkalte eksperter skulle bruke nukes for å "dytte" dem litt? Eller kanskje det var film.. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hehe ^^ Forhåpentlig vis så treffer den ikke =p, sjangsen var 1 til 40 000 eller noe slikt. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det er vell ikke så mye den må dyttes for at det skal bli trygt for oss, hvis vi tar den på god avstand. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Så lenge den ikke ødelegger hele jorda er det ett fett for meg Flytter meg gjerne til andre siden av jorda eller no sånn. Dessuten er jeg 40 år da, så meh... Kommer neppe til å ha noen bekymringer da Endret 4. desember 2008 av Green Machine Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Vi kommer til å ta livet av oss selv før den tid uansett kjenner jeg oss rett. Lenke til kommentar
probin Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg løper ikke unna om den er på vei mot meg.. tenk å dø av en meteor/meteoritt. det må være en HÆRLIG måte å dø på! Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mener jeg leste en plass at såkalte eksperter skulle bruke nukes for å "dytte" dem litt? Eller kanskje det var film.. Nei, altså, man har funnet ut at de blir vanskelig å "dytte" på den. Eneste måten å løse en slik sak på er å lande på asteroiden, drille et hull som når asteroidens kjerne, dernest putte en nuke i nedi. Asteroiden blir sprengt til knas... NEI, det var IKKE en film... Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 For å dytte en asteroide må man mest sannsynlig lande på den med et fartøy og som regel installere et fremdriftssystem på den som kan over tid endre asteroidens bane. Jo lenger ute i solsystemet dette gjøres, jo mindre må banen forskyves for at kollisjon skal unngås. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er jo også en mulighet å "male" disse.. man sender store bomber ladet med hvitmaling. Dersom området som "males" blir av en hvis størrelse, vil det påvirke temperaturfordelingen, som igjen påvirker banen. Faren med nuke er om noe går galt( selv om det slevfølgelig er kjedelig å få 100 tonn hvitmaling i hode ) Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er jo også en mulighet å "male" disse.. man sender store bomber ladet med hvitmaling. Dersom området som "males" blir av en hvis størrelse, vil det påvirke temperaturfordelingen, som igjen påvirker banen. Faren med nuke er om noe går galt( selv om det slevfølgelig er kjedelig å få 100 tonn hvitmaling i hode ) hmmm....interessant.....kanskje kunne man tenkt seg - å male den i Vålenga-fargene!! 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 hmmm....interessant.....kanskje kunne man tenkt seg - å male den i Vålenga-fargene!! Siden Enga aldri klarer å få ballen i mål, så er det kanskje den beste idéen jeg har hørt så langt. \o/ 2 Lenke til kommentar
H3N Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er jo også en mulighet å "male" disse.. man sender store bomber ladet med hvitmaling. Dersom området som "males" blir av en hvis størrelse, vil det påvirke temperaturfordelingen, som igjen påvirker banen. Faren med nuke er om noe går galt( selv om det slevfølgelig er kjedelig å få 100 tonn hvitmaling i hode ) hmmm....interessant.....kanskje kunne man tenkt seg - å male den i Vålenga-fargene!! støttes Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har visst om dette i lang tid nå. Mener jeg leste en plass at såkalte eksperter skulle bruke nukes for å "dytte" dem litt? Eller kanskje det var film.. Nei, altså, man har funnet ut at de blir vanskelig å "dytte" på den. Eneste måten å løse en slik sak på er å lande på asteroiden, drille et hull som når asteroidens kjerne, dernest putte en nuke i nedi. Asteroiden blir sprengt til knas... NEI, det var IKKE en film... Jo, det var en film. Hvis vi sprenger en asteroide blir den fortsatt fordelt, men da blir det flere mindre treff enn ett stort, men fortsatt helt for jævelig. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mener jeg leste en plass at såkalte eksperter skulle bruke nukes for å "dytte" dem litt? Eller kanskje det var film.. Nei, altså, man har funnet ut at de blir vanskelig å "dytte" på den. Eneste måten å løse en slik sak på er å lande på asteroiden, drille et hull som når asteroidens kjerne, dernest putte en nuke i nedi. Asteroiden blir sprengt til knas... NEI, det var IKKE en film... Ring han Bruce? Han har erfaring med dette........ Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Eneste måten å løse en slik sak på er å lande på asteroiden, drille et hull som når asteroidens kjerne, dernest putte en nuke i nedi. Asteroiden blir sprengt til knas... Hvis vi sprenger en asteroide blir den fortsatt fordelt, men da blir det flere mindre treff enn ett stort, men fortsatt helt for jævelig. Nja, mange biter brenner bedre enn en stor klump i atmosfæren. Man får derfor færre som treffer jorden og den totale massen som treffer blir mindre. Den treffer også over en langt større flate og fordelt over mer tid. Derfor blir konsekvensene langt, langt mindre. Aberet er dog at nedfallsfruktene da er blitt radioaktive.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Eneste måten å løse en slik sak på er å lande på asteroiden, drille et hull som når asteroidens kjerne, dernest putte en nuke i nedi. Asteroiden blir sprengt til knas... Hvis vi sprenger en asteroide blir den fortsatt fordelt, men da blir det flere mindre treff enn ett stort, men fortsatt helt for jævelig. Nja, mange biter brenner bedre enn en stor klump i atmosfæren. Man får derfor færre som treffer jorden og den totale massen som treffer blir mindre. Den treffer også over en langt større flate og fordelt over mer tid. Derfor blir konsekvensene langt, langt mindre. Aberet er dog at nedfallsfruktene da er blitt radioaktive.. da får vi bare dele den opp i flere deler, men uansett vil vi få problemet med radioaktiviteten. men siden det skjer såpass høyt oppe vil den kanskje fordele seg over et mye større område og dermed ikke være så intensiv Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har navngitt kilden. Ja, og hvor finner jeg denne kilden din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå