Gå til innhold

Hvordan sortere filmene?

HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel egentlig enig. Coveret har siste ordet.

athorb: Men vil det ikke se rart ut å ha Ringenes Herre på 'L'? :hmm:

Hvis det står LORD of the rings på coveret? Nei. Står det Ringenes Herre så sett på R. Ekke verre.

edit: åja, du skrev til athorb.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
@ Bacon: Du har i bunn og grunn det systemet kun for å skille deg ut? Jeg kan forstå at man finner fram i sitt eget system bare man kjenner det godt nok, men hva med andre? Brått så skal noen hente en film hos hvis jeg ikke er der, og med det systemet måtte jeg brukt 15 min på tlf for å forklare.

Skille meg ut? Nei, slikt bryr jeg meg ikke særlig om, men hvis man først skal ha en samling synes jeg det er fint å pusle litt slik at det ikke ser ut som en random Videonova-sjappe.

Systemet mitt brukes likevel først og fremst fordi det faller meg naturlig at feks. seriemorderfilmer står ved siden av hverandre, ikke Se7en og Seven Samurai.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
En ekte filmnerd lager sin egen database over filmene sine. Med muligheter for å notere hvem som har lånt filmene og ikke minst når de ble lånt. :)

Dvdprofiler, ja? Og Bacon, hvorfor er det ikke naturlig at Seven og Seven Samurai står ved siden av hverandre? Jeg har alltid lurt på hvordan de som sorterer etter genre løser problemet med genrehybridene.

Lenke til kommentar

Alfabetisk er en flott og effektiv løsning hvis man fort vil finne frem til filmene sine, men hvis du feks. har en del seriemorder eller gangsterfilmer liggende synes jeg rett og slett det tar seg bedre ut hvis disse står samlet. Og det visuelle er det viktigste.

Genrehybrider er bare en sunn utfordring, men alt dette avhenger jo av hva slags filmer du har og hvordan hylleløsningen din er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...