HaterDiskus Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Bytting er flott. Har støtt på en ny problemstilling. La oss si at jeg velger alfabetisk. (Evt.) Norsk tittel; eller originaltittel? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det som står på coveret. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 The Master Of Organizing has spoken: Etter tittel på coveret. Har du elendige oversettelser på coveret er saken klar: Kast dvdene, og begynne å handle fra en anstendig sjappe. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg kjører originaltittel uansett, jeg. Hvis ikke originalspråket er som gresk for meg, da blir det engelsk. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Er vel egentlig enig. Coveret har siste ordet. athorb: Men vil det ikke se rart ut å ha Ringenes Herre på 'L'? Endret 3. desember 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Så du setter coveret Frihetens Regn under S? Da mister jo alfabetiseringa poenget sitt. Edit: Sikta til Athorb. Endret 3. desember 2008 av Bob_3 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Er vel egentlig enig. Coveret har siste ordet. athorb: Men vil det ikke se rart ut å ha Ringenes Herre på 'L'? Hvis det står LORD of the rings på coveret? Nei. Står det Ringenes Herre så sett på R. Ekke verre. edit: åja, du skrev til athorb. Endret 3. desember 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
athorb Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jepp, sånn gjør jeg det. Men jeg leser ikke bak på covrene, jeg bare gjenkjenner dem. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Litt enig i det Bob_3 sier; da mister alfabetiseringen mye av poenget. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jaja, det høres litt snodig ut. Men som sagt, så lenge man kjøper filmer fra play, amazon eller (tidvis) PK slipper man ubrukelige oversettelser. Tror 95% av filmene i hylla har originaltittelen på siden av coveret. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Dessuten, når man har brukt det samme systemet over tid, vet man etterhvert hvor i hylla hver enkelt film står, uavhengig av system. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Godt poeng. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) @ Bacon: Du har i bunn og grunn det systemet kun for å skille deg ut? Jeg kan forstå at man finner fram i sitt eget system bare man kjenner det godt nok, men hva med andre? Brått så skal noen hente en film hos hvis jeg ikke er der, og med det systemet måtte jeg brukt 15 min på tlf for å forklare. Skille meg ut? Nei, slikt bryr jeg meg ikke særlig om, men hvis man først skal ha en samling synes jeg det er fint å pusle litt slik at det ikke ser ut som en random Videonova-sjappe. Systemet mitt brukes likevel først og fremst fordi det faller meg naturlig at feks. seriemorderfilmer står ved siden av hverandre, ikke Se7en og Seven Samurai. Endret 3. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 En ekte filmnerd lager sin egen database over filmene sine. Med muligheter for å notere hvem som har lånt filmene og ikke minst når de ble lånt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 En ekte filmnerd låner ikke bort filmer, NikkaYoichi. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 En ekte filmnerd lager sin egen database over filmene sine. Med muligheter for å notere hvem som har lånt filmene og ikke minst når de ble lånt. Dvdprofiler, ja? Og Bacon, hvorfor er det ikke naturlig at Seven og Seven Samurai står ved siden av hverandre? Jeg har alltid lurt på hvordan de som sorterer etter genre løser problemet med genrehybridene. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Alfabetisk er en flott og effektiv løsning hvis man fort vil finne frem til filmene sine, men hvis du feks. har en del seriemorder eller gangsterfilmer liggende synes jeg rett og slett det tar seg bedre ut hvis disse står samlet. Og det visuelle er det viktigste. Genrehybrider er bare en sunn utfordring, men alt dette avhenger jo av hva slags filmer du har og hvordan hylleløsningen din er. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Man har da selvsagt egen seksjon for de forskjellige genrehybridene. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Alfabetisering er effektivt, ja. Og jeg kan forstå løsningen din, men i min hylle ville det virket litt malplassert. Skulle jeg sortert etter regissør er det bare Hitchcock og Kubrick som har 10+ titler. Etter genre kunne vært en idè, men det er for mange hybrider og for mange forskjellige genrer til at det ville gitt noen mening. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Neida, det gir alltid mening til slutt. Man må bør bare kutte studiene, være tålmodig og sette igang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå