Gå til innhold

Hvordan sortere filmene?

HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorterer etter både sjanger og regissør, men hvordan de står avhenger litt etter hva slags filmer jeg har.

Feks. har jeg alle westernfilmene mine i en hylle, og da står Leone sine bidrag ved siden av hverandre, mens de andre står mer alfabetisk. Mens politiske drama står rangert kronologisk etter hendelsene de skildrer, da står feks. Good Night & Good Luck først og The Insider sist.

Edit: Slikt tar jo mer tid, men har du jævlig lite å ta deg til en dag så er det jo mer morro enn å støvsuge gulvet.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke søke opp, men har vi ikke en tråd på dette allerede?

Klarte ikke å finne noe.

Slikt tar jo mer tid, men har du jævlig lite å ta deg til en dag så er det jo mer morro enn å støvsuge gulvet.

Det har jo sin sjarm å pusle litt med samlingen. Mener nå jeg da.

CypheroN: Og hvor mange favoritter har du? Jeg har jo sikkert 50-100 jeg gjerne skulle hatt for seg selv.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke søke opp, men har vi ikke en tråd på dette allerede?

Vi har det, sett før.

Slikt tar jo mer tid, men har du jævlig lite å ta deg til en dag så er det jo mer morro enn å støvsuge gulvet.
Det har jo sin sjarm å pusle litt med samlingen. Mener nå jeg da.

Yeah, Enig.

Lenke til kommentar
Sorterer etter både sjanger og regissør, men hvordan de står avhenger litt etter hva slags filmer jeg har.

Feks. har jeg alle westernfilmene mine i en hylle, og da står Leone sine bidrag ved siden av hverandre, mens de andre står mer alfabetisk. Mens politiske drama står rangert kronologisk etter hendelsene de skildrer, da står feks. Good Night & Good Luck først og The Insider sist.

Edit: Slikt tar jo mer tid, men har du jævlig lite å ta deg til en dag så er det jo mer morro enn å støvsuge gulvet.

Godeste Bacon, det er kanskje det vanskeligste sorteringssystemet jeg har hørt om noen gang. Jeg sorterer alfabetisk, men har sett og usett separat(har drøye 100 usette filmer), det funker nice. Så pusling med filmhylla for min del består av å flytte filmer jeg har sett fra èn hylle til en annen.

Edit: @ Athorb og alle andre latsabber, her er tråden dere maser om. Tok meg ett søk å finne den ;)Klikk på meg, jeg er en link til tråden alle maser om, men ikke gidder å lete frem

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Godeste Bacon, det er kanskje det vanskeligste sorteringssystemet jeg har hørt om noen gang. Jeg sorterer alfabetisk, men har sett og usett separat(har drøye 100 usette filmer), det funker nice. Så pusling med filmhylla for min del består av å flytte filmer jeg har sett fra èn hylle til en annen.

Usette filmer slenger man jo på gulvet. Så irriterer man seg over at man hele tiden tråkker på dem slik at man til slutt får ræva i gir og putter de i spillern. Først da har filmen gjort seg fortjent til en plass i samlinga.

Cypheron snakker jo forøvrig at det er hyggelig å pusle med samlinga si, men alfabetisk kan jo hvilkensomhelst tølper klare. Mitt system er lite effektivt, slitsomt og på grensen til tåpelig, men når man først får det til så blir det ganske så flott. Akkurat som de vanskelige puslespillene man dreiv med da man var liten.

Lenke til kommentar
Cypheron snakker jo forøvrig at det er hyggelig å pusle med samlinga si, men alfabetisk kan jo hvilkensomhelst tølper klare. Mitt system er lite effektivt, slitsomt og på grensen til tåpelig, men når man først får det til så blir det ganske så flott. Akkurat som de vanskelige puslespillene man dreiv med da man var liten.

Nå må du ikke misse det andre jeg skrev, at favorittfilmene har hedersplass. Filmer jeg har gitt 8 og 9 står bortover, mens de jeg virkelig elsker står med åpent cover og vises med en gang man går inn på rommet mitt. ;) Liker forøvrig og bytte litt og pusle.

Lenke til kommentar

Man vet det hvis man har en liten filmsamling/bare har et få utvalgte regissører.

@ Bacon: Du har i bunn og grunn det systemet kun for å skille deg ut? Jeg kan forstå at man finner fram i sitt eget system bare man kjenner det godt nok, men hva med andre? Brått så skal noen hente en film hos hvis jeg ikke er der, og med det systemet måtte jeg brukt 15 min på tlf for å forklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...