Gå til innhold

Oppsigelsestid, big deal?

Anbefalte innlegg

Jeg har konkludert med at jeg vil si opp jobben. Oppsigelsestiden er kun 2 dager, men MÅ jeg møte opp på disse? De dagene passer utrolig dårlig med tanke på eksamener osv. Så om jeg kunne "lurt" meg unna de hadde det vært flott. Pluss at jeg er dritt lei jobben(Sitter på jobb nå og vurderer bare å stikke)

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har konkludert med at jeg vil si opp jobben. Oppsigelsestiden er kun 2 dager, men MÅ jeg møte opp på disse? De dagene passer utrolig dårlig med tanke på eksamener osv. Så om jeg kunne "lurt" meg unna de hadde det vært flott. Pluss at jeg er dritt lei jobben(Sitter på jobb nå og vurderer bare å stikke)

Hva tror dere?

2 dager oppsigelsestid? Trodde de fleste holdt seg til minimum 14 dagers oppsigelsestid...

Hvis du sier opp i dag, så kan du da tidligst avslutte arbeidsforholdet den 2. januar 2009, oppsigelse av arbeidsforhold gjelder fra den 1. i måneden. Hvis du bare stikker av fra jobben, så vil du ikke få positiv sluttattest eller arbeidsledighetstrygd de 90 første dagene (hvis du forøvrig oppfyller kravene til arbeidsledighetstrygd).

Lenke til kommentar

Har bare 2 dagers oppsigelsestid. Står i kontrakten ;)

Nei har konkludert at jeg bare får kjøre løpet ut torsdagen og fredagen. Har levert oppsigelsen nå, så fikk beskjed om å jobbe to dager til.

Tviler på at jeg får arbeidsledighetstrygd, hva er kravene?

Lenke til kommentar
Har bare 2 dagers oppsigelsestid. Står i kontrakten ;)

Nei har konkludert at jeg bare får kjøre løpet ut torsdagen og fredagen. Har levert oppsigelsen nå, så fikk beskjed om å jobbe to dager til.

Du finner kravene du må oppfylle her hos NAV

Grunnbeløpet er for tiden Kr 70.256,-

Det skulle da tilsi at du forrige år må ha tjent minimum Kr 105384,-

Eller Kr 316.152,- i løpet av de tre siste kalenderår

Endret av Smurfulf
Lenke til kommentar

«§ 4-5. Reelle arbeidssøkere

For å ha rett til dagpenger må medlemmet være reell arbeidssøker. Som reell arbeidssøker regnes den som er arbeidsfør, og er villig til

a) å ta ethvert arbeid som er lønnet etter tariff eller sedvane,

b) å ta arbeid hvor som helst i Norge,

c) å ta arbeid uavhengig av om det er på heltid eller deltid,

d) å delta på arbeidsmarkedstiltak.»

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-015.html

Tviler på at du får arbeidsledighetstrygd når du velger å si opp jobben, for å si det pent. Og det virker jo ganske naturlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

«§ 4-5. Reelle arbeidssøkere

For å ha rett til dagpenger må medlemmet være reell arbeidssøker. Som reell arbeidssøker regnes den som er arbeidsfør, og er villig til

a) å ta ethvert arbeid som er lønnet etter tariff eller sedvane,

b) å ta arbeid hvor som helst i Norge,

c) å ta arbeid uavhengig av om det er på heltid eller deltid,

d) å delta på arbeidsmarkedstiltak.»

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-015.html

Tviler på at du får arbeidsledighetstrygd når du velger å si opp jobben, for å si det pent. Og det virker jo ganske naturlig.

Man får arbeidsledighetstrygd av å si opp jobben, men man må vente 3 måneder.

Lenke til kommentar
Man får arbeidsledighetstrygd av å si opp jobben, men man må vente 3 måneder.

Var litt brå på labben der, beklager det.

(Antok at man ikke fikk dagpenger etter å ha sagt opp selv fordi man ikke akkurat ser ut til å oppfylle pkt a i paragrafen jeg siterte – hadde man vært villig til å ta enhver jobb ville man neppe sagt opp i utgangspunktet, men så enkelt var det visst ikke.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...