trondbue Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Har en vennine som bor i Bergen som det ikke ser ut til at kan få ADSL i leiligheten sin. Når jeg søker på kapaks får jeg opp dette: "(442) SØK ETTER NYE LINJER MÅTTE AVBRYTES, DA DET IKKE FINNES LEDIGE LINJERESSURSER Å VALIDERE PÅ." Har prøvd å bestille fra NextGenTel, Telenor og BKK, men ingen kan levere. Har også prøvd Canal Digital, og der får jeg opp dette: "Din adresse er tilknyttet kabel-tv-nettet til Canal Digital men vi kan desverre ikke tilby deg internett i tillegg". Så da er vel eneste alternativet mobilt bredbånd? Hva slags mobilt bredbånd bør hun isåfall velge? Har sett på dekningskartet til Ice, Telenor og Netcom, og ser ut til at Ice og Telenor har bra dekning på alt der hun bor, mens Netcom ikke ser ut til å ha 3G dekning akkurat i blokken hun bor i. Hva er best med tanke på hastighet? Endret 3. desember 2008 av trondbue Lenke til kommentar
NevS123 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Her er det en mobilt bredbånd test: TEST Var da merkelig at ingen leverte nett der.. Har ingen av naboene nett heller? Hvis de har det kan hun jo hooke opp på nettet dems. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hvor i Bergen holder hun til? Har hun fri sikt til ulriken er det andre muligheter for bredbånd. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Forholdene for mobilt bredbånd kan variere veldig, og telenor kan være best et sted mens netcom kan være best et annet sted. En simpel test kan gjøres med en telefon, og to simkort, et med netcom og et med telenor. Sjekk om det er noen forskjell på dekningsindikatoren på telefonen. Brutalt enkel test, kan gi deg svaret du ser etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå