nander Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg har installert og satt opp Mandrake 9.1, og kan koble til Internett med ISDN kortet. Men det er ganske tungvindt å måtte gå inn i control panelet for å gjøre dette. finnes det en enklere måte å gjøre det på? Hvis det finnes en kommando som kan kjøres fra command prompt, så kan jeg sette dette inn i "modem lights"... Jeg har lett mye på nettet etter en grei løsning... men ingen ting noen forslag? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kjør kommandoen KPPP.(Med små bokstaver) Det er en oppkoblingsmanager;) Lenke til kommentar
nander Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Når jeg skriver det i et terminal vindu, får jeg pent som svar: Bash: kppp: Command not found dette både når jeg bruker gnome, og kde... er det her problemet ligger? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Når jeg skriver det i et terminal vindu, får jeg pent som svar:Bash: kppp: Command not found dette både når jeg bruker gnome, og kde... er det her problemet ligger? Da laster du den ned herfra, og ikke glem å bookmarke sida :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Jay Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Da laster du den ned herfra, og ikke glem å bookmarke sida :wink: MarcelSB Njaaa.. Hvis han har mandrake så er det vel enklere å skrive følgende: urmpi kpp kpp følger med, så det er ingen grunn til å laste den ned. Alternativt så kan du jo bruke GUI-versjonen av urpmi som finnes under Configuration->Packaging i KDE-menyen. - J Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Da laster du den ned herfra, og ikke glem å bookmarke sida :wink: MarcelSB Njaaa.. Hvis han har mandrake så er det vel enklere å skrive følgende: urmpi kpp kpp følger med, så det er ingen grunn til å laste den ned. Alternativt så kan du jo bruke GUI-versjonen av urpmi som finnes under Configuration->Packaging i KDE-menyen. - J Da så MarcelSB Lenke til kommentar
nander Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Takk for rådene, jeg har gjort alt som har blitt anbefalt over, men til ingen nytte. Kppp virker vist bare på vanlige modem…. Jeg får en liste over devices jeg kan bruke, men ISDN kortet mitt er ikke på denne. På modem lights, står det et alternativ for ISDN, men dette hjelper heller ikke. Er det noe jeg har glemt? :o Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 lat ned Qt Isdn Linux fra www.linuxnorge.com Lettere progg en det finnes ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå