Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å få FTP / VNC til å fungere på hjemmepc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en hjemmepc jeg veldig gjerne skulle hatt satt opp både FTP og VNC server på.

Jeg benytter Windows XP og har brebånd fra Canal Digital - Ruteren jeg har er av modell type:

THOMSON TCM420 og jeg vet ikke hvordan jeg kommer inn i denne for å gjøre konfigurereringer, for blant annet å opne porter osv.. jeg har forsøkt FTP med to forskjellige porter 21 og 1500.

FTP programmet jeg benytter heter: Bulletprof FTP Server og

VNC programmet jeg benytter heter: ULTRA VNC.

Kan noen som har feks vært borti dette med Canal Digital hjelpe meg til å få dette til fordi har forsøkt å ringe Canal Digital kundeservice, men lykkes ikke i å få tak i noen som kunne hjelpe med dette, synes dette var merkelig men.

Takk for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

THOMSON TCM420 er et kabelmodem, og slepper vel gjennom all trafikk.

Er din PC koblet rett på skal det fungere.

Har du en router imellom må denne selvfølgelig konfigureres med port forward.

Derimot tror jeg heller at problemet er brannmur i pc!

Hadde problemer med VISTA ... og det var den innebygde brannmuren som var syndern!

Avslått fungerer det bra ... det er selvfølgelig ikke den ideale måten .. vet det ;)

Hei.

Jeg har en hjemmepc jeg veldig gjerne skulle hatt satt opp både FTP og VNC server på.

Jeg benytter Windows XP og har brebånd fra Canal Digital - Ruteren jeg har er av modell type:

THOMSON TCM420 og jeg vet ikke hvordan jeg kommer inn i denne for å gjøre konfigurereringer, for blant annet å opne porter osv.. jeg har forsøkt FTP med to forskjellige porter 21 og 1500.

FTP programmet jeg benytter heter: Bulletprof FTP Server og

VNC programmet jeg benytter heter: ULTRA VNC.

Kan noen som har feks vært borti dette med Canal Digital hjelpe meg til å få dette til fordi har forsøkt å ringe Canal Digital kundeservice, men lykkes ikke i å få tak i noen som kunne hjelpe med dette, synes dette var merkelig men.

Takk for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...