Gå til innhold

Ønsker til Superkjøp hos Datakjeden.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Kjære datakjeden/gutta bak tastaturet :D

 

Jeg lurte på om jeg kunne få en god deal på:

 

SAPPHIRE Radeon HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

Varenummer: 11133-04-20R

 

Hvis jeg får det blir det to slike og et G15 tastatur på meg :yes:

 

 

Hadde virkelig satt pris på dette :new_woot:

 

 

God Jul! :D

 

 

EDIT: Glemte og si det, men jeg skal jo kjøpe Antec 1200 også!!! Hadde vært kult med en grei pris på dette også, så lenge prisen blir under 1290 som er den billigste per idag. Så er jeg fornøyd :D

 

 

ANTEC Twelve Hundred Ultimate Gamer Case

Varenummer: 0761345-08120-7

 

 

jeg mener ikke o mase, men tror du at det er i dete hele tatt mulig og få en god pris på disse varene? ;)

 

God jul. Det er sent på kveld for å få til noe spesial spesial, men noen få kroner gir jeg jo bort.

 

 

Hvor mye snakker vi? :ph34r:

Lenke til kommentar
Vet dere noe om hvilken firmware-versjon som kjører på 1.5TB-disken dere nå har til en grei pris? :) Disken er omtrent ubrukelig om den har feil/gammel/dårlig firmware, nemlig...

 

Det er bare pisspreik, den _kan_ feile i raidoppsett.

Seagate har til og med en firmware ute, som du kan oppgradere til.

Jeg kan godt poste link til den hvis noen trenger det.

Jeg har denne disken i singeloppsett som lagring og den funker finfint.

 

Er ikke det jeg har hørt. Noen rapporterer om totalt heng i flere sekunder om gangen ved jevn, stødig streaming av data til den under Linux og OS X, og at det fikses ved å slå av write cache (som igjen gjør disken ubrukelig treig). Ny firmware har i mange tilfeller senket ytelsen ved skriving til nesten samme nivå som disablet write cache. Problemet blir bare vesentlig forverret om du har (hardware-) RAID, for da vil RAID-kontrolleren tro at disken er død når den ikke svarer på flere sekunder, og deaktivere den. :(

 

Datakjeden_Webshop: Vet du noe om diskene dere selger er rammet av dette problemet? Kan jeg sende dem i retur og få pengene igjen om de har dette problemet?

 

Helt ærlig: det vet jeg ikke. Har sjekket med leverandør vedrørende "har du hørt om denne feilen", og fått svar tilbake "NJET". Kan du poste en link der problemet er beskrevet godt (ja jeg er lat nok til å ikke google det selv..)

 

Tom's Hardware: Seagate 1.5TB Drives Randomly Freezing

Tom's Hardware: Seagate Responds to Freezing HDDs

Slashdot: Seagate Acknowledges Problems With 1.5-TB HDD

 

Det er vel strengt tatt bare å google på "seagate 1.5TB freezing", så får du en haug relevante artikler. Seagate kom med følgende info:

“Affected part number: 9JU138-300, 336 with firmware revisions SD15, SD17, or SD18.”

 

Har du mulighet til å sjekke (enten direkte eller hos leverandør) hvilke delenr/firmware-versjoner dere har på diskene hos dere? :)

Lenke til kommentar
Ikke noe supertilbud på webkamera? :(

 

 

Støtter den! Trenger ikke noe fancy greier, men et kamera med fot til å sette oppå lcd-skjermer og støtte for vista er et must.

 

Nogen lunde:

 

Varenummer: 961465-0509

 

http://datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1597341;c:36156

 

TIL HALV PRIS? Isåfall tenker jeg du MINST har ett kamera solgt.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
Vet dere noe om hvilken firmware-versjon som kjører på 1.5TB-disken dere nå har til en grei pris? :) Disken er omtrent ubrukelig om den har feil/gammel/dårlig firmware, nemlig...

 

Det er bare pisspreik, den _kan_ feile i raidoppsett.

Seagate har til og med en firmware ute, som du kan oppgradere til.

Jeg kan godt poste link til den hvis noen trenger det.

Jeg har denne disken i singeloppsett som lagring og den funker finfint.

 

Er ikke det jeg har hørt. Noen rapporterer om totalt heng i flere sekunder om gangen ved jevn, stødig streaming av data til den under Linux og OS X, og at det fikses ved å slå av write cache (som igjen gjør disken ubrukelig treig). Ny firmware har i mange tilfeller senket ytelsen ved skriving til nesten samme nivå som disablet write cache. Problemet blir bare vesentlig forverret om du har (hardware-) RAID, for da vil RAID-kontrolleren tro at disken er død når den ikke svarer på flere sekunder, og deaktivere den. :(

 

Datakjeden_Webshop: Vet du noe om diskene dere selger er rammet av dette problemet? Kan jeg sende dem i retur og få pengene igjen om de har dette problemet?

 

Helt ærlig: det vet jeg ikke. Har sjekket med leverandør vedrørende "har du hørt om denne feilen", og fått svar tilbake "NJET". Kan du poste en link der problemet er beskrevet godt (ja jeg er lat nok til å ikke google det selv..)

 

Tom's Hardware: Seagate 1.5TB Drives Randomly Freezing

Tom's Hardware: Seagate Responds to Freezing HDDs

Slashdot: Seagate Acknowledges Problems With 1.5-TB HDD

 

Det er vel strengt tatt bare å google på "seagate 1.5TB freezing", så får du en haug relevante artikler. Seagate kom med følgende info:

“Affected part number: 9JU138-300, 336 with firmware revisions SD15, SD17, or SD18.”

 

Har du mulighet til å sjekke (enten direkte eller hos leverandør) hvilke delenr/firmware-versjoner dere har på diskene hos dere? :)

 

Jeg har sendt epost, men er nesten sikker på å få svar tilbake på at "dette har jeg ikke hørt skal være noe problem med det VI leverer, men gidder ikke sjekke på lageret". Men vi får se!

Lenke til kommentar
Ikke noe supertilbud på webkamera? :(

 

 

Støtter den! Trenger ikke noe fancy greier, men et kamera med fot til å sette oppå lcd-skjermer og støtte for vista er et must.

 

Nogen lunde:

 

Varenummer: 961465-0509

 

http://datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1597341;c:36156

 

TIL HALV PRIS? Isåfall tenker jeg du MINST har ett kamera solgt.

 

Kan du besvare det over her?

Lenke til kommentar
Er ikke det jeg har hørt. Noen rapporterer om totalt heng i flere sekunder om gangen ved jevn, stødig streaming av data til den under Linux og OS X, og at det fikses ved å slå av write cache (som igjen gjør disken ubrukelig treig). Ny firmware har i mange tilfeller senket ytelsen ved skriving til nesten samme nivå som disablet write cache. Problemet blir bare vesentlig forverret om du har (hardware-) RAID, for da vil RAID-kontrolleren tro at disken er død når den ikke svarer på flere sekunder, og deaktivere den. :(

 

Datakjeden_Webshop: Vet du noe om diskene dere selger er rammet av dette problemet? Kan jeg sende dem i retur og få pengene igjen om de har dette problemet?

 

 

Du har helt rett i at det er noen disker med problemer, men man hører jo aldri om de som fungerer perfekt :) Nå skal det nevnes at jeg kjører alle HD-filmene fra denne så det er jo nesten som streaming det..

Som sagt så har jeg nyere firmware til diskene som har SD17-firmware dersom du er bekymret for å få denne firmware. Det fikser problemet en gang for alle.

Man brenner en isofil på cd, booter opp med kun seagate-disken koblet til og voila :)

Du vil heller ikke miste noe data, dersom du allerede har begynt å fylle disken.

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...