Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen skrur seg av=(

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny pc, men problemet er at den gir meg en helt går skjerm eller bare skrur seg av hele tiden. Fler ganger om dagen :ermm: Men det har aldri skjedd når jeg har spiller, virker nesten som at når skjermkortet mitt ikke har noe å gjøre så skrur pcn seg av, eller gir meg grå skjerm.... Hva skal jeg gjøre? Noen som vet?

pcn.

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3,

Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pc'n skrur seg av når du bruker den så er det et problem du må ta opp med leverandøren.

Skrur den seg av når du er borte fra den eller ikke bruker den noen minutter, kan du gå inn i "kontrollpanel/strømalternativer" og sjekke instillingene der. Noen ganger er maskinene satt opp til å gå i dvale/skru seg av etter noen minutter uten bruk.

Lenke til kommentar
Hvis pc'n skrur seg av når du bruker den så er det et problem du må ta opp med leverandøren.

Skrur den seg av når du er borte fra den eller ikke bruker den noen minutter, kan du gå inn i "kontrollpanel/strømalternativer" og sjekke instillingene der. Noen ganger er maskinene satt opp til å gå i dvale/skru seg av etter noen minutter uten bruk.

den er jo satt sammen selv da, så mest sannsynlig er det jeg som har gjort noe feil..

Lenke til kommentar

Men hvis du ikke har forandret noe i stømalternativene (kontrollpanel -> strømegenskaper) vil skjermen slå seg av etter 20 minutter.

Hvis det er noe feil som gjør at maskina faktisk slår seg av. Kan du gå til kontrollpanel -> system -> Avansert -> Oppstart og ... Også sørg for at 'automatisk omstart' ikke er krysset av (tom boks). Trykk Ok, og OK. Da får du opp en feilmelding på skjermen.

Lenke til kommentar
Men hvis du ikke har forandret noe i stømalternativene (kontrollpanel -> strømegenskaper) vil skjermen slå seg av etter 20 minutter.

Hvis det er noe feil som gjør at maskina faktisk slår seg av. Kan du gå til kontrollpanel -> system -> Avansert -> Oppstart og ... Også sørg for at 'automatisk omstart' ikke er krysset av (tom boks). Trykk Ok, og OK. Da får du opp en feilmelding på skjermen.

Det stemmer ei, den har aldri stått på og jeg har aldri fått noen melding, pcn skrur seg rett av, eller gir meg en helt grå skjerm.

Ta også å ta en titt i eventviewer å se om det ligger noen feilmeldinger der.

eventveiwer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...