smiley_2008 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei, jeg har ikke så utrolig greie på fotografering, annet at jeg tar bilder av venner og når jeg er på reise osv.. men i det siste har jeg plutselig ønsket meg selv et speilreflekskamera til jul:P fordi jeg tenkte hvis jeg får det, vil jeg ta flere bilder også vil venner legge mer merke til kameraet, og de fleste liker å bli tatt bilde av har alltid hatt kompakt/digital kamera.. Pappa er ikke akkurat negativ mot speilrefleks, men det han sier om det er at "det er på vei ut", "de er for dyre", "de er for tunge" osv. osv., virker ikke som jeg kan klare å overbevise han :S Så jeg lurte bare på om dere hadde noen gode argumenter FOR speilreflekskamera, vil ha deres meninger om både speilrefleks og digital Tusen takk på forhånd ;D Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Speilrefleks er bedre å holde i, flere instillingsmuligheter (som også er lettere tilgjengelig), bedre byggekvalitet (som oftest), utskiftbar optikk, raskere, bedre på høy ISO, takler vanskelige situasjoner bedre, optisk søker, større sensor, bedre batterilevetid, og en hel del ting jeg sikkert har glemt. Fordelene med kompaktkamera er at de er lettere å ha med seg, gjerne stort zoomområde (men mangler vidvinkel) også er de billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå