Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endelig noen som svartet på mitt spørsmål ;)

 

Har Corsair Dominator PC-8500 brikker (4Gb)

Som jeg kjører på litt over 900 Mhz i bios (vet ikke om dette er riktig Mhz) på 2.1 V og taiming 4-4-4-14

Har nå greid ved senere annleding og komme opp på 420 fsb.

 

Kjørte 3.85 Ghz på cpu, og enneste som hindret meg ifra og fullføre prime95 var at cpu nådde 90 grader.

Så da blir det ny Cpu kjøler.

Noen og annbefale folkens ? :grin:

 

Har du satt volt manuelt til cpu?

Et lite tips , ta en speilflate og sjekk om cpu har 100%kontakt med denne, det hender seg faktisk at noen HS (heatspreadere) faktisk har veldig dårlig kontakt med alle kjølerne og at dette faktisk lar seg fiske med litt plansliping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan det være lurt å demontere.

Går jo fint å sjekke hvor godt kontakt kjølepastaen har fått mellom kjøleribba og cpu da, dette kan ofte vise gode tegn til om det er ok eller drålig kontakt.

 

Har selv moddet litt på kjøleløsninga mi (schythe ninja) så det blir mer trykk, resultat = 5C bedre kjøling.

Lenke til kommentar

oki, for å planslipe cpu trenger du noe veldig fint pussepapir! Dette kan du få tak i hos f.eks en maler butikk.

Begynn med p600, så over til p800, p1200 og avslutt med p2000 om du finner tak i dette! :) Skal legge en youtube link til deg her. må bare finne den først.

 

 

Edit: Link: Del 1

Del 2

 

 

Dersom du ikke sliper cpuen for mye, og du lar cpuens vekt være det eneste som presser den mot pussepapiret tror jeg ikke du skal være redd for å gjøre dette. Eneste minus er at garantien forsvinner selvfølgelig. Du ser selv når den er slipt nok. begynn med p1200 papiret når nesten hele overflaten er kobberfarget, så bytter du til p2000 når den er helt kobberfarget.

Ps: Du trenger ikke slipe den så den blir 100% kobberfarget om den er veldig ugjevn. Husk å slipe kontaktflaten til kjøleribben også. Du trenger minimalt med kjølepasta etter dette er gjort, og burde få en temperatur forandring på ca 4-8c

 

Edit2: Og for guds skyld, sørg for at du ikke er full av statisk elektrisitet når du fikler med prosessoren.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Nja, den trottler vel på 100c , men uansett så er det en urimelig høy temp med mindre det er snakk om 70-100%OC @stock kjøler. Det med at kjøleren er bare 25c kan både bety at den har 0kontakt med kjøler (da kan tempen være riktig) eller at avlesingen/temperatur måleren er feil.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...