Opelen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei Har en Sony Vaio kjøpt ny i 2003 som har en 15GB HD. Denne har delt hardisk C og D og XP operativsystem. Problemet er jo at diskplassen blir for liten og C har bare 7 GB. Hvis jeg setter denne opp på nytt med medfølgende disker så klarer jeg ikke å få vekk partisjoneringen og C blir fremdeles på 7GB. Tenkte derfor jeg skulle kjøpe en ny og større HD til denne maskinen på 80 eller 160GB men spørsmaålet er nå hvordan dette blir når jeg legger inn XP med de medfølgende diskene. Kan det her blir noe problem og hva skjer? Noen som kan anbefale en HD..? Hilsen Opelen som ikke har "grusomt" mye datakunnskaper. Lenke til kommentar
microne Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Dette ser ikke ut som skal være noe problem. Så lenge du har operativsystemet og drivere på cd, har du det du trenger. Å bytte selve harddisken er en smal sak. Harddisken finner du under et av lokkene under maskinen. Det er ofte et lite sylinder symbol på lokket til harddisken. Når det gjelder anbefaling av harddisk så tar jeg en sjanse på at det er en IDE harddisk du trenger. F.eks denne. Men dobbelsjekk om det IDE du har først. -Thomas Lenke til kommentar
Opelen Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hei Thomas og takk for svar Joda, det er nok en IDE og den du foreslår burde være OK. Takk for svar Opelen Lenke til kommentar
Opelen Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg fant Laptoppen jeg har på nettet: http://capital-computers.amazonwebstore.co.../B0000668IC.htm Den har jo 2 stk USB 1,1 men den vil ikke virke med Ice.no sine modem og lurer på letteste måten å få en USB 2. på denne. Den har så vidt jeghusker 2 slotter på siden som ikke er i bruk. Finnes det adaptere for USB 2 som jeg kan dytte inn her..? Eller finnes det noe greier som konverterer Firewireporten til USB2..? Takknemlig for svar. Opelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå