Mydog Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg har satt opp ett raid 5 med 5 stk Samsung F1 1 tb via bios på HK (Intel ICH9R chipset). Bruker en vanlig raptor disk som system disk, kjører Vista 64. Når jeg setter opp raidet stopper vista under oppstart. Det jeg prøver å få til er 5 disker i raid 5 og 1 utenfor raid på Intel ICH9R, er det mulig? Ev. må jeg laste inn Vista på nytt etter å ha satt opp raidet. HK Asus Maximus Extreme CPU Core 2 Duo E 8600 Minne OCZ 1600 mhz 4 gb Disker 5 stk Samsung Spinnpoint F1 1 Tb og 1 stk WD Raptor 150 Gb Gpu 2* MSI Radeon 3870x2 OC Vista 64 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Ingen hjelp å få? da er det vel bare å kjøpe seg et raid kontroller kort, men hvilket. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Problemet er at du mangler RAID driveren i Vista installasjonen. Denne må finnes der før du setter opp RAIDet, selv om disken skal utenfor selve RAIDet så må driveren være der så lenge den skal være på ICH kontrolleren. Om du ikke vil legge inn Vista på nytt så er den enkleste metoden og kjøpe en separat kontroller som du kan boote fra mens du har RAID funksjonen påslått på ICH og du da slenger inn driveren i Vista før du kobler om til de orginale portene igjen. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Det blir en reinstallasjon av Vista og legge inn raid driverne, har aldri tenkt på det når du får opp F6 valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå