Mentos Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei folkens! Jeg har en Panasonic TH-42PX700 Plasma TV som har følgende specs: - Oppløsning : 1024 x 768 - Fargedybde : 16 bit (29 milliarder farger) - 1080i/1080p via DVI/HDMI : Ja/Ja - HDTV-klar (HD-ready) : Ja Jeg har tenkt å kjøpe en Panasonic BMP-BD55 Blu-Ray spiller og lurer på omjeg blir fornøyd med kvaliteten på bildet når jeg ser på Blu-Ray filmer. Har oppløsning på 1024x768 på TV'en mye å si i forhold til Blu-Ray? På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei folkens! Jeg har en Panasonic TH-42PX700 Plasma TV som har følgende specs: - Oppløsning : 1024 x 768 - Fargedybde : 16 bit (29 milliarder farger) - 1080i/1080p via DVI/HDMI : Ja/Ja - HDTV-klar (HD-ready) : Ja Jeg har tenkt å kjøpe en Panasonic BMP-BD55 Blu-Ray spiller og lurer på omjeg blir fornøyd med kvaliteten på bildet når jeg ser på Blu-Ray filmer. Har oppløsning på 1024x768 på TV'en mye å si i forhold til Blu-Ray? På forhånd takk for alle svar! Jeg har selv Panasonic 37" i TH-37pv serien, samme oppløsning. For min egen del så kan jeg si at jeg er veldig fornøyd, jeg må så nærme som 0,5 meter før jeg kan sjeldne pixlene uansett... Ved normal sitteavstand er det vel bevist i forskjellige "blind"tester at forskjellen på 720p og 1080p ikke er synlig før man kommer opp i størrelser et stykke over 42".... Jeg bruker forresten PlayStation 3 til å spille av Blu-Ray med.... /Espen Lenke til kommentar
Mentos Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Takk for svaret, MrEspen! Hva synes du om bildekvalitet når du spiller av Blu-Ray filmer? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Takk for svaret, MrEspen! Hva synes du om bildekvalitet når du spiller av Blu-Ray filmer? Jeg ser helt klart stor forskjell på Blu-Ray og DVD, hvor mye forskjell det er avhenger også av kvaliteten på DVD'en. Noe mer utdypende angående bildekvalitet kan jeg egentlig ikke uttale meg om, siden jeg ikke er så sykt nerd av meg når det gjelder slikt, men generelt så synes jeg panelet i denne plasmaen ofte er bedre å se på film på enn en rekke andre (og ofte dyrere modeller) pga mer naturlige farger etc. Et lite tips når man kjøper Blu-Rayspiller kan være å se etter om den oppskalerer DVD til HD, for alt jeg vet gjør de fleste spillere dette, men det er hvertfall en supernice feature på PS3 og har også gitt nytt liv til den gamle DVD-samlingen. Sin City er det for eksempel helt rått bilde på til å være DVD. /Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå