Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Recovery cd til acer aspire 6920G

Anbefalte innlegg

Hei !

Eg fikk eit virus om gjorde at eg måtte formatere pcen min ... Så tenkte eg at det kom te å bli lett å få tak i ein recovery cd frå acer , men desverre, virka det som at det vart ein god del vanskligare enn forventa... Eg har og ein kompis som har samme pc som meg , vil det då fungere at han lagar ein dvd recovery disk og gir den til meg og eg brukar min egen serial key ( til windows )

Takk for alle svar !

- Nesjen92

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Formaterte du hele disken eller bare OS-partisjonen?

Det pleier å ligge en "skjult" partisjon med recovery-info osv som man kan boote fra.

Ligge ingen skjulte partisjonar som eg veit om....

En får ikke med recovery-CD lenger, du må lage et gjenopprettingstidspunkt i stedenfor - dette måtte du da ha gjort når maskinen var ny feks.

Ja , eg veit . Så det er ikkje mulig at eg bruker ein recovery disk som e berekna på samme pc som den eg har ? sjølv om det er ein kompis sin ?

Lenke til kommentar

På Acer Aspire 6920G, så ligger det en "sjult" partisjon på D:, så så lenge du ikke har formatert den å, så kan du gjøre det som er beskrevet under:

Trykk <ALT>+f10 under oppstart, dvs. imellom Biosen og Windowsen.. Hvis ikke dette fungerer, så sjekk at "recovery" er aktivisert i biosen.. (Trykk <Del> eller F12 for å komme inn på den..)

Hvis du har formatert D: å, å samtidlig aldri lagte en recovery CD (Som du fikk spørsmål om ved første oppstart), så må du enten sende pcen inn te Acer, få en CD i fra dem, eller kontakte et acer verksted..

(Eventuelt kjøpe/skappe en vista cd, å installere på nytt selv, med drivera lastet ned i fra www.acer.com)

Ps. Eller som du spør om, lage og bruke en cd i fra en identisk Pc. :D (Lel om dette kan føre til et eventuelt lisens problem.. :/ )

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Takk for svar !

1. D: vart desverre og partisjonert :/

2. Har kontaktet Acer , men det vart veldig mykje styr.. :/

3. Vurdera å kjøpe ein disk med cd key ,med tanke på at cd keyen ikkje fungerar på standard vista cdar.

4.Ps. Eller som du spør om, lage og bruke en cd i fra en identisk Pc. inv_biggrin.gif (Lel om dette kan føre til et eventuelt lisens problem.. :/ )

Meinte du her at eg kan prøve , men at det kan resultere i lisens problem ?

Lenke til kommentar
Takk for svar !

3. Vurdera å kjøpe ein disk med cd key ,med tanke på at cd keyen ikkje fungerar på standard vista cdar.

4.Ps. Eller som du spør om, lage og bruke en cd i fra en identisk Pc. inv_biggrin.gif (Lel om dette kan føre til et eventuelt lisens problem.. :/ )

Så lenge du har Pc model og type klar,(Eventuelt serie nr..) så skulle det ikke ha blitt noe styr når du ringer til Acer suport, på: 800 84 015 ( mandag - fredag: kl.09:00 - kl.17:00 ) <--- Hvis det blir det, så kan du eventuelt gå til ditt Pcen ble kjøpt, å enten sende den inn, eller få dem til å bestile Cden..

^^Å sende den inn, tar klart kortest tid, å vi da snakker om ei ukes tid, hvis dem bruker Anovo.. 2-3 uker, hvis Acer selv..

Lager du en recovery cd med kompisen din, som har en helt identisk 6920G Pc, av samme type som du har, så vil det funke. Men da får begge PCene samme Windows lisens, noe som kan bli problematisk senere.. (Windows update, osv..)

Lenke til kommentar
Takk for svar !

Så lenge du har Pc model og type klar,(Eventuelt serie nr..) så skulle det ikke ha blitt noe styr når du ringer til Acer suport, på: 800 84 015 ( mandag - fredag: kl.09:00 - kl.17:00 ) <--- Hvis det blir det, så kan du eventuelt gå til ditt Pcen ble kjøpt, å enten sende den inn, eller få dem til å bestile Cden..

^^Å sende den inn, tar klart kortest tid, å vi da snakker om ei ukes tid, hvis dem bruker Anovo.. 2-3 uker, hvis Acer selv..

Lager du en recovery cd med kompisen din, som har en helt identisk 6920G Pc, av samme type som du har, så vil det funke. Men da får begge PCene samme Windows lisens, noe som kan bli problematisk senere.. (Windows update, osv..)

Eg har snakka me acer moonge gonga , tilslutt fikk eg eit skjema som eg skulle fylle ut , og fikk vist høg prioritet , det må bli faxa til acer , eg har desverre ikkje faks... kunne altids gått på bibloteket elns.

men eg kan ikkje svare på skjemaet fordi eg har slitt vekk litt av merke under pc`en så ser ikkje delar av serie nr , einaste eg kan sjå sikkeli er vista key -.-

Blir vel til at eg må bestille meg ein ny vista home premium disk hos komplett elns -.-

Lenke til kommentar
Hvordan formaterte du? Hva gjorde du?

Har du endret og/eller slettet partisjoner?

Å låne en Vista dvd fra kompisen din vil ikke virke da lisensen er knyttet opp mot hovedkortet i maskinen. (OEM-lisens.)

Hehe, gidd å les hele tråden, så veit du svaret på dine to første spørsmål..

Dvs. at han har Formatert og repartisjonert opp både C: og D: ;)

Når det gjelder din siste informasjon, så har lisent problimatikken flere ganger blitt belyst her.. I form av at men kan få prøblemer, da begge PCene vil få samme lisens..

^^Men sier du her, at å bruke en recovery laget på en identisk PC ikke vil fysisk virke, eller at den vil virke, men man vil få lisens problemer senere, i form av windows update problemer osv?

Lenke til kommentar

Å låne en Vista dvd fra kompisen din vil ikke virke da lisensen er knyttet opp mot hovedkortet i maskinen. (OEM-lisens.)

Når det gjelder din siste informasjon, så har lisent problimatikken flere ganger blitt belyst her.. I form av at men kan få prøblemer, da begge PCene vil få samme lisens..

^^Men sier du her, at å bruke en recovery laget på en identisk PC ikke vil fysisk virke, eller at den vil virke, men man vil få lisens problemer senere, i form av windows update problemer osv?

Jeg har lest tråden. Les heller spørsmålet mitt!

Det står at han har partisjonert C og D. Hvordan??

Den skjulte partisjonen (PQSERVICE) ligger som en egen partisjon og ikke på D:. Er den slettet?

Hvis ikke bør han kunne kjøre D2D recovery hvis det er "Enabled" i bios.

Hvis han låner DVD`en til kompisen sin tror jeg han vil få problemer med selve installasjonen i og med at han ved å bruke recoverykonsollen ikke trenger å taste inn Vista-nøkkelen under installasjonen.  Dermed frykter jeg det blir konflikter mellom nøkkelen i recovery imaget på DVD platen og nøkkelen registrert i hovedkortet. 

Er ikke 100% sikker på akkurat det, så det er bare å prøve. Man får evt kun beskjed om at det ikke går.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Jeg har lest tråden. Les heller spørsmålet mitt!

Det står at han har partisjonert C og D. Hvordan??

Den skjulte partisjonen (PQSERVICE) ligger som en egen partisjon og ikke på D:. Er den slettet?

Hvis ikke bør han kunne kjøre D2D recovery hvis det er "Enabled" i bios.

Hvis han låner DVD`en til kompisen sin tror jeg han vil få problemer med selve installasjonen i og med at han ved å bruke recoverykonsollen ikke trenger å taste inn Vista-nøkkelen under installasjonen.  Dermed frykter jeg det blir konflikter mellom nøkkelen i recovery imaget på DVD platen og nøkkelen registrert i hovedkortet. 

Er ikke 100% sikker på akkurat det, så det er bare å prøve. Man får evt kun beskjed om at det ikke går.

<Korleis køyrer eg D2D recovery ? Er usikker på om eg sletta den skjulte partisjonen :S

Lenke til kommentar
D2D aktiveres med <ALT+F10> under oppstart når Acer-logoen kommer opp.

Står litt om det i instruksjonsboken også.

Ok , eg skal teste dette litt senere i kveld )

Takk for svar :D

Nasjen92: hehe, dette skrev jeg også i innlegg nr.5, så rart hvis du ikke allerede har prøvd d. :thumbup:

Men har du ikke prøvd det, så er det så klart det første du bør prøve, da det er da da du finner ut om du har slettet den eller ikke.. ;)

Lenke til kommentar
D2D aktiveres med <ALT+F10> under oppstart når Acer-logoen kommer opp.

Står litt om det i instruksjonsboken også.

Ok , eg skal teste dette litt senere i kveld )

Takk for svar :D

Nasjen92: hehe, dette skrev jeg også i innlegg nr.5, så rart hvis du ikke allerede har prøvd d. :thumbup:

Men har du ikke prøvd det, så er det så klart det første du bør prøve, da det er da da du finner ut om du har slettet den eller ikke.. ;)

Stemmer stemmer , hadde dårli tid ista so fekk ikkje lest sikkeli xD Men ja , den er slettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...