larsevenes Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Jeg har slettet alt på en noe eldre Dell Dimension 4550 stasjonær PC, og lagt inn Windows XP på nytt. Problemet nå er hvordan jeg skal komme meg på nett. Jeg har et speedtouch modem fra Telenor og en trådløs ruter fra Jensen. Problemet er at ingenting skjer når jeg setter inn nettverkskabelen i pcen. Det er mulig at maskinen ikke finner sitt eget nettverkskort. Men jeg har ihvertfall lagt inn alle driverne som opprinnelig kom med PCen. (Lastet ned fra Dell sine sider, etter at jeg hadde tastet inn Service tagen. Fikk da lastet ned 9 drivere som skal ha fulgt med pcen opprinnelig. Jeg ser heller ikke noen kobling som heter lokal tilkobling. Jeg vil si jeg er gjennomsnitts god med data, men har aldri gjort dette før. Så tar gjerne i mot tips, om hvordan få tilkoblet internett på en helt blank Windows XP pc. Her er driverne dell mente jeg trengte. Det er disse jeg har installert: Endret 3. desember 2008 av larsevenes Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Gå inn på Enhetsbehandling å se om det er noe nettverkskort der. Om listen er tom så kan du høyreklikke på nettverkskort og velge "Søk etter maskinvareendringer. Om du finner en ukjent enhet så må du bare velge korrekt driver på linken under. Hold inne Windows logo på tastaturet og trykk Pause/break knappen oppe til høyre. Du får da frem Systemegenskaper - Her velger du Maskinvare fanen og så Enhetsbehandling. Dell Dimension 4550 drivere Endret 3. desember 2008 av Cubicle Dude Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Takker for svar, men det ordnet seg. Fant ikke nettverkskortet i starten, men etter litt prøving og feiling, og etter å ha prøvd å installere driverne på nytt, i tillegg til litt knoting med modemet og ruteren, fikk jeg på en utrolig måte plutselig Internett på den stasjonære. Så da er problemet løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå