Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chrysler Stratus - bra andrebil?

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt peugeot i noen uker, er jeg dritlei. Jeg vil ikke ha noen 306 lengre. Er Chrysler Stratus en bra andrebil? Jeg vil ha en stiv og god bil som går bra. Den må også være enkel å mekke på (spesielt anlegg). Deler må også være billig.

Noen som anbefaler meg stratus, evt en annen bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha kjørt peugeot i noen uker, er jeg dritlei. Jeg vil ikke ha noen 306 lengre. Er Chrysler Stratus en bra andrebil? Jeg vil ha en stiv og god bil som går bra. Den må også være enkel å mekke på (spesielt anlegg). Deler må også være billig.

Noen som anbefaler meg stratus, evt en annen bil?

Chrysler Stratus har ikke så veldig godt rykte. Du får kanskje "mye" bil for pengene, men så var det dette med driftssikkerheten da.

Lenke til kommentar

Har en 01 Chrysler Sebring som er etterkommeren av Stratus. Deler bunn samt endel deler. Min har nå gått 193.000km uten noen problemer og alt fungerer like fint. Forøvrig ingen sportslig bil, men det finnes jo mengder av div senkesett/dempere osv til dem da. Ville vært på den sikre siden og kjøpt med manuell girkasse forøvrig... Motoren er fra et samarbeid med Mitsubishi og den skal være rimelig trygg.

Deler er rimelig fra USA, jeg bestiller så og si alt fra www.rockauto.com. Leverer iløpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Hmm. Etter å ha lest litt på nettet og sett litt på hva folk synes, så virker det som om folk generelt sett ikke liker Stratus. Det virker rett og slett som en drittbil. Noen som kan foreslå en bil med VELDIG bra motor som er billig? Altså under 30 000. Om den er stygg gir jeg f. i. Jeg vil ha en billig bil som går bra og er billig å ha(mtp slitedeler). Bensinforbruk er irrelevant.

Lenke til kommentar
Ville kanskje ikke akkurat kjøpt meg en Chrysler om jeg ønsket meg noe som var over halvveis bra å kjøre.

Kjørt masse Chrysler? Dvs nevnte bil? Har selv kjørt over 100.000km hvorav maaange av disse har vært tur/retur Sandefjord/Trondheim. Bilen er fantastisk på vinterføret, langt bedre enn mange andre biler jeg har kjørt og eid - inkludert div Golf'er, Volvoer, Mazdaer, Nissan osv. Veldig fin på langkjøring, retningsstabil og flott.

Som sagt, deler er billig fra USA. "Biltemapriser til Volvo"-nivå. Kjøper du med 2,5l V6, så er det samme motoren du finner i Mitsubishi Galant - og forøvrig er den laget av Mitsubishi også. 164hk og tilsvarende bensinforbruk.

Dog vil jeg si interiøret og setene ser dritkjedelig ut i Stratus og ikke liker jeg fronten på den modellen heller. Ikke er den stiv og sportslig heller, heller definitivt mot komfort. Skal du ha stiv og sporty børse, så bør du se etter noe annet ja..

Lenke til kommentar

Halloj!

Chrysler Stratus ville jeg holdt meg greit unna, litt sketchy kvalitet på dem. :)

Aktuelle biler til 20-40k:

Golf VR6 2.8 (Gjerne fra 1995 og opp, da denne har airbag), Går som et skudd i mørke, har verdens herligste lyd, ikke dyr i forsikring (6t hos gjensidige når jeg hadde min der, i eget navn som 18-åring). Forbruket er ca 0,9 ved normal kjøring. Finnes et helt kontinent av deler til disse bilene.

Saab 9000 evnt 900: TURBO :D. Gode biler, går nå uttahelvete jævlig rett frem, men ingen baneracer, torquesteering og slapt understell. Motorene er skuddsikre, men med litt tvilsomme girkasser og drivverk (spes om du trimmer). Billig å trimme i Sverige, sikkert også i norge. Igjen, kjøp med TURBO!

BMW 3-serie E36: Vanlig ungdomsbil, god å kjøre, masse deler, god kvalitet. Dyr i forsikring, og har et visst image...

BMW 5-serie E34: Knasgod bil (Kjører 1990 M5 selv), samme som over, kansje ikke like mye kebab-preg.

Lenke til kommentar

Hei. Har selv en slik bil. Mine erfaringer med den er bare positive, men så skal det no sies at jeg bare har hatt den i seks månder. Den jeg kjøpte hadde gått 115000km.

Er reg.reim og topppakning skiftet så skal bilen være ganske bra. De har et rykte på seg at toppen er dårlig, men i og med at den var skiftet på min bil før jeg kjøpte den har jeg aldri har noen problem med den.

Synes selv bilen er god og kjøre og ligger godt på veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...