Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Muntlig prøve (matte)

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet opp i matematikk, og temaet jeg har fått er "Verden er full av geometriske figurer".

Dette står på arket jeg har fått:

Matematikk

Forberedelsestid 48 timer

Du skal belyse temaet ut fra figurer som finnes rundt oss hjemme og ute. Du skal selv bestemme hva du vil ha med og hvordan temaet skal avgrenses.

Presentasjon:

Lag en faglig presentasjon av oppgaven der du viser mest mulig matematikk. Du skal bruke forskjellige temaer fra matematikken i presentasjonen. Det er viktig at du viser både bredde og dybde i stoffet du presenterer. [...]

Stikkord:

Bygninger, bruer, veier, parker, bassenger og skuplturer. Vinkler, trekanter, firkanter og sirkler. Pytagoras, formlikhet, konstruksjon, perspektiv, kongruens, rotasjon. [...]

Så hvis jeg f.eks. velger å skrive om Nidarosdomen, må jeg da ha med mest mulig matte? Hvordan skal jeg greie det?

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvis jeg f.eks. velger å skrive om Nidarosdomen, må jeg da ha med mest mulig matte? Hvordan skal jeg greie det?

Vet ikke om det ungdomsskole eller VGS, men siden du nevner kongruens regner jeg med at det er VGS..:)

Temaet skal bare hjelpe deg å vise hva du kan av matematikk.. Nidarosdomen høres ut som er artig ramme rundt en muntlig matematikkprøve, men hele poenget er at du klarer å vise hva du kan av matematikk. Viktigheten da er at du viser en viss bredde - ikke mange oppgaver med samme matematikken (hvis det var forståelig..), men så mye forskjellig som mulig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...