Gå til innhold

Hvordan bruker jeg raiden min?

Anbefalte innlegg

Men hva med med? Jeg hater og mase, men jeg har installert driverne og jeg har testet å putte hver harddisk i et eget array (det som skjer når du kobler til 1/flere harddisker) og sette begge i ett array (striping).

Kommer ikke opp noe i Windows. Syns dette er noe besynderlig... Trenger virkelig svar på dette. Bare 7 dager, 11 timer, 43 minutter og 30 sekunder til TG når jeg poster dette... :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis disken er ny, må den formatteres. De kommer ikke opp av seg selv. I XP må du inn i computer managment, vet ikke hvordan du gjør det i W2k.

Helt sikker? For når jeg satte en annen, ny hdd på en av de vanlige ide-kontrollerene kom hdd'en opp i windows. Kunne til og med formatere den i Windows :woot:

Jeg må vel prøve det. Alt (nesten) for å få diskene opp og gå før tg.

Lenke til kommentar
Hvis disken er ny, må den formatteres. De kommer ikke opp av seg selv. I XP må du inn i computer managment, vet ikke hvordan du gjør det i W2k.

Helt sikker? For når jeg satte en annen, ny hdd på en av de vanlige ide-kontrollerene kom hdd'en opp i windows. Kunne til og med formatere den i Windows :woot:

Jeg må vel prøve det. Alt (nesten) for å få diskene opp og gå før tg.

Er ikke helt med her, men har du egen raid kontroller på hovedkortet, som du putter harddiskene i, eller skal du bruke software??

Uansett, har du raid kontroller på hk, må du inn i biosen å srku den på "enable"

Da skulle det komme opp en "raid bios" som søker etter hdd i raid, samme som bios som søker etter vanlige hdd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...