hizzz Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg vant følgende hovedkort i en konkurranse nylig: Gigabyte GA-EX58-UD5. Dette virker som et skikkelig entusiast-hovedkort, og egentlig kunne jeg tenkt meg å selge det, men tviler på at kjøperne melder seg i flokk... Derfor lurer jeg på å bygge en PC rundt. Jeg bygde nylig Hardwares kontorist-PC. Men jeg har egentlig ikke peil i det hele tatt på bygging av PC. Jeg lurer derfor på om noen kunne guide meg gjennom komponentvalg til en slik PC - komponentene må naturlig nok passe inn på hovedkortet, som jo er det jeg har fra før. (Bygger heller en PC til enn å plukke fra hverandre den forrige jeg bygde). Jeg er ikke ute etter noe gamingmonster, så delene bør holdes på et passe lavt nivå, om man kan si det sånn. Er det en vennlig sjel som føler for å hjelpe meg? :-) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Først trenger du et kabinett som du kan montere delene i. Cooler Master Centurion 590 er eksempel på et rimelig og godt kabinett. Anndre alternativ; Antec Three Hundred og Nexus Clodius Strømforsyning trengs for å kunne få liv i systemet. Cooler Master Real Power M520W til eksempel. Nå trenger man en Prosessor til systemet. Core i7 920 er den billigste prosessoren til Intel X58 Hovedkort. Neste er RAM. Et sett med Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3 3GB skulle gjøre susen. Et skjermkort som man får bilde på skjermen. Radeon HD 4670 et et godt skjermkort i middelklassen. Så en harddisk, slik at du kan få lagret og installert filer og programmer. Seagate Barracuda 7200.11 500GB eller Samsung SpinPoint F1 750GB Optisk leser/skriver, slik at du kan lese av CD og DVD plater. Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S Dette er basi kav hva du trenger. Har ikke tatt med; tastatur, mus, høytaler og skjerm. Tenkte dette var noe du selv ønsket/kan velge ut selv. Hele handlekurven; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...EE-1072514B4AF0 PS: Du kan sikekrt spare noen slanter ved å velge en annet nettbutikk. Jeg valgte komplett her grunnet muligheten til å linke til handlekurv og ikke bare et-og-et produkt. Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Genialt! Tusen takk! Dette gir meg helt klart muligheten til å starte planleggingen av ny maskin :-) Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Var det du som vant den fra komplett 2. desember? Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Var det du som vant den fra komplett 2. desember? Jepp :-) Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 PS: Du kan sikekrt spare noen slanter ved å velge en annet nettbutikk. Jeg valgte komplett her grunnet muligheten til å linke til handlekurv og ikke bare et-og-et produkt. Jeg gjorde øvelsen å søke opp samme varer hos Amentio - og ja, det er faktisk noen hundre kroner å spare. Sikkert mer om jeg går til flere forskjellige butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå