Mr. Bojangles Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det blir feil å sammenligne dødsfall i trafikken per 100 000 innbyggere, når en langt større andel av befolkningen har lappen i Tyskland, enn i Egypt ... For ikke å snakke om at de kjører mer. Jeg har vært både i Egypt og Tyskland. I Tyskland har jeg kjørt godt over 1000 mil tilsammen ... Ville ikke kjørt 1000 mil i Egypt - for å si det slik. Hvorfor? Derfor: - Folk kjører som galne. Dette gjelder egentlig alle afrikanske land (sorry for generalisering, men det stemmer bra). Eneste byen jeg har vært i med værre sjåfører enn Kairo, er Tunis. Rushtiden i Brussel er en lek i forhold. Så flere store vogntog da vi kjørte om natten, blant annet da vi kjørte et stykke fra gensen til Israel, som kjørte uten kjørelys (kombinert med mangel på belysning langs veien). - Krøkkete veisystem - Dårlig skilting. - Ikke gatelys (hvis du skal kjøre mellom Kairo og Sharm el Sheikh kan det være litt greit). - Trafikkforsikring, hva er det? Du får kose deg med leiebil du, jeg ville aldri gjort det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg støtter meg til det. Jeg har vært mye i Egypt i forhold til det som er vanlig, og har aldri sett vestlige bak rattet. Selv har vi alltid leid biler med sjåfør, det er jo heller ikke sjokkpriset der nede for sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå