Januar333 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Mulig at det er vista som har skylden for at det går så tregt hos dere fikk average 39fps på den testen, ikke verdens høyeste men ser ikke noe tendens til lagg. Endret 4. desember 2008 av freddy85 Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Mulig at det er vista som har skylden for at det går så tregt hos dere fikk average 39fps på den testen, ikke verdens høyeste men ser ikke noe tendens til lagg. Jeg har vista 64. Fikk 41 fps på testen, men når jeg starter spillet lagger det veldig. Får framedrops hele tiden. Skal prøve og oppdatere skjermkort drivere Endret 4. desember 2008 av Thogn83 Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jeg ser at ATI har kommet me en Catalyst 8.12 BETA driver, som skal øke ytelsen i diverse nye spill. Crysis + 2-7% - Crysis Warhead + 2-3% - Devil May Cry 4 + 1-6% Far Cry 2: + noAA scores are fixed for Crossfire configs; this is worth +20% on slower cards, and as much as 70% on faster ones + 5-10% gains when AA is enabled FEAR + 2-6% - Left 4 Dead + 2-4% - Lost Planet Colonies + 3-10%, mostly in Area 2 - Prey + 2-5% STALKER Clear Sky + 5-10%, primarily on Crossfire configurations. Link La oss håpe at det er noe forbedring for GTA4 i disse driverene. Ser det er en person som mener det går litt mer "smooth" med disse. Endret 4. desember 2008 av Harribo Lenke til kommentar
ketle Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mulig at det er vista som har skylden for at det går så tregt hos dere fikk average 39fps på den testen, ikke verdens høyeste men ser ikke noe tendens til lagg. Jeg har vista 64. Fikk 41 fps på testen, men når jeg starter spillet lagger det veldig. Får framedrops hele tiden. Skal prøve og oppdatere skjermkort drivere Fikser MS Live Vista 64-bit? Går rykter om at dette er en problematisk kombinasjon. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Må bare få si unnskyld for oppførselen min tidligere i tråden. Tenkte ikke rett Men tror jeg skal få min pc til å ta GTA IV på bra hastighet. Må bare kjøpe den først. Endret 4. desember 2008 av LanSi Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Noen som har prøvd både i xp og vista og har merket stor forskjell? Vurderer å legge inn xp igjen som dual boot og gi det et forsøk hvis det gir noe utslag. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det skal ikke være noe som helst forskjell mellom XP og Vista lengre. Driverne er nå så og si like gode nå. Om det er forskjell i det hele tatt er det så lite at det ikke har noe betydning. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hm, merkelig! jeg klarer ikke kjøre alt på max. Står bare sånn derre dumme reasource greier nede i høyre hjørne... Lenke til kommentar
THE-DOCTOR Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har koden RMN40: Windows XP: Need to have Service Pack 3 or higher to proceed. Hvordan får man den fiksa.. Jeg har vista 32bit og service pack 1. Vil game!! Kjøpte spiller på steam. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) hvilke nvidia drivere bruker dere, jeg bruker 180.48,men skal gå tilbake til den gamle siden mange opplever problemer med den. fikk mitt 2 eksemplar av gta 4 idag,men fikk samme problemet. skal teste den gamle driveren. noen som har fått gta 4 til å funke med den nyeste 180.48 driveren fra nvidia? funka fint når jeg gikk tilbake til den gamle driveren min,men tenker å teste ut den nyeste 180.60 som de sier er bedre på textures og ikke har de samme feilene som 180.48 hadde. Endret 4. desember 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mange av dere tenker kanskje at hardware deres er utdatert, og at en ny pc til 15-30tusen ikke klarer gta iv, det er helt feil! selvfølgelig er pcen bedre en xboxen eller playstationen, MEN.. Nå må rockstar og nvidia/ati få fiksa på dette så folk som sitter der ute og har lyst til og spille med nogenlunde grei fps, få lov til det! Er ikke vits og oppgradere hardware pga "dere" ikke klarer og dra det glatt, det er det ingen som gjør. Når det er sagt så leste jeg nettopp en test av noen fra gamespot, som hadde testa med det beste 280gx kortet, og en intel extreme quad core prossesor, selv de hadde helvettes lag i det meste. så slapp av folkens, forhåpentligvis fikser de dette snart. må komme med en liten ting, er en fyr som jeg sitter og prater med på forumet til gamespot, han får ikke kjørt GTA IV med 3x 280 uten lagg, (men som kanskje de fleste vet, så støtter ikke GTA IV SLI/tri sli ennå) desverre, men får håpe det kommer en patch/fix på dette! Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Tidenes monsterpatch må til ellers så er det jævlig mange som dropper et kjøp. Er rett og slett ikke spillbart for veldig mange i øyeblikket. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Tidenes monsterpatch må til ellers så er det jævlig mange som dropper et kjøp. Er rett og slett ikke spillbart for veldig mange i øyeblikket. det er sant. crysis var en bommert da ingen kunne kjøre den ordentlig selv med 40k systemer. nå er gta 4 en ny bommert som krever sitt når det gjelder system og ikkeminst ram.....dette spillet SLUKER ram. håper det kommer en god patch i nær fremtid. Endret 4. desember 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 15-30fps med alt på maks, wiev distance på 25, 80, 80 og 9. Kunne vært bedre. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Klarer min det uten lagg? nVidia 9800 GTX+ 512 2 GB RAM 1.90 ghz c2D Vet det er litt lite CPU men.. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Klarer min det uten lagg? nVidia 9800 GTX+ 512 2 GB RAM 1.90 ghz c2D Vet det er litt lite CPU men.. nei,kort og godt. mitt system kjører max alt av grafikk med en average 47fps og smålagg/stutter som kommer jevnlig. gta 4 ble tyngre enn jeg trodde:( men er ganske spillbart selv med smålagg av og til;p Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Da er det en patch som må til, for systemet ditt er jo aaltfor overkill for det meste ut neste år.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jaja, drit i dette spillet, kanskje noen maskiner tar det på low om 5-6 år.. jeg har cod5 waw. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Slik er benchmarken på min hardware; Statistics Average FPS: 45.34 Duration: 37.16 sec CPU Usage: 93% System memory usage: 65% Video memory usage: 74% Graphics Settings Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz) Texture Quality: Medium Render Quality: High View Distance: 25 Detail Distance: 30 Hardware Microsoft® Windows Vista" Ultimate Service Pack 1 Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260 Video Driver version: 180.48 Audio Adapter: Speakers (SB Audigy) Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz Og min maskin scoret langt over det som CanYouRunIT? folkene satt som recommended Kjører jeg spillet på High osv så ender det bare i lagg. Men ser ut til at Texturene er det som virkelig sliter på gfx kortet. http://www.systemrequirementslab.com/ Endret 4. desember 2008 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) nå som jeg endelig fikk fjernet texture-problemene så har det dukket opp et nytt problem. nå kan jeg ikke spille i mer enn toppen 3min før før jeg får melding om at spillet har stoppet å virke og crasher. dette skjer hver gang nå. noen som har en løsning på dette? irriterer meg så hemningsløst over at det skal være så mye klunder med gta 4. erdet ikke det ene så er det det andre.......faen:( hører flere varme ord om 180.60 og skal se om dette hjelper, ellers så håper jeg bare rockstar får rumpa i gir og kommer med en bunnsolid patch som rensker opp i alle problemer. gta 4 støtter ikke SLI foreløpig,men støtter crossfire visst nok. Endret 4. desember 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå