Gå til innhold

Kjører du GTA IV på pc glatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: YES! Prøvde å modde mine egne filer og gå innpå multiplayer, kom opp message på mobilen: "You cannot play multiplayer with modified files. You need to restore your files" eller noe sånt, håper virkelig det setter en stopper for alt tullet. Men synd at modsene ikke virker i singleplayer heller. :(

Mods virker i single player, du må bare legge de til på nytt eller vente til ting som ASI loaders osv er oppdatert til 1.0.3.0.

Hva er nytt i 1.0.3.0??

Lenke til kommentar
Hva er nytt i 1.0.3.0??

Les her.

Forøvrig kjører jeg GTA IV med alt på høyeste utenom View Distance og Vehicle Density (Smakssak med vehicle density egentlig, liker ikke ha så mange biler når jeg bare kjører rundt uten å gjøre noe spessielt uansett.). Ligger stabilt på 30-50 fps. Synker ned til rundt 20 i ny og ne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ett spørsmål. Kjører GTA IV på en Dell xps 1530 med spesifikasjoner; 4 gb ram, intel core 2 duo 2.00 ghz, gforce 8600m gt.

Har alt på low, og lavere en det(off). Det går glatt til tider, men så begynner laggen. Den varer i rundt 10-30 sekund, så kjører spillet glatt igjen i rundt ett minutt.

Noe som kan fikses? eller er det sånn det er med får dårlig skjermkort?

Er det vanlig at spillet går glatt uten lagg, men så går over til mye lagg og hopper frem og tilbake slik?

takk for svar.

Lenke til kommentar

Om jeg skal gjette vilt så ville jeg si at spillet begynner å buffre inn nye deler av byen og/eller at ting annet blir lastet inn på videominnet. Dette krever prosessorkraft, en del av harddisken og en del av skjermkortet.

Siden du har 4GB med RAM så vil jeg tro at skjermkortet er synderen, mtp: at du har plass til å laste inn så og si alt det du trenger inn i minnet. 2Ghz er litt i grenseland til GTA4, så det er litt av alt som gir et slikt resultat.

Jeg er litt vinglepetter akkurat nå, men jeg klarer ikke å si helt sikkert hva som skjer uten å vite hvordan spillet er bygget opp.

For og kjøre GTA IV GLATT trenger du vel en av de maskinene de bruker i NASA eller CERN ;)

...Eller en grei PC slik som meg. Det eneste GTA4 spiser er videominne, selv mine 1024MB er ikke tilstrekkelig for maksimal grafikk. :)

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar

Vi går litt off-topic nå... Om den er helt ny så kan du benytte angrefristen din, men det fungerer sikkert fint uansett. :)

On-topic:

Jeg kjører GTA4 på 1280x1024 (gamle LCD-skjermer) og omtrent fra 80% -100% på innstillinger.

Jeg har et 8800GT på 1GB (skal snart oppgraderes til 4890), en E8400 @ 4,3Ghz og 1GBx4 med 8500-moduler.

Noen som vet omtrent hva Xbox 360 kjører GTA på?

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Specs i signatur.

Jeg kjører det ganske bra. Oppløsning er 1920x1200, og kjører Medium/High (husker ikke hva de heter, men inne i spillet er det i hovedsak to stk. grafikkinstillinger, den øverste har jeg på medium (low-medium-high), og den nederste på high (low-medium-high-very high-highest). Da har jeg 40-60 FPS og god flyt i spillet, selv når det skjer mye. Men jeg opplever at av og til når jeg kjører veldig fort eller snur meg fort, og den må laste mye tekstyurer osv. så hakker det. Akkurat som om den stopper opp et lite halvsekund for å laste fra harddisken. Tror det er pga. lite minne (har 2 GB), siden det forbedret seg da jeg avsluttet alle unødvendige prosesser i bakgrunnen, så har bestilt 4 GB OCZ Reaper minne. Håper det blir bedre da.

Installerte spillet for over en måned siden, men kom meg aldri igang med spillet. Kjørte det for første gang i går, og har siden da spillt 6-7 timer. :) Utrolig gøy spill, faktisk langt over forventingene. Jeg hadde dårlig erfaring fra før. Min lillebror har det på 360, og jeg testet det i 1-2 minutter der for en god stund siden. Det så ikke veldig bra ut, og bilen jeg hadde gynget og sladdet helt ekstremt. Men jeg har nå funnet ut at det var pga. jeg kjørte en av de mest gyngete bilene, og at jeg kjørte i regnet, som påvirker dekkgrepet. Alt i alt, så er jeg fornøyd. Håper det er mange timer igjen med spilletid. Har jo spillt lenge, og har bare så vidt kommet meg vekk fra Broker (tror det var der, der leiligheten og taxibuisnessen til Ramon ble brent ned). Jeg har riktignok brukt mye tid på leking og utforskning, noe det har blitt mindre av nå i det siste.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Installerte nettop spillet, og opplever at det fryser når jeg spiller. Med jevne mellomrom (10-30 sek) bare stopper alt i type 5 sekunder før det fortsetter igjen. Utrolig irriterende, og gjør spillet helt uspillbart.

Noen som vet om en fix? :)

(Sitter på ikke alt for sterk maskinvare om det hjelper; C2D 2.2 Ghz, 3 gig minne, Ati 5770 og psu på 400w)

Edit: Litt grundigere googling gjorde jobben. Hvis det er noen andre som sliter med problemet, så er fixen

:) Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...