Gå til innhold

Kjører du GTA IV på pc glatt?

Anbefalte innlegg

Mulig det jeg jeg som er dum, men jeg fikk iallfall ikke den tweaken til å funke. Dog kan jeg bruke det til å stille inn grafikken, da det ellers går tilbake til en viss innstilling ved hver oppstart no matter what. Men spillet kjører akkurat like dårlig her iallfall, så må stille ned masse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde mange problemer med spillet de første dagene, jeg sleit så ekstremt og prøvde alt mulig. Klarte bare å spille i 5 min før spillet frøys, og jeg måtte starte maskin på nytt.

Men så leste jeg om at flere hadde samme problemet med HD 4870 kortet. Og at man kan fixe det med å flashe biosen. Så da lagde jeg usb boot disk, og fikk flashet kortet. Det hjalp, og nå fungerer alt glimrende og glatt :)

Da regner jeg med at du har Sapphire 4870 512mb? Hadde akkurat de samme problemene med at spillet frøys og pcen restarten men når jeg installerte BIOS updaten ble alt flott.

Nå som jeg har kjørt det en stund er den faktisk en av de mer stabile releasene jeg har prøvd. Har ikke mye å utsette bortsett fra at spillet er tungvindt.

Lenke til kommentar

edit: Når jeg setter GTA til 800x600 oppløsning og starter spillet på nytt er det tilbake til høyere oppløsning.

Noen måte og slå av den slik at spillet beholder valget mitt?

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
If your graphics settings reset every time you start it up again just follow this quick fix:

(Note this is the Vista way, I'm not sure how to do it in XP)

1. Go into your C:\Users\YOURUSERNAME\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\Settings folder

2. Delete everything that's in there

3. Start the game with your desired settings and settings shouldn't reset anymore

Prøv den hvis du kjører vista.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal ønske meg GTA IV til jul, men er litt usikker på specsa mine. Men tror dere dette vil holde: 8800GTS 512, 4GB Ram, Core 2 Duo E6850 3 ghz. Har sjekka på Can you run it, og fikk litt fail. Skulle egentlig hatt Quad prosessor, men bortsett fra det, var alt greit. Lurer på hvor bra jeg klarer spillet?

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal ønske meg GTA IV til jul, men er litt usikker på specsa mine. Men tror dere dette vil holde: 8800GTS 512, 4GB Ram, Core 2 Duo E6850 3 ghz. Har sjekka på Can you run it, og fikk litt fail. Skulle egentlig hatt Quad prosessor, men bortsett fra det, var alt greit. Lurer på hvor bra jeg klarer spillet?

Vi har så å si samme pc, men jeg har 6gb ram. Funket greit med det meste på medium, men wievdistance voldtok maskina. :(

Lenke til kommentar

Vi har så å si samme pc, men jeg har 6gb ram. Funket greit med det meste på medium, men wievdistance voldtok maskina. :(

Ødelag det opplevelsen eller? Har så lyst på den Video Editor...

Lenke til kommentar
Har ikke spilt det så mye enda, men det er klart, det er jo en herlig opplevelse når ting går glatt! Det er veldig skjeldent under 25fps og i min mening er det helt greit. Spiller i 1680*1050.

Specs :dontgetit:

8800gts 512

6gb ram

[email protected]

Pluss mange ytelsestweaks både for GTA og Vista. :)

Lol kjører du med GTS kommer jeg faenme til og pwne med HD4870x2 og en Intel 920 :thumbup:

Det er jo bare helt utrolig ossen du får det te jo.

Burde ikke du vurdere og oppgradere prosessorn?

Lenke til kommentar

hk: Asus A8r mvp

cpu: opteron 185 @ 2.85Ghz

ddr ram: 2*1024 Crosair

lyd: Sb Audigy 2 ZS

gpu: MSI 4870 OC ed. 790/1100

Dette holdt i hvertfall ikke til å få en gledelig opplevelse :cry:

Med den oppgraderings patchen som var ute hakka det i hvertfall ikke, men kunne jo ikke kjøre spes. høy oppløsning eller skru opp detaljer o.s.v

Det blir nok ikke noe GTA 4 spilling før resten av pc'n er oppgradert, kanskje mitt 4870 kort ikke duger heller, og jeg som kjøpte det for å være klar til gta4 :wallbash:

Trøste meg med at jeg betalte 1400 ca da :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...