Supreme Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Overskriften sier vel det meste... jeg trenger bare å vite hvordan man gjør det Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Du kan ikke få statisk IP hos telenor, bare dynamisk. Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 hæ... jkeg må ha en fast ip, fordi jeg skal sette påå en ftp serverm derfor må jeg ha en og samme ip når jeg logger meg på, er det mulig ?? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 hæ... jkeg må ha en fast ip, fordi jeg skal sette påå en ftp serverm derfor må jeg ha en og samme ip når jeg logger meg på, er det mulig ?? Ett bedrifts abonement vil kanskje fikse den saken, alternativt en annen mulighet er en annen ISP. Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Du kan bruke Dyndns, men da får du bare ditt egen domenenavn som er fast og oppdateres etter som din IP blir oppdatert hvis du bruker det programmet du finner på siden. Fast IP vil du aldrig få hos Telenor så lenge du er privat person. www.dyndns.com eller www.dyndns.org, husker ikke hvilken det var av de. Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Finnes det ingen andre måter enn dette ?? og det der dyn greiene hørtes komplisert ut Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Finnes det ingen andre måter enn dette ?? og det der dyn greiene hørtes komplisert ut det kalles ngt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Kan du ikke bruke www.no-ip.com da? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Et alternativ til Dyndns er No-ip. Har ingen erfaring med Dyndns, men no-ip er kjempe enkelt, signe opp tar 3 minutter og selv mormor ville klart å innstalere og kjøre programmet(som oppdaterer IP en din i forhold til adressen). Gratis er det å. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 anyway, telehor bytter vel ikke ip'n din så lenge du er online? Løsningen da er å sørge for at modemet ditt aldri skrus av. Har selv dynamisk ip, og har kjørt server på samme ip i laaaang tid (irritasjonsmoment: strømbrudd...) Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 kan noen forklare hvordan jeg får satt sånn ftp adresse ved hjelp av no-ip.. jeg er ikke så flink på sånne greier... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Dyn DNS er latterlig enkelt!! Sett opp server... register et domene på dyndns... last ned prog fra dyndns som oppdaterer domenet når IP-adr endrer seg. Alt står inne på dynDNS. Jeg bruker det selv med NGT. DynDNS - static Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 hvor er det dette programmet ligger hen, jeg finner det ikke på www.no-ip.com Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Signet opp? Linken kommer ikke før du har gjort det tro jeg. Du kan annyway laste ned programmet fra download.com, men er lite vits før du har signet opp. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 anyway, Telenor bytter vel ikke ip'n din så lenge du er online? Løsningen da er å sørge for at modemet ditt aldri skrus av. Heldiggrisen! Min Telenor-tilkobling brytes med jevne mellomrom, så jeg får sjelden mer enn et par uker med samme IP. Men det gjør jo egentlig ingenting, for jeg DynDNS løser det problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå