tha_lode Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Installerte ubuntu 8.10 i går på en Acer L5100, og det meste ser ut til å funke bortsett ifra skjermvisningen. Jeg får bare små oppløsningsalternativer, og det er så smått at jeg ikke får tak i ok og cancel knapper nederst på de fleste vinduer. Dette gjør at jeg ikke får fatt i de nyeste driverne til skjermkortet, noe som kanskje hadde løst problemet mitt. Hjelp. Kunne dette løses i et terminalvindu eller noe? I så fall trenger jeg hjelp til hva som skal skrives inn ettersom jeg er ganske grønn. Maskinen har et integrert skjermkort av typen ATI Xpress 1250, og er koblet til en Toshiba LCD 1080i TV via HDMI. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Du kunne prøvd å installere Envy. Terminal: Sudo apt-get install envyng-gtk Da vil den dukke opp under System tools, den vil prøve å finne driveren for deg. Det er en av de enkle løsningene, så det kunne kanskje vært verdt å prøve før du gjør noe annet Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kunne dette løses i et terminalvindu eller noe? I så fall trenger jeg hjelp til hva som skal skrives inn ettersom jeg er ganske grønn. Alt i Linux kan løses i terminal, men det betyr ikke at det alltid er riktig verktøy for jobben. Var jeg deg ville jeg bare flyttet vinduene med alt + dra med musa, slik at du får tilgang til knappene. Driveren du trenger bør være tilgjengelig i Ubuntu sin propritære driverbehandler, så skjekk den før du gjør noe som helst annet. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Går det an å dra vinduet opp over menylinjen øverst på skjermen? Slik at den øverste delen av vinduet kommer over skjermen? Jeg testet move som jeg finner via vindusvalgene øverst i venstre hjørne på vinduet, men kom ikke langt nok opp. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det skal gå, hvis ikke Compiz Fusion har herpa det da. Trykk inn ALT og dra vinduet på vanlig måte. Samme hvor i vinduet du "drar fra". Hvis Compiz har monga dette så er det sikkert noen her som kan fortelle deg hvordan du skrur det av via terminal. Ellers vet helt sikkert google det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå