Mr.M Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 oppgraderte den nylig med Samsung 8GB DDR2 RAM (2x4GB KIT) det kostet "hele" kr.115 på Ebay En SSD nå, blir den så fresk at den løper ut av vinduet btw, er en nr. 2 pc/reserve data Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Hva skjer dersom en SSD man har betalt for aldri dukker opp? Sender de i brev er det vanskelig å vite hvor de er blitt av Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Hva skjer dersom en SSD man har betalt for aldri dukker opp? Sender de i brev er det vanskelig å vite hvor de er blitt av https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1831172 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Det skal være kompatibelt ja Eller har muligens kommet til veiskillet hvor det begynnes fases ut? (slik det var med IDE-kontakten på hovedkorta) Kikker på et par andre SSD'er i prisklassen (Kingston A400 og WD Green) så bemerkes det i fotnoter bakoverstøtte til SATA I/SATA II men ikke et ord om det på hjemmesiden til Gigabyte vedr. deres disk. I og med at jeg "må ha" SATA II så styrer jeg unna nevnte disk for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Eller har muligens kommet til veiskillet hvor det begynnes fases ut? (slik det var med IDE-kontakten på hovedkorta) Kikker på et par andre SSD'er i prisklassen (Kingston A400 og WD Green) så bemerkes det i fotnoter bakoverstøtte til SATA I/SATA II men ikke et ord om det på hjemmesiden til Gigabyte vedr. deres disk. I og med at jeg "må ha" SATA II så styrer jeg unna nevnte disk for sikkerhetsskyld. Speed negotiation (sata mode operation) er en del av sata spesifikasjonen. Endret 24. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Speed negotiation (sata mode operation) er en del av sata spesifikasjonen. Antar du hentyder til at det dermed er ufravikelig og "står til Dovre faller" ? Kan godt være da, har ikke egen kunnskap til å si imot det. Prøvde et google-søk om tema og snubler over denne http://lowendmac.com/2018/watch-out-for-sata-iii-drives-in-sata-ii-macs/ vedkommende omtaler riktignok snurredisker (men skulle jo tro at de er bundet opp av samme SATA-standard du nevner) og han påstår noen SATA III disker har "fixed-speed" dvs. har ikke bakoverstøtte. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Antar du hentyder til at det dermed er ufravikelig og "står til Dovre faller" ? Kan godt være da, har ikke egen kunnskap til å si imot det. Prøvde et google-søk om tema og snubler over denne http://lowendmac.com/2018/watch-out-for-sata-iii-drives-in-sata-ii-macs/ vedkommende omtaler riktignok snurredisker (men skulle jo tro at de er bundet opp av samme SATA-standard du nevner) og han påstår noen SATA III disker har "fixed-speed" dvs. har ikke bakoverstøtte. Dette er fakta: SATA II specifications provide backward compatibility to function on SATA I ports. SATA III specifications provide backward compatibility to function on SATA I and SATA II ports. Kjøper du noe som annonserer at produktet følger sataX spesifikasjonen og det ikke fungerer så har du en reklamasjons grunn. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Hei! Har en Samsung 850 evo 250GB SSD og det blir litt for liten plass, må alltid tenke på plassen når jeg skal legge inn ett spill. Tenkte da å kjøpe en Crucial MX500 250GB som jeg kan bruke til spill. Når en legger spill inn på egen SSD bruker den noe av plassen på C: partisjonen i tillegg? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Hei! Har en Samsung 850 evo 250GB SSD og det blir litt for liten plass, må alltid tenke på plassen når jeg skal legge inn ett spill. Tenkte da å kjøpe en Crucial MX500 250GB som jeg kan bruke til spill. Når en legger spill inn på egen SSD bruker den noe av plassen på C: partisjonen i tillegg? Veldig lite lagres på C disken. Steam lagrer save filene til spill uten skylagring i "Documents" men resten lagres i mappen du velger. Tror battle.net også gjør det samme. Usikker på hvordan origin og fortnite gjør det. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Takker Da blir det større plass på meg Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Jeg installerte nettopp en Samsung 970 EVO 250GB M.2 SSD i min pc, men den dukker ikke opp på Min Datamaskin, men når jeg går inn på biosen så finner jeg den der. Noen som vet hva problemet er eller hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Diskmanagement? Sikkert at M.2. sporet du har puttet den i støtter NVMe? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Ja. Men jeg fant ut av det med programmet AOMEI Partition Assistant Standard, og nå får jeg den opp på Min Datamaskin. Tok en test også. Litt forskjell ja... 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Jeg installerte nettopp en Samsung 970 EVO 250GB M.2 SSD i min pc, men den dukker ikke opp på Min Datamaskin, men når jeg går inn på biosen så finner jeg den der. Noen som vet hva problemet er eller hva jeg må gjøre? Den dukker ikke opp automagisk på Min Datamaskin. Du må partisjonere og formattere den først. Dette gjøres normalt i Diskbehandling. 1 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Den dukker ikke opp automagisk på Min Datamaskin. Du må partisjonere og formattere den først. Dette gjøres normalt i Diskbehandling. Jeg prøvde det og, men funka ikke. Det eneste problemet jeg har nå er få Windows installert på den. Det var ikke like enkelt som å installere på den vanlige SSD'en, nei... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Jeg prøvde det og, men funka ikke. Det eneste problemet jeg har nå er få Windows installert på den. Det var ikke like enkelt som å installere på den vanlige SSD'en, nei... Que? Problemet er? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Que? Problemet er? Installeringen ble bare avbryt hele tiden pga det manglet en fil blabla. Men med engang jeg prøvde å installere Win på den gamle SSDen igjen, så gikk det helt fint. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 (endret) Installeringen ble bare avbryt hele tiden pga det manglet en fil blabla. Men med engang jeg prøvde å installere Win på den gamle SSDen igjen, så gikk det helt fint. USB pinne installering? Prøv å installer fra en USB 2.0 port, om du ikke har en USB2.0 pinne. 2TB 860 Evo for 3400 Kr er vel ikke så gal pris? Endret 2. januar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 (endret) ..og 1TB-utgaven til 1444 kr (Og 8 TB snurredisk til 1490 kr både hos Proshop og Elkjøp) Endret 29. desember 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 (endret) Komplett har også 860 EVO 2TB til 3399 https://www.komplett.no/product/975807/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/samsung-860-evo-2tb-ssd# Endret 29. desember 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå