Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Hva slags lagringsmedium er best om man ønsker raskest mulig lastetider i spill? Og rask installering av spill-patcher og slikt? Jeg tenker at m.2 fra Samsung er bra, eller går det å ta en hvilken som helst SSD? Hva er viktigst å se etter; ren les/skriv ytelse eller random 4k IOPS?

I veldig mange tilfeller er cpu/minne hastighet/tråder flaskehals ved loading av spill. Så det er ikkje gitt at loading går mye raskere enn med en vanlig sata ssd.

Jeg bruker nå bare intel 900p til os og spill, bare sånn i tilfelle :p

På noen ting er optane helt villt, på f.eks verifisere filer i steam/origin, og installlering av div.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er m.2 like gode som disse SSDene?

Samme ytelse :)

M.2 som i 800p? Mener anandtech hadde en test av dem, og mener å huske de var markant dårligere enn 900p, uten at de var direkte dårlige. Orker ikke finne testen akkurat nå siden jeg ligger under dyna, men hvis noen vil google...

Lenke til kommentar

M.2 som i 800p? Mener anandtech hadde en test av dem, og mener å huske de var markant dårligere enn 900p, uten at de var direkte dårlige. Orker ikke finne testen akkurat nå siden jeg ligger under dyna, men hvis noen vil google...

900p finnes i m.2 280GB

Lenke til kommentar

900p finnes i m.2 280GB

Really? Finner bare 2.5" med overgang til m.2.

Lenke til kommentar

900p finnes i m.2 280GB

Really? Finner bare 2.5" med overgang til m.2.

Ja det er den jeg mener. Vil du ha m.2 kort, så må du gå for noe annet enn optane 900p.

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg en 860evo 500gb til å ha spill på samt en 256gb 970evo til system og programvare.. var det dumt? Skal i all hovedsak brukes til gaming. Kan fortsatt kansellere ordren hvis dere har noen bedre tips. :)

Edit: Btw skal det inn i en PC med i5-8600k @5.1ghz, og ram på 3200mhz cl14. Vet ikke hvor evt flaskehals blir..

Endret av Riccardo
Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg en 860evo 500gb til å ha spill på samt en 256gb 970evo til system og programvare.. var det dumt? Skal i all hovedsak brukes til gaming. Kan fortsatt kansellere ordren hvis dere har noen bedre tips. :)

Edit: Btw skal det inn i en PC med i5-8600k @5.1ghz, og ram på 3200mhz cl14. Vet ikke hvor evt flaskehals blir..

Er  fint oppsett det der. Skal du ha noe raskere på lagringssdiden, så må du jo ha Optane 900p. Overklokk minnet ditt til 4000 c17, og du har så bra oppsett til gaming som det kan bli. Minnebåndbredden til 8600/8700 er litt lav, derfor vil man ha høyere frekvens for å "fikse" dette. I noen spill med 1080ti kan dette ha noe å si, og spesielt da på minimumsfps.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...