mandela Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 960 pro koster jo 1/3 mer også da, hvis man ser på tabellen hos Anandtech, 200 vs 300 dollar for 512. Storagereview benchmarks: http://www.storagereview.com/intel_ssd_760p_review Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Hvordan vil dere vurdere 860 EVO (MLC) mot MX500 (3D TLC)? Riktignok er førstnevnte 600,- dyrere. Men om man ser bort fra det nå? Tenker da på desktop, spilling og litt hyper-v. Tanken er å kjøpe en 1TB enhet nå som tar over for min gamle C: SSD og som kan tas med over som en D: i neste bygg. I neste bygg blir vel en 760P C: tenker jeg med mindre man har noen "warnings" der. Endret 26. januar 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Ut i fra det eg leser så er Intel 760p heilt uinteressant til alt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Ut i fra det eg leser så er Intel 760p heilt uinteressant til alt. Du har jo et annet syn enn 99.99% av databrukerene i verden også da:p Jeg ville tro at lasting/loading av spill og programmer er den meget sterk på. Database på enteprisenivå ser det ut som den sliter med i forhold til andre m.2 ssder. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Lurer på å bytte SSD i serveren, er en Intel X25-M som er der nå og den begynner å dra på årene. Skal man satse på Samsung eller Crucial 256 GB? Trenger ikke større, beste hadde vært 128 GB eller der omkring, men det finnes vel ikke mer. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 https://www.prisjakt.no/category.php?m=s327870744 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 https://www.prisjakt.no/category.php?m=s327870744 Det der var nok mye til hjelp for han... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Lurer på å bytte SSD i serveren, er en Intel X25-M som er der nå og den begynner å dra på årene. Skal man satse på Samsung eller Crucial 256 GB? Trenger ikke større, beste hadde vært 128 GB eller der omkring, men det finnes vel ikke mer. Gå for de nye Crucial MX500. Fås i kapasiteter 250GB, 500GB , 1TB, 2TB i 2.5: faktor. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Det der var nok mye til hjelp for han... Det listes SSD'er i størrelsen han etterspør. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Det der var nok mye til hjelp for han... Det listes SSD'er i størrelsen han etterspør. Så hvis jeg spør etter hvilken 120mm vifte jeg bør kjøpe, så ville du da kommet med en laaang liste over alt som finnes av 120mm vifter da eller? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Ny test av Optane https://www.servethehome.com/intel-optane-a-practical-application-review/ Optane gir RAM moduler sterk konkurranse! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Ny test av Optane https://www.servethehome.com/intel-optane-a-practical-application-review/ Optane gir RAM moduler sterk konkurranse! Takk for link ! Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Noen som har vært borti SSDer som fryser/låser seg i flere sekunder (alt fra 0-20ish) dersom man sletter en fil med "normal" størrelse på si 30 GB? Skjer forsåvidt det samme om eg prøver å slette mange små. Ser ut som fellestrekket er enten enormt mange, eller enormt store filer. Kan også trigge samme oppførsel hvis eg kjører en "TRIM" i Anvil SU. Problemet kommer hele tiden selv etter TRIM-kommando (har sjekket at TRIM er aktivert i Windows) og hjelper heller ikke fylle opp disken for så å tømme den igjen. Dette er på jobb-pcen, er en SanDisk X300s 512GB med siste tilgjengelige firmware installert. Kan ikke huske at den var slik da PCen var ny, men kan også være endring i bruksmønster. Lurer på om det er relatert til SSDen eller software. Eg har også en snurredisk i pc'en, men denne klarer å slette ting uten å fryse. Hvis eg prøver å gjøre noe tilsvarende på privat pc'en med Samsung 850Evo, så får eg ikkje tid til å blunke. Her er et screenshot fra ressursovervåkingen rett etter PCen blir responsiv igjen. Før dette så kan eg bevege musen, men ingenting funker. Som dere kan se så er det en kø-dybde på 500 (!) kun pga eg har slettet en 30 GB fil (problemet kommer først ved tømming av papirkurv). Ser også tydelig hvor lenge PCen har "låst" seg på aktivitets-grafen. Kø-dybden er 0 helt fram til PCen blir responsiv igjen, da kommer det en kortvarig spike før alt blir normalt igjen. Er ikke dette en meget merkelig oppførsel? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er heilt normal oppførsel på dagens consumer SSD'er. Skjer hos meg heile tida. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er heilt normal oppførsel på dagens consumer SSD'er. Skjer hos meg heile tida. Hva slags oppgaver gjør du da som tvinger dette frem? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er heilt normal oppførsel på dagens consumer SSD'er. Skjer hos meg heile tida. Hva slags oppgaver gjør du da som tvinger dette frem? Det må være komboen med den brukte gamle hardwaren han kjøper fra Ebay Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Nei, det skjer blant anna kvar gong eg trener ein Ai modell som skal leses fra GPU til disk. Eller når eg bruker såpass mykje minne at eg overskriver det som er tilgjengeleg for systemet(typisk ved virtualisering). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Nei, det skjer blant anna kvar gong eg trener ein Ai modell som skal leses fra GPU til disk. Eller når eg bruker såpass mykje minne at eg overskriver det som er tilgjengeleg for systemet(typisk ved virtualisering). Ergo en workload de fleste her inne ikke har. Hvorfor kjøper du ikke bare flere Optane 900p da? 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Greier meg heilt fint med Intel 320, eller Intel s3500, eller Intel s3700 som eg får tak i billig på Ebay. Ironien er jo at 10K SAS disker kan fungere betre enn consumer SSD'er når det skal dumpes data fra GPU. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Er ikke noe problem å kopiere internt, til eller fra disken. Da har den ytelse som forventet. Problemet kommer når ting slettes.... Klarer ikke som nevnt å reprodusere problemet på hjemmepcen. Men så har den ikke fått samme workload som jobb-pcen heller. Men virker jo for min del som noe rart ifbm TRIM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå