Betroz Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Jeg sjekket etter drivere til Intel RST, og fant "Intel Management Engine" som bruker samme versjonsnummer. 1) Trenger jeg denne også? 2) Er den inkludert i RST pga samme versjonsnummer? To ulike drivere det, og ja du bør ha begge. Sjekk bare etter riktig verson for hovedkortet ditt. Du finner nyeste drivere her : https://www.station-drivers.com/index.php?option=com_remository&Itemid=352&func=select&id=103&lang=fr Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Jeg sjekket etter drivere til Intel RST, og fant "Intel Management Engine" som bruker samme versjonsnummer. 1) Trenger jeg denne også? 2) Er den inkludert i RST pga samme versjonsnummer? Å legge inn Intel Management Engine drivere har du ikke noe bruk for.Det (AMT) er sikker remote management av maskin for vedlikehold, oppdatering, monitorering , noen man benytter i Enterprise sammenheng. AMT er en feature i Intel vPro som støttes av prosessor og brikkesett/bios. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Å legge inn Intel Management Engine drivere har du ikke noe bruk for. Er du sikker? Må man ikke ha dem for full chipset funksjonalitet? Jeg har alltid sett på de driverene som flere chipset drivere i tillegg til de andre. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Intel management engine er totalt useless å legge inn på en privat pc. Brukes kun i enterprise miljøer og knapt nok der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Å legge inn Intel Management Engine drivere har du ikke noe bruk for. Er du sikker? Må man ikke ha dem for full chipset funksjonalitet? Jeg har alltid sett på de driverene som flere chipset drivere i tillegg til de andre. 150% sikker - holder det Som konsument uten avhengigheter til Entrerprise management ville jeg anbefalt å disable det helt i bios https://thehackernews.com/2017/05/intel-amt-vulnerability.html Endret 18. oktober 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Å legge inn Intel Management Engine drivere har du ikke noe bruk for. Er du sikker? Må man ikke ha dem for full chipset funksjonalitet? Jeg har alltid sett på de driverene som flere chipset drivere i tillegg til de andre. 150% sikker - holder det Som konsument uten avhengigheter til Entrerprise management ville jeg anbefalt å disable det helt i bios https://thehackernews.com/2017/05/intel-amt-vulnerability.html Takk for tipset Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Hvilken SATA SSD er best å bruke som lagrings SSD egentlig? Jeg trenger ikke allverdens hastighet, men den må være passe pålitelig da over tid. Kommer ikke til å skrive så mye til den heller, men den vil være mål for Acronis True Image Home backup filer da, samt dokumenter, bilder og andre ting. (tar seff backup av det til en extern disk) Tenkte noe ala Samsung 850 EVO 2TB, men er ikke den litt dyr i forhold til hva man får? Noen bedre egnet SSD der ute til dette formålet? Eller vente på Samsung sine kommende kanskje? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Litt mer info om Intel Optane 900p : http://www.guru3d.com/news-story/intel-optane-ssd-900p-makes-a-secret-appearance-has-pci-express-4-interface.html Allyn fra PC-perspective har sagt at den er bare PCI-E 3.0 og ikke 4.0 som det står i Guru3D artikkelen. Nesten 1000 Euro for 480GB modellen...!! Om de prisene stemmer da. Ikke f... om jeg betaler det! Men du Nizzen gjør vel det? Da venter jeg heller på Samsung sine neste modeller, SM981 mm. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Oi bare 1000 euro for 480GB? Tipper den har en god del dårlegare TBW enn p4800x. Uansett, så lenge ytelsen framleis er 500-1000x betre enn SM961 så er det noe jeg kunne ha brukt penger på. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Alt som har bedre 4k random read @ qd=1 enn det jeg har nå (63MB/s), bruker jeg penger på. Har optane 32GB, og den er like rask som p4800x på 4krr. Synn den er så liten Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hadde det vært 1000 Euro for 2TB, så hadde jeg også kjøpt en, men for 480GB.... Vi får vel se tester av disse til helga tenker jeg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Bestillt. Fikk telefon i stad Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Da ser vi frem til bencher fra deg her Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hvor ble det av PCIe 4.0 ? Skulle vel komme allerede i 2012 eller noe slikt hvis jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) I følge TweakTown skal en Optane 900p på 480GB koste 599 dollar og ikke 1000 som ryktet sa. Kanskje jeg må ha meg en slik jeg også da Noen som vet om jeg kan boote en slik på et Rampage V Extreme 10 kort? Det er jo et PCI-E kort, så burde vel funke som en vanlig NVMe det? Edit : Hmmm 10600 kr hos Webkiosken.no. Får håpe den kan fåes billigere andre steder. Hvor bestilte du din Nizzen? Endret 27. oktober 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Da er benchmarks av Optane 900p ute. Holy f*cking meat balls den er rask!! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Da er benchmarks av Optane 900p ute. Holy f*cking meat balls den er rask!! ??? *Gleder seg* Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Nizzen, Optane funker vel for X99 eiere også til å boote fra? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Nizzen, Optane funker vel for X99 eiere også til å boote fra? Kan ikkje tro anna Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 You will see and feel a performance benefit just by using the Optane SSD 900P as your operating system drive. The feel of the system changes even if you’re replacing a high-performance NVMe SSD. You will notice the increased responsiveness immediately and then gradually become accustomed to it. In our experience, you will take the performance for granted until you work on a slower PC. Then you'll wish it had an Optane SSD bye bye Samsung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå