Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dassen: G.skill i laptop er _absolutt ikke_ å anbefale. Hvis du ser på de sidene Anvil nevner, så måler jeg oppunder 40 garder på undersiden av laptopen med denne i med et skikkelig macgyvermekk av et termometer.

 

Den blir svinvarm!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Jeg kunne også tenkt meg en OS disk annbefaling til min stasjonære, pris er ikke så viktig. Jeg har SB750 sørbro, må jeg da ha eget kontrollerkort? Intel ser bra ut.

Har fulgt med litt i tråden altså, men tror jeg datt av lasset halvis :D

 

Har du en onboard SATA port ledig så skal det gå.

 

Hvis ikke pris spiller noen rolle så er svaret Intel X25-E

Lenke til kommentar

Fikk flashet lille dingsen, og det gikk bra (så langt). jeg har kommet til "Disk mangment" i Vsita nå, (for å formatere osv .. ) og da åpent den en ny window som sier you must utilize disk .. bla. bla.... og jeg får 2 valg :

 

MBR (Master Boot Record)

GPT (GUID partition Table)

 

Nå er jeg i RAID-Mode (bare en disk) og dette skal bli W7-system disk .. kunne noen gi en kjapp svar hva av disse 2 er beste valget?

 

EDIT:

Jeg tror at det må bli MBR , men ville bare forsikre meg. Er det ikke?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

da velger jeg MBR. Det vil bli en clean W7-install fra DVD. Ingen Image denne gangen fordi jeg hadde ikke mye på diseken denne gangen, skal lage Image for senere når alt er på plass.

 

Jeg skal nå, aligne til (128 sector i diskpar) + quiek format + et par "CLEAN" i "DISKPART" og installere W7 fra DVD.

Lenke til kommentar
Jeg skal nå, aligne til (128 sector i diskpar) + quiek format + et par "CLEAN" i "DISKPART" og installere W7 fra DVD.

 

Det er helt bortkastet å kjøre CLEAN etter en flash av FW.

Når du har kjørt en FW oppdatering er "disken" som fra fabrikk!

Lenke til kommentar

Grei, takk for tips.

 

Nå har jeg alignet til 128 sector + queik format, og lille dingsen har klart seg fint (så langt). jeg skal ikke kjøre noe test nå, vil installere W7, og køjre en liten OTTA i W7.

 

EDIT:

Hvis jeg kjører en HD tune (bare les, uten skriving) vil det bli "dirty" again, tro? Kan tenke meg å kjekke på tilstanden men vil helst ha OS på en "clean" disk, finnes det en grei test for det?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Den yter helt OK men er fremdeles "litt" taggete.

Det kan være kontrolleren eller "ting" som skjer i maskinen din som påvirker dette.

 

Linja er uansett jevnere enn på min som er kjørt siden lørdag.

(jeg flashet lørdag)

 

Du kan jo eventuelt skifte til IDE (hvis det er kjapt gjort) og ta tilsvarende tester, bare for å se om kontrolleren påvirker dette.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...