Beef Supreme Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 AHCI ble litt bedre på 512k les, men dårligere på resten. Gidder ikke poste bilde, var ikke noe interessant å se. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Dassen: G.skill i laptop er _absolutt ikke_ å anbefale. Hvis du ser på de sidene Anvil nevner, så måler jeg oppunder 40 garder på undersiden av laptopen med denne i med et skikkelig macgyvermekk av et termometer. Den blir svinvarm! Endret 16. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hva med Corsair, Betroz? 90/90 skrive/les er ikke bra nok. Prisen var god da. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg kunne også tenkt meg en OS disk annbefaling til min stasjonære, pris er ikke så viktig. Jeg har SB750 sørbro, må jeg da ha eget kontrollerkort? Intel ser bra ut. Har fulgt med litt i tråden altså, men tror jeg datt av lasset halvis Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg kunne også tenkt meg en OS disk annbefaling til min stasjonære, pris er ikke så viktig. Jeg har SB750 sørbro, må jeg da ha eget kontrollerkort? Intel ser bra ut. Har fulgt med litt i tråden altså, men tror jeg datt av lasset halvis Har du en onboard SATA port ledig så skal det gå. Hvis ikke pris spiller noen rolle så er svaret Intel X25-E Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Håper jeg får igjen på skatten i år ... da går det rett i sparepoten til kontroller og ssd's til stasjonæren Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Fikk flashet lille dingsen, og det gikk bra (så langt). jeg har kommet til "Disk mangment" i Vsita nå, (for å formatere osv .. ) og da åpent den en ny window som sier you must utilize disk .. bla. bla.... og jeg får 2 valg : MBR (Master Boot Record) GPT (GUID partition Table) Nå er jeg i RAID-Mode (bare en disk) og dette skal bli W7-system disk .. kunne noen gi en kjapp svar hva av disse 2 er beste valget? EDIT: Jeg tror at det må bli MBR , men ville bare forsikre meg. Er det ikke? Endret 16. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Sam_Oslo, Bruker ikke du TrueImage? Da slipper du dette når du kjører tilbake "image". Bare husk å velge at TI skal kjøre tilbake både partisjon og MBR. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 da velger jeg MBR. Det vil bli en clean W7-install fra DVD. Ingen Image denne gangen fordi jeg hadde ikke mye på diseken denne gangen, skal lage Image for senere når alt er på plass. Jeg skal nå, aligne til (128 sector i diskpar) + quiek format + et par "CLEAN" i "DISKPART" og installere W7 fra DVD. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg skal nå, aligne til (128 sector i diskpar) + quiek format + et par "CLEAN" i "DISKPART" og installere W7 fra DVD. Det er helt bortkastet å kjøre CLEAN etter en flash av FW. Når du har kjørt en FW oppdatering er "disken" som fra fabrikk! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Grei, takk for tips. Nå har jeg alignet til 128 sector + queik format, og lille dingsen har klart seg fint (så langt). jeg skal ikke kjøre noe test nå, vil installere W7, og køjre en liten OTTA i W7. EDIT: Hvis jeg kjører en HD tune (bare les, uten skriving) vil det bli "dirty" again, tro? Kan tenke meg å kjekke på tilstanden men vil helst ha OS på en "clean" disk, finnes det en grei test for det? Endret 16. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis jeg kjører en HD tune (bare les, uten skriving) vil det bli "dirty" again, tro? Kan tenke meg å kjekke på tilstanden men vil helst ha OS på en "clean" disk, finnes det en grei test for det? HD Tune Benchmark (read) er helt trygg. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Ok, er det slikt en helt ny Vertex med 128 serctor alignment skal se ut? jeg vil sette pris om noen ser noe galt i dette. Endret 16. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er dette med OS installert? Den var litt "taggete", hvilken blokk størrelse er dette? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Ni dette er blankt disk .. nettopp flashet, alignet til 128 sector(i diskpar) og formatert i Vista 64bit på RAID-mode. Hvordan ser det ut? Endret 16. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har du endret noe i HD Tune? Block size, accuracy? Prøv å kjør en med 4MB i block size. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Dette er med 4kb, accuracy og alt annet på default: den gamle var med alt på default, dvs. 64kb Ser det ille ut eller? Skal ta en med 4MB også. snart ... Endret 16. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) 4MB, accuracy og alt annet på default: Jeg liker dette mye bedre, det begynner å ligne på den goge og gamle lille dingsen min, LOL. Jeg tror at denne klar for W7, hva synes du? Endret 16. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Den yter helt OK men er fremdeles "litt" taggete. Det kan være kontrolleren eller "ting" som skjer i maskinen din som påvirker dette. Linja er uansett jevnere enn på min som er kjørt siden lørdag. (jeg flashet lørdag) Du kan jo eventuelt skifte til IDE (hvis det er kjapt gjort) og ta tilsvarende tester, bare for å se om kontrolleren påvirker dette. Endret 17. mars 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå