Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper enterprise-markedet kan begynne å bli litt mettet snart slik at prisene kan synke! :)

Samsung kommer med QLC nand, som på 128GB die x 32 stacks vil gi 4TB per chip. De kommer også med en SSD på 128TB i fremtiden. http://www.tomshardware.com/news/samsung-flash-memory-summit,35180.html

Samsung 970 og 980 NVMe kommer også snart.

Ser også at mange produsenter kommer med store SSD-er, men som er X antall M.2 kort i raid på innsiden.

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/895979/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/crucial-mx300-1tb-25-ssd

Bruk kode august200 og få 200,- i avslag på allerede nedsatt pris på denne. Usikker på om du må være altiboxkunde, da jeg fikk mail fra mitt kraftselskap som leverer Altibox til meg, men verdt et forsøk da :)

PS: Må brukes innen fredag 11. august sto det i mailen ;)

Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar

Av prinsipp kjøper jeg ikke lenger Crucial SSD. Min første (og eneste Crucial) døde forholdsvis tidlig i livet sitt så jeg holder meg til Samsung når det kommer til SSD. Så langt har begge fungert utmerket.

Var det tilfeldighvis en Crucial M4? Hadde en 128gb m4 som døde, og 2 venner hadde 60gb versjonen som også døde i løpet av et par måneder

Holder meg til Intel og Samsung. Har fortsatt en Intel X25-M som brukes daglig.

Lenke til kommentar

Crucial har vel vært med i flere maraton-tester, inkl. en her inne (som jeg ikke husker ordenltig nå hvem var) og det er vel ikke noe gitt at Crucial er så mye dårligere enn alle andre? Mulig jeg henger litt etter her, men skulle da tro at Crucial var bra? Gamle OCZ derimot... 

Lenke til kommentar

Av prinsipp kjøper jeg ikke lenger Crucial SSD. Min første (og eneste Crucial) døde forholdsvis tidlig i livet sitt så jeg holder meg til Samsung når det kommer til SSD. Så langt har begge fungert utmerket.

Var det tilfeldighvis en Crucial M4? Hadde en 128gb m4 som døde, og 2 venner hadde 60gb versjonen som også døde i løpet av et par måneder

Holder meg til Intel og Samsung. Har fortsatt en Intel X25-M som brukes daglig.

Tror det var en M4 64 Gigabyte ja. Den holdt for kort til at jeg kjøper en Crucial igjen. Selv om de sikkert er bedre nå.

Lenke til kommentar

Har en neve med mx100 kjørenes etter at det var supertilbud på disse for noen år siden. Billig ssdlagring er ikkje å forrakte :)

Har bare Samsung, intel og crucial ssder på maskinene, av ssd'er.

Jeg er ikkje redd for crucial, men kjøper ikkje de billigste bx/cx eller hva de heter :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende Crucial har kommet seg, men for min del er det ikke verdt å ta den sjangsen. Skulle jeg tatt meg betalt for tiden det tar å reinstallere os og sette opp alt igjen så har jeg tapt penger.

Skulle trodd du var rutinert nok til å ha Acronis clone backup. Tar ikkje mange minuttene hos meg å installere hele c:\ når iso av hele stasjonen ligger på ssd raidarray :D

Backup av det igjen ligger på server. Teknologi er gøy :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende Crucial har kommet seg, men for min del er det ikke verdt å ta den sjangsen. Skulle jeg tatt meg betalt for tiden det tar å reinstallere os og sette opp alt igjen så har jeg tapt penger.

Skulle trodd du var rutinert nok til å ha Acronis clone backup. Tar ikkje mange minuttene hos meg å installere hele c:\ når iso av hele stasjonen ligger på ssd raidarray :D

Backup av det igjen ligger på server. Teknologi er gøy :D

Har vurdert det i flere år, men er glad i å prokrastinere  :wee:

Lenke til kommentar

Komplett har avslag på alle mx300 diskene for de som ikke er ute etter 1TB(utenom 2TB disken), ikke så fryktelig mye, men sikkert bedre enn ingenting.

https://www.komplett.no/category/10088/datautstyr/lagring/harddisker/ssd?subcategory=11126_SSD%202.5&manufacturer=Crucial

Sjekk noen poster over deg:

#18704 :p

Jeg linket til hele mx300 sortimentet deres, ikke bare 1TB disken som teodor linka til, jeg skrev også at de har avslag på alle diskene, var jo bare for å opplyse folk om de ikke bare er ute etter 1TB disker at de har avslag på flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...