Parapraxis Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Lenge siden jeg har lest denne tråden, hvordan er det med SATA 6 tilkobling på nye laptope'r om dagen? For noen år siden var de veldig fraværende og jeg lurer på om det er blitt stantard på nye maskiner nå. Noen som vet? Ok, jeg ser at PCIe-NVMe er greia i laptoper nå, dog vanskelig å finne info om hvilke modeller som har det på Prisjakt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Lenge siden jeg har lest denne tråden, hvordan er det med SATA 6 tilkobling på nye laptope'r om dagen? For noen år siden var de veldig fraværende og jeg lurer på om det er blitt stantard på nye maskiner nå. Noen som vet?Ok, jeg ser at PCIe-NVMe er greia i laptoper nå, dog vanskelig å finne info om hvilke modeller som har det på Prisjakt Det spørs på prisklasse og design også.Lite av ultrabooks i dag med plass til 2.5" 7mm sata ssd . I denne kategorien er det m.2 2280 basert lagring som er standarden. Endret 1. juli 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Viking Technology lanserer verdens største SSD i 3.5" faktor på 50 TB Den bruker tilogmed MLC NAND. http://www.vikingtechnology.com/uhc-silo Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Imponerende størrelse, men ytelsen var ikke noe å hoppe i taket for da. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 :o Spent på prisen på den der i 25TB utgave. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg håper dette er riktig tråd, jeg har noe å bemerke om SSD-disker. Jeg ser at bl.a. Firefox skriver en masse til disk i løpet av dagen, det kan gå opp till 1GB per time og det er vel ikke så bra. Dette kan man sette en grense for: How to protect SSD drive from writing too much with FireFox: http://www.msfn.org/2016/09/27/adjust-setting-firefox-wears-ssd-drive/ Jeg skal i hvert fall legge inn denne fixen her hos meg;) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Ssder i dag tåler evig mye, så ikkje vits å stresse Var i gamledager dette var et "problem" Endret 18. juli 2017 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Og foreløbig har vi noe som heter 5års reklamasjon, no problem. Liker også at man bruker firefox som eksempel når det viser seg at oi, chrome er like ille, nice hate train mot firefox. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Nå får man drev som skriver flere GB per sekund, på det minste en kvart eller en halv GB per sekund, så drev som ikke tåler at det blir skrevet 1 GB per time er ikke mye å ha. Endret 18. juli 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har i snitt skrevet 77GB med data daglig til min 840 PRO siden midten av august 2013, eller 110TB totalt. Disken er fortsatt "good". Jeg tror ikke du skal bekymre deg over holdbarhet på SSD nå til dags. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har i snitt skrevet 77GB med data daglig til min 840 PRO siden midten av august 2013, eller 110TB totalt. Disken er fortsatt "good". Jeg tror ikke du skal bekymre deg over holdbarhet på SSD nå til dags. Hvordan ser du dette? *kunne ha googlet men men* Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Hvordan ser du dette? *kunne ha googlet men men* Samsung sitt eget program Magician viser mengden data skrevet. Hvor lenge jeg har hatt disken fant jeg frem på en mail. Så var det manuell utregning av antall dager jeg har hatt disken delt på mengde data skrevet. Tips: Trykk view->Date conversion i calc.exe for antall dager mellom to gitte datoer. Endret 18. juli 2017 av Thor. 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Finnes det noen liste/tråd som viser hva som er bra og hva som er dårlig SSD'er? Er Samsung 850 EVÒ Series MZ-75E500B noe å satse på? Synes prisen ser lovende ut, og tenker at siden jeg uansett nå vurderer å installere Win10, så burde jeg nok oppgradere systemdisken min, og dette var da en fin pris pr GB etter mitt skjønn.. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 850 Evo er en fin SSD, trenger ikke å tenke noe særlig rundt den, bare å kjøpe 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Takk for kjapp respons, da stusser jeg ikke mer på den saken. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Finnes det noen måte å feilsøke en SSD på? Hadde Windows på en SSD, formaterte og installerte ting slik jeg vil ha det. Fikk problemer med at SSD stopper opp og ikke laster data, alt henger seg. Restart og alt fungerer som normalt. Formaterte igjen på grunn av dette, men til en annen SSD. Og har nå ingen problemer lengre. Jeg ønsker nå å feilsøke denne problemdisken. Hvilke programmer egner seg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Finnes det noen måte å feilsøke en SSD på? Hadde Windows på en SSD, formaterte og installerte ting slik jeg vil ha det. Fikk problemer med at SSD stopper opp og ikke laster data, alt henger seg. Restart og alt fungerer som normalt. Formaterte igjen på grunn av dette, men til en annen SSD. Og har nå ingen problemer lengre. Jeg ønsker nå å feilsøke denne problemdisken. Hvilke programmer egner seg? Har den SSDen et navn ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Det er en samsung 840 Pro, samme som den nevnt litt oppe på denne siden. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Det er en samsung 840 Pro, samme som den nevnt litt oppe på denne siden. Internt ser den jo alright ut. Kan det være fysisk. Kontakten til kabel for signalering/strøm. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Sikkert dumt av meg å spørre, men du kjører siste firmware på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå