Nizzen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Byttet nettopp ut en defekt M2 SSD på en Intel NUC. Kan SSD dø av mye varme? Den holdt i 3 år, 32GB med OS på. Ny brikke ligger på rundt 70 grader, 120GB Kingston. Frykter at varmen kan ta livet av denne også, opplever noe som minner om throttling. Noe lav ytelse i forhold til specs på SSD. Det er nok heller som Betroz sier, at den har blitt "brukt" opp. Neppe 99% sjanse for at det er kontrolleren på ssden som har tatt kvelden Endret 2. mai 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Det er nok kontrolleren for den detekteres ikke i UEFI, eller Windows. Men trodde ikke slikt kunne dø så fort. Ny SSD var greit uansett for hastigheten økte betraktelig. Boot tar mindre enn 30 sekunder fra kald boot til skrivebord (W10). Fortsatt bekymret for temp, men dør den så har jeg backup denne gangen. Tar nok en backup en gang i blant heretter. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Kjøpte meg en Samsung 850 EVO 1TB til HTPC'n. Jomfru bench med Anvil : Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Kjøpte meg en Samsung 850 EVO 1TB til HTPC'n. Jomfru bench med Anvil : 850_EVO_1TB.png Ser ut som om du fikk nyeste batch med nyeste kontroller Deilig med jomfrubench Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 SSD sa dere? http://www.tomsitpro.com/articles/seagate-nytro-xp6500-enterprise-ssd,2-1017.html#fragment-1 Denne er badass på Random write @ QD=1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hei! Har en eldre Crucial disk som kødder det til. Etter noen timer så slår maskinen seg av og rebooter, kommer ikke fordi boot pga "Boot disk error" restarter jeg funker den. Noe jeg kan fikse eller er det bare å hive den? Tror den er eldre enn 5 år, men skal sjekke det ut imorgen. Må få ringt elkjøp. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hei! Har en eldre Crucial disk som kødder det til. Etter noen timer så slår maskinen seg av og rebooter, kommer ikke fordi boot pga "Boot disk error" restarter jeg funker den. Noe jeg kan fikse eller er det bare å hive den? Tror den er eldre enn 5 år, men skal sjekke det ut imorgen. Må få ringt elkjøp. C300 eller? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Nei, M4 ellerno. Booter raskere enn min 840 Pro tho. This! Har blitt brukt i en HTPC, senere sluttet vi å bruke den. Så har kanskje vært på 2-300 dager ellerno. 80% av tiden mens maskinen er på idle. Endret 5. mai 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Nei, M4 ellerno. Booter raskere enn min 840 Pro tho. This! Har blitt brukt i en HTPC, senere sluttet vi å bruke den. Så har kanskje vært på 2-300 dager ellerno. 80% av tiden mens maskinen er på idle. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1565481 Ny firmware kan være lurt 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Nei, M4 ellerno. Booter raskere enn min 840 Pro tho. This! Har blitt brukt i en HTPC, senere sluttet vi å bruke den. Så har kanskje vært på 2-300 dager ellerno. 80% av tiden mens maskinen er på idle. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1565481 Ny firmware kan være lurt Takker! Skal få brent ut en CD, må bare finne en PC i huset med en CD spiller forsatt montert. ^^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Nei, M4 ellerno. Booter raskere enn min 840 Pro tho. This! Har blitt brukt i en HTPC, senere sluttet vi å bruke den. Så har kanskje vært på 2-300 dager ellerno. 80% av tiden mens maskinen er på idle. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1565481 Ny firmware kan være lurt Takker! Skal få brent ut en CD, må bare finne en PC i huset med en CD spiller forsatt montert. ^^ Bootbar USB... 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Sikker på at det er kjøpt hos Elkjøp. Kan ikke huske å ha sett de har vært forhandler av Crucial SSD. Har kjøpt noen M4 opp i gjennom , samt også kjøpt noe SSD hos Elkjøp (Sandisk Extreme). Som den posten nevner kan firmware være skyld med "hour bug" (men den er jo eldgammel ) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Ganske sikker på det. Jeg var jo bare 10-11 når den ble kjøpt tipper jeg, så aner ikke. Får spørre fattern neste gang jeg får muligheten. Kan sjekke komplett om han har kjøpt den der. ^^ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Komplett som har vært Crucial forhandler. Der jeg har kjøpt mine. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 God kveld godtfolk, hvilken SSD vil dere anbefale til en laptop i 500gb- 1tb sjiktet ? helst ikke for dyr Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) God kveld godtfolk, hvilken SSD vil dere anbefale til en laptop i 500gb- 1tb sjiktet ? helst ikke for dyr Samsung 850 evo. Endret 25. mai 2016 av Netrum Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Kommer heilt an på dine krav. Er det benchmarks med best mogleg sekvensiell ytelse? Eller ynskje du at Outlook/Thunderbird skal funka som ei kula? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Finnes jo Samsung SSD SM863 Enterprise 240GB SATA 6GB/s, 520/485MB/s read/write, V-NAND TBW 1540 Vil tro Intel 300GB Enterprise er ca samme ytelse. Men mistenker Samsung 950 PRO 256GB M.2 PCIe SSD er bedre kjøp i prisklassen. Så sant maskinvaren støtter PCI-E SSD. Eller du har adapter som støtter UEFI boot i hovedkortet. Har du ikke det, er enteprice SSD disken muligens den som er best basert på sata grensesnitt. Man har jo Samsung 850 Pro som er i mellom segmentet, Evo er for billigst mulig for de som egentlig ikke trenger rask responstid på SSD. Men syns eldre intel SSD\harddisker går for tregt. Endret 25. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Samsung 950 PRO har fantastisk leseytelse, men elendig skriveytelse ved O_DSYNC, bare rundt ca 1000 iops(altså 5 10k snurredisker vil outperforme den). O_DSYNC blir flitting brukt av fleire applikasjonar. Bare tenk kor mange appliksjoner som bruker f.eks SQLite: Chrome, Firefox, Skype, Windows 10, OSX, Dropbox, McAffee osv. Så om benchmarks er tingen din og ikkje faktisk bruk, så gjerne gå for 950 PRO. Ellers synes eg heller 850 EVO ligger på passelig prisnivå og har balansert ytelse tilpassa forbrukarar. Sandisk X400 er også interessant. Intel er også eit veldig bra val. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Samsung 950 PRO har fantastisk leseytelse, men elendig skriveytelse ved O_DSYNC, bare rundt ca 1000 iops(altså 5 10k snurredisker vil outperforme den). O_DSYNC blir flitting brukt av fleire applikasjonar. Bare tenk kor mange appliksjoner som bruker f.eks SQLite: Chrome, Firefox, Skype, Windows 10, OSX, Dropbox, McAffee osv. Vet du hvordan Intel 750 yter i den sammenhengen du nevnte der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå