Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Forøvrig ikke så lett å ha oversikt av innholdet på de forskjellige SSD'ene til Crucial :

BX er vel innstegsmodellen .

• BX 100 : MLC NAND og Silicon Motion kontroller - Billig og god SSD
  • BX 200 : TLC NAND og Silicon Motion kontroller - Svak SSD

MX :

• MX 100 MLC NAND og Marvell kontroller
  • MX 200 samme  , men med DWA som gir  bedre ytelse
  • MX 300 3D TLC NAND og Silicon Motion kontroller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det ligger en del brukte Intel S3700 800gb disker på Ebay som man får for 265 USD.

Ca. 3000kr per disk inkl. moms og frakt.

Hva tenker dere om prisen?

Kanskje jeg skulle kjøpt noen og brukt som capacity drives i VSAN oppsettet mitt...

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Det skal være den ja.

Diskene er jo brukte, og flere har kjøpt dem på ServeTheHome forumet.

Eneste er at de er HP-branded og at man derfor har begrenset tilgang til å lese ut SMART info...

Link: http://www.ebay.com/itm/Intel-800-GB-SSD-S3700-/231907908711?hash=item35fec9dc67:g:Ng8AAOSw0QFXCIVG

Edit: Brukerne på ServeTheHome har fått dem for 265 USD.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Det skal være den ja.

Diskene er jo brukte, og flere har kjøpt dem på ServeTheHome forumet.

Eneste er at de er HP-branded og at man derfor har begrenset tilgang til å lese ut SMART info...

Da kan det være lurt å få med en kontroller som ssdene funker med. Har hatt noen HP branded seagate sasdisker som var trøblete pga de hadde HP firmware. Evig styr for å skifte firmware på dem for at de skulle virke på noen andre HBA/kontrollere.

Lenke til kommentar

Jeg har HP HBA, så regner med det burde fungere? :)

Godt mulig, men ingen garanti for at det funker.

1TB Samsung 850 evo koster 2690 og man har 5års reklamasjon. Spørsmålet er da om du vil ha mere lagring for billigere pris med 5års reklamasjon, eller om du vil ha ingen garanti men intel enteprise grade. Tviler på at du kommer til å skrive og slette flere TB per dag i flere år :p

Lenke til kommentar

Sant det, men har litt med hvordan vSAN opererer også.

Har lest en del om det, og hvis du vil ha akseptabel performance må man legge litt penger i enterprise SSD.

Hva skal du bruke den til? Er du flere enn èn bruker?

Jeg liker også Overkill med stor O, men morro å høre om hva andre bruker ting til.

Lenke til kommentar

Har lest en del om det, og hvis du vil ha akseptabel performance må man legge litt penger i enterprise SSD.

Hva skal du bruke den til? Er du flere enn èn bruker?

Jeg liker også Overkill med stor O, men morro å høre om hva andre bruker ting til.

Skal i hovedsak brukes til lab.

VMware vCenter, vCloud Air, Horizon View VDI og slikt. Kjører vCloud mot vCenter hos en kollega og kjører offsite backup osv.

Oppå der har vi et domene, DNS, DHCP, Exchange, S4B, Veeam og en liten klynge andre ting.

Blir nok også noe OpenStack etter hvert.

I tillegg hoster jeg et par tjenester. CDN for noen nettsider som ligger i USA, Plex, OwnCloud (mulig jeg fjerner denne til fordel for OneDrive e.l.), SickRage, eventuelle spill/VoIP servere og litt sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har testa SQL Server med 4x Intel S3500 som var stripet på en flashet Dell H310 (IT firmware).

For å si det enkelt, ytelsen var ellevill...

Utruleg nok blei det enda villare når eg bytta diskane til FreeBSD/ZFS over iSCSI/10G fiber. Så FreeBSD slår Windows native disker på IO ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...