Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

noen som vet ca når det dukker opp ein 1TB versjon av 950PRO?

Desverre ! Det er en hel gjeng som venter på den her :D

Samsung sm961 er anonsert, så kan godt være at de kommer samtidig, men da vil jeg heller ha  sm961 nvme. Sm961 er OEM som sm951 :)

Ja bestemte meg for å ikke slå til på tilbudet til Komplett i helga. Vil ha 1TB.

Det som er dumt med disse OEM versonene er at Samsung har ingen egen NVMe driver for oss å laste ned. Må bruke Microsoft sin da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung sm961 er anonsert, så kan godt være at de kommer samtidig, men da vil jeg heller ha  sm961 nvme. Sm961 er OEM som sm951 :)

Ja bestemte meg for å ikke slå til på tilbudet til Komplett i helga. Vil ha 1TB.

Det som er dumt med disse OEM versonene er at Samsung har ingen egen NVMe driver for oss å laste ned. Må bruke Microsoft sin da.

950pro driveren funker da på sm951? Microsoftdriveren er også særdeles bra, så ser egentlig ikkje noe grunn for å ha noen andre.

Lenke til kommentar

950pro driveren funker da på sm951? Microsoftdriveren er også særdeles bra, så ser egentlig ikkje noe grunn for å ha noen andre.

Ikke testa jeg. Bare leste på Samsung sine egne sider at driveren funker bare med 950PRO.

Den skal visst gi bedre 4K ytelse enn MS sin.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ja, still deg i kø! =)

Her er en video som viser hvordan den første 9x0PRO 1TB kommer til å føle det når den går i land på brygga:

• Liker 2
Lenke til kommentar

The SSD Review har testet nye Samsung 850 EVO med 48-layer TLC V-NAND.

Finally, when we took a look at power consumption it was clear as day as to how much this newer third generation V-NAND and PCB design has allowed for greater efficiency. In all metrics the new Samsung 850 EVO consumed significantly less power, approximately 30% less than that of the original.

Dette kan bety gode ting for 1TB versonen av 950 PRO! (som skal ha 48-layer V-NAND) 30% lavere effektforbruk kan gjøre at den nye ikke throttler like raskt under tung skriving! 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

The SSD Review har testet nye Samsung 850 EVO med 48-layer TLC V-NAND.

Finally, when we took a look at power consumption it was clear as day as to how much this newer third generation V-NAND and PCB design has allowed for greater efficiency. In all metrics the new Samsung 850 EVO consumed significantly less power, approximately 30% less than that of the original.

Dette kan bety gode ting for 1TB versonen av 950 PRO! (som skal ha 48-layer V-NAND) 30% lavere effektforbruk kan gjøre at den nye ikke throttler like raskt under tung skriving! 

Men det er vel kontrolleren som blir for varm i normale kabinetter, ikke NAND'en eller VRM'en? 

Lenke til kommentar

Kontrolleren i nye 850 evo har også visuelt blitt mindre. Om den avgir mindre varme har jeg ikke lest noe om da.

Det har nok lite å si, da 850 Evo ikke har samme kontroller som 950 Pro. ;) Vet ikke om de kan benytte den samme en gang. De er jo ganske annerledes i både ytelseklasse, krav, og NVMe/Sata protokoll. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Absolutt annerledes, men om de har endret produksjonsprosess på den ene når de nå går fra 32 til 48 lag V-NAND så tenkte jeg at det muligens kan ha skjedd det samme med 950 PRO kontrolleren nå som den snart også får 48 lag.

Lenke til kommentar

Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg?

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg?

http://www.thessdreview.com/daily-news/intel-announces-first-3d-nand-ssds-optimized-cloud-enterprise/

Jeg er faktisk ikkje sikker på at disse "konkurerer" med Intel 750  :hmm:

Edit: Helt sikker på at de ikkje gjør

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

http://www.thessdreview.com/daily-news/intel-announces-first-3d-nand-ssds-optimized-cloud-enterprise/

Nei trodde heller ikke det, når jeg letet rundt i morres. Kunne ikke finne noe som tilsa at den skulle så mye ned i pris plutselig. Bestilte like greit en 1.2TB, så har man den vel noen år.....   :hmm:

Lenke til kommentar

Nei trodde heller ikke det, når jeg letet rundt i morres. Kunne ikke finne noe som tilsa at den skulle så mye ned i pris plutselig. Bestilte like greit en 1.2TB, så har man den vel noen år.....   :hmm:

Perfekt størrelse for OS, spill og programmer  :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...