Betroz Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 noen som vet ca når det dukker opp ein 1TB versjon av 950PRO? Desverre ! Det er en hel gjeng som venter på den her Samsung sm961 er anonsert, så kan godt være at de kommer samtidig, men da vil jeg heller ha sm961 nvme. Sm961 er OEM som sm951 Ja bestemte meg for å ikke slå til på tilbudet til Komplett i helga. Vil ha 1TB. Det som er dumt med disse OEM versonene er at Samsung har ingen egen NVMe driver for oss å laste ned. Må bruke Microsoft sin da. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 noen som vet ca når det dukker opp ein 1TB versjon av 950PRO? Desverre ! Det er en hel gjeng som venter på den her Samsung sm961 er anonsert, så kan godt være at de kommer samtidig, men da vil jeg heller ha sm961 nvme. Sm961 er OEM som sm951 Ja bestemte meg for å ikke slå til på tilbudet til Komplett i helga. Vil ha 1TB. Det som er dumt med disse OEM versonene er at Samsung har ingen egen NVMe driver for oss å laste ned. Må bruke Microsoft sin da. 950pro driveren funker da på sm951? Microsoftdriveren er også særdeles bra, så ser egentlig ikkje noe grunn for å ha noen andre. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) 950pro driveren funker da på sm951? Microsoftdriveren er også særdeles bra, så ser egentlig ikkje noe grunn for å ha noen andre. Ikke testa jeg. Bare leste på Samsung sine egne sider at driveren funker bare med 950PRO. Den skal visst gi bedre 4K ytelse enn MS sin. Endret 2. april 2016 av Betroz Lenke til kommentar
Horge Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 noen som vet ca når det dukker opp ein 1TB versjon av 950PRO? Desverre ! Det er en hel gjeng som venter på den her Ja, still deg i kø! =) Her er en video som viser hvordan den første 9x0PRO 1TB kommer til å føle det når den går i land på brygga: 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hva er det man går for nå om dagen, hvis man skal ha en SSD til en macbook pro fra 2011? Samsung 850? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) The SSD Review har testet nye Samsung 850 EVO med 48-layer TLC V-NAND. Finally, when we took a look at power consumption it was clear as day as to how much this newer third generation V-NAND and PCB design has allowed for greater efficiency. In all metrics the new Samsung 850 EVO consumed significantly less power, approximately 30% less than that of the original. Dette kan bety gode ting for 1TB versonen av 950 PRO! (som skal ha 48-layer V-NAND) 30% lavere effektforbruk kan gjøre at den nye ikke throttler like raskt under tung skriving! Endret 4. april 2016 av Betroz Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 The SSD Review har testet nye Samsung 850 EVO med 48-layer TLC V-NAND. Finally, when we took a look at power consumption it was clear as day as to how much this newer third generation V-NAND and PCB design has allowed for greater efficiency. In all metrics the new Samsung 850 EVO consumed significantly less power, approximately 30% less than that of the original. Dette kan bety gode ting for 1TB versonen av 950 PRO! (som skal ha 48-layer V-NAND) 30% lavere effektforbruk kan gjøre at den nye ikke throttler like raskt under tung skriving! Men det er vel kontrolleren som blir for varm i normale kabinetter, ikke NAND'en eller VRM'en? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Godt spørsmål. Vi får vel se når 1TB 950 PRO kommer da, om det har noe å si for den. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Kontrolleren i nye 850 evo har også visuelt blitt mindre. Om den avgir mindre varme har jeg ikke lest noe om da. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Kontrolleren i nye 850 evo har også visuelt blitt mindre. Om den avgir mindre varme har jeg ikke lest noe om da. Det har nok lite å si, da 850 Evo ikke har samme kontroller som 950 Pro. Vet ikke om de kan benytte den samme en gang. De er jo ganske annerledes i både ytelseklasse, krav, og NVMe/Sata protokoll. Endret 5. april 2016 av Andrull Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Absolutt annerledes, men om de har endret produksjonsprosess på den ene når de nå går fra 32 til 48 lag V-NAND så tenkte jeg at det muligens kan ha skjedd det samme med 950 PRO kontrolleren nå som den snart også får 48 lag. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Nå er det jo sm961 som gjelder... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Nå er det jo sm961 som gjelder... Ja men den ser vi vel ikke før utpå høsten, lenge etter 1TB 950PRO har kommet, antar jeg. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 SM 961 har fått en ny Polaris kontroller vs UBX kontrolleren som sitter i 950 pro Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg? Endret 6. april 2016 av B-QL Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg? http://www.thessdreview.com/daily-news/intel-announces-first-3d-nand-ssds-optimized-cloud-enterprise/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg? http://www.thessdreview.com/daily-news/intel-announces-first-3d-nand-ssds-optimized-cloud-enterprise/ Jeg er faktisk ikkje sikker på at disse "konkurerer" med Intel 750 Edit: Helt sikker på at de ikkje gjør Endret 6. april 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg? http://www.thessdreview.com/daily-news/intel-announces-first-3d-nand-ssds-optimized-cloud-enterprise/ Jeg er faktisk ikkje sikker på at disse "konkurerer" med Intel 750 Edit: Helt sikker på at de ikkje gjør Nei trodde heller ikke det, når jeg letet rundt i morres. Kunne ikke finne noe som tilsa at den skulle så mye ned i pris plutselig. Bestilte like greit en 1.2TB, så har man den vel noen år..... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Intel 750 1.2TB og 800Gb har falt veldig i pris og koster nå ca 7800,-/5700,- hos de fleste nettbutikkene på prisjakt.no, har Intel lansert en ny comsumer NVME SSD som jeg ikke har fått med meg? http://www.thessdreview.com/daily-news/intel-announces-first-3d-nand-ssds-optimized-cloud-enterprise/ Jeg er faktisk ikkje sikker på at disse "konkurerer" med Intel 750 Edit: Helt sikker på at de ikkje gjør Nei trodde heller ikke det, når jeg letet rundt i morres. Kunne ikke finne noe som tilsa at den skulle så mye ned i pris plutselig. Bestilte like greit en 1.2TB, så har man den vel noen år..... Perfekt størrelse for OS, spill og programmer Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Kan det være at de rett og slett ikke selger nok i forhold til de dårligere SSD-ene? Det er jo ganske heftig premium på noe man nesten ikke merker ved vanlig bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå