Dreamfault Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hvilken SSD? Følger ofte med kloneprogram. Hvis ikke er Acronis fortsatt bra. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hvilket program er greit og enkelt å klone snurredisk til ssd med i disse tider? mener jeg brukte acronis for maaaange år sidebJeg bruker bare Acronis, og det funker hver gang Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Samsung 950 PRO 512GB til 2999 kr hos Komplett.no nå Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Hvilket program er greit og enkelt å klone snurredisk til ssd med i disse tider? mener jeg brukte acronis for maaaange år sideb Reflect free er også veldig bra, jeg gikk vekk fra Acronis pga deres kjipe lisenspolicy: http://www.macrium.com/reflectfree.aspx Endret 6. februar 2016 av mandela Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 http://www.pcworld.com/article/3018603/storage/transcend-ssd370-review-excellent-value-solid-performance.html Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Har et spørsmål til dere som er litt mer oppdaterte på SSD enn meg. Har en M.2 Samsung 850 Evo som jeg vil flytte over til et hovedkort som ikke har M.2 socket. Vil en PCIe adapter fungere eller støtter slike kun NVMe? Tenkte på denne; http://s.aliexpress.com/FvEbqe6B Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Har et spørsmål til dere som er litt mer oppdaterte på SSD enn meg. Har en M.2 Samsung 850 Evo som jeg vil flytte over til et hovedkort som ikke har M.2 socket. Vil en PCIe adapter fungere eller støtter slike kun NVMe? Tenkte på denne; http://s.aliexpress.com/FvEbqe6B Det spørs hvilken type M.2 SSD du har. Tror at 850 EVO m.2 er sata og da funker ikke det du viser til (den kan ikke tilkoples direkte til PCIe)http://www.anandtech.com/show/9023/the-samsung-ssd-850-evo-msata-m2-review Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Skjønner. Fant en annen type adapter som virker mer logisk at burde fungere. Tror jeg prøver den. http://m.aliexpress.com/item/1949940765.html Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Flash memory's density surpasses hard drives for first time NAND flash memory has surpassed hard disk drive (HDD) technology in areal density for the first time, according to a new report from a market research firm.During a presentation at the 2016 IEEE International Solid State Circuits Conference (ISSCC) in San Francisco last week, Micron shared data showing NAND flash has moved past HDDs in areal density, according to Coughlin Associates.At last year's ISSCC, Samsung white papers indicated that its 3D NAND flash products had reached 1.19Tbits per square inch (Tbpsi) and said in 2016 they would reach 1.69Tbpsi.This year, Micron revealed it had demonstrated areal densities in its laboratories of up to 2.77Tbpsi for its 3D NAND. That compares with the densest HDDs of about 1.3Tbpsi. Intel and Micron's new 3D NAND flash will enable 3.5TB of capacity in M.2 expansion sticks Kilde Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 På laptoppen til muttern synger snurredisken på siste værset så tenkte å bytte ut med en SSD. Intenso Top Performance 3 128GB koster jo bare 399,- og er ifølge papiret helt kurrant i ytelse. Men er den holdbar? Noen som har erfaring? Maskinen brukes utelukkende til Facebook, nettbank og tv2 sumo så disken vil ikke bli mye brukt. Men det føles bare dumt å putte en ny snurredisk i maskinen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Bare kjøp den billige sier nå jeg. Ryker den så har man backup. 120 gb fylles raskt opp så hjelp henne å rydde av og til. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Allright! takker for inspill. Neste steg opp fra den er jo Kingston sine, å de nekter jeg å ha med å gjøre grunnet elendig erfaring med alt jeg har rørt med navnet Kingston på.. Har Samsung SSD i alle mine maskiner privat og på jobb og meget fornøyd, men blir nok overkill for muttern sin laptop. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Allright! takker for inspill. Neste steg opp fra den er jo Kingston sine, å de nekter jeg å ha med å gjøre grunnet elendig erfaring med alt jeg har rørt med navnet Kingston på.. Har Samsung SSD i alle mine maskiner privat og på jobb og meget fornøyd, men blir nok overkill for muttern sin laptop. Til generisk laptop ville jeg brukt Intel SSDEks http://www.prisjakt.no/product.php?p=3053908 Koster noen hundrelapper mere . Men da får du noe som virker i omtrent alt av laptopper. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Kan fortelle at Kingston USB 3.1 HyperX Savage 256GB har en sekvensiell skrivehastighet på nesten akkurat 250MB/s. Denne knuser Corsair voyager GTX med sine labre 95Mb/s sekvensiell skriv. Altså dette er skriving av .mkv filer. Til nå, så har ikkje jeg sett en usb minnepinne som har raskere sekvensiell skriv. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Woha. Min Sandisk Extreme 3.0 klarer også labre 86 MB/s seq skriving. Hvordan er 4K RR/RW? Ikke alltid det er store filer som skrives til minnepenn. Denne saken over USB 3.0 klarer hele 11 MB/s read og 9,7 MB/s write. Endret 13. februar 2016 av Andrull Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Finnes det noe slags adapter for å få en Intel 750 SSD mot et SAS HBA? Har SFF-8087 port. Har dual-port controller og bruker bare den ene foreløpig. Skulle gjerne hatt en 750 som cache-drive. Edit: Fant adapter fra SFF-8643 til SFF-8087, så da håper jeg at det funker. Altså SFF-8639 -> SFF-8643 -> SFF-8087 Edit2: Brainfart. SFF-8643 blir jo hun -> hun... Endret 14. februar 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg har innstallert win 7 ultimate på en Samsung 850 EVO 500GB SSD. Er det brukbart med en oppstartstid på 25 sekunder ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Jeg har innstallert win 7 ultimate på en Samsung 850 EVO 500GB SSD. Er det brukbart med en oppstartstid på 25 sekunder ? Hvor lang tid bruker den på POST og BIOS greier? Dvs. hvor lang tid tar det fra du trykker på start-knappen til Windows begynner å laste inn? Mange ganger kan BIOS-oppstart forkortest med en del sekunder. Og har man mye utstyr tar det også lengre tid. F.eks om man har RAID, mange skjermkort og minnebrikker osv... eller andre ting som påvirker POST. Endret 20. februar 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Den bruker 25 sekunder fra jeg trykker på start-knappen til windows lastes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå