Nizzen Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Elendig.. dårligere 4k ytelse enn 850pro sata. Ja da kan man like gjerne kjøpe 4 stk 850PRO og kjøre dem i RAID 0. Eller 4x 850 evo for mye lagringsplass for mindre penger. Måtte selv kjøpe en ekstra 1TB 850 evo til spill. 3x 850pro i 256gb raid-0 var ikkje nok til steam Eller det ja. Geezus mange spill er det du aktivt spiller da?! Bare BF4, og den ligger på Samsung sm951 nvme Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Tror man skal vente litt med å konkludere. Intel 730 er heller ikke spesielt imponerende ved 4K , men banker 850 Pro i R0 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor har du 1,75TB med spill du ikke spiller? Lenke til kommentar
mna Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor har du 1,75TB med spill du ikke spiller? Kansje han er like heldig som meg og velsignet med en 10 mb linje fra telenor i en husstand på 4 :-/ Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor har du 1,75TB med spill du ikke spiller? Kansje han er like heldig som meg og velsignet med en 10 mb linje fra telenor i en husstand på 4 :-/ Kanskje det Har 80/80 fra Altibox selv, sykt digg, men kunne gått vært raskere (får aldri nok hastighet ) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Jeg har dette hovedkortet: https://www.komplett.no/product/822545 Hvordan i huleste monterer jeg en SSD M.2 disk på dette kortet ? På bildet står det øverst til venstre at det er her man monterer det, men jeg skjønner bare ikke fordi det ser ut til at da blir disken hengende i løse luften, ligge 90 grader feil vei, og eventuelt kræsje med vannkjølingsblokken ? En M.2 SSD disk har jo en halvmåne i enden som er for å skru fast en skrue for å få festet disken ordentlig. Endret 8. januar 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Under closer inspection it became apparent the M.2 port in the bundled MPCIE adapter doesnt allow the fitting of the 80mm long M.2 drives. This could become an issue seeing as most of the high performance drives seem to be getting released in the exact size the board does not support. http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/asus_rog_maximus_vii_formula_review/3 Endret 8. januar 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Under closer inspection it became apparent the M.2 port in the bundled MPCIE adapter doesnt allow the fitting of the 80mm long M.2 drives. This could become an issue seeing as most of the high performance drives seem to be getting released in the exact size the board does not support. http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/asus_rog_maximus_vii_formula_review/3 Så det jeg fryktet er altså sant Ser da at jeg ikke kan velge det jeg ønsker: https://www.komplett.no/product/857461/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-950-pro-256gb-m2-pcie-ssd#reviews Da må jeg heller ta til takke med standard: https://www.komplett.no/product/828770/datautstyr/harddiskerssd/ssd-25/samsung-850-evo-500gb-ssd Må si at dette er skikkelig amatørmessig av et så kjent merke som Asus, og spesielt på et slikt dyrt hovedkort! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Problemet er jo den idiotiske plast-kåpa .. Er m.2 slot'n blitt en ettertanke? Eller har design gått foran funksjonalitet her kanskje. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Problemet er jo den idiotiske plast-kåpa .. Er m.2 slot'n blitt en ettertanke? Eller har design gått foran funksjonalitet her kanskje. Tipper at de kom på SSD M.2 i siste liten og bare trøkka den opp i et hjørnet, og vips, sikkert "ingen" som kommer til å trenge den plassen.... Lurer litt på om det går ann å modde vekk plastikken uten å ødelegge noe annet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Du kan sikkert lage en luftkjølt løsning av VRM / MOSFET men da må vel vannkjølingsblokka av. Dette er jo litt dumt, fordi denne har jo iallfall en funksjon (MOSFET blir grisevarm ved OC og vannkjøling av denne er litt undervurdert). Det jeg skulle ønske at Asus hadde gjort her var å ha en standard M.2 mellom PCIE sporene, og så heller ha en liten luke i "kåpa" som man kunne plukket av selv ved behov. Endret 8. januar 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Fant en video på youtube hvor en kar skrudde av hele plastikkfaenskapen, og det så ut til at det fortsatt ikke ble nok plass til 80mm kort. Hovedkortet er ikke overklokket og kommer ikke til å bli det heller, hverken kort, cpu, skjermkort eller ram. Dog blir det nok altfor varmt om jeg skrur av blokken, desverre. Hmm, føler meg ganske snytt her nå, for da jeg handlet hovedkortet i februar i fjor, så sjekket jeg spesifikt at den hadde støtte for SSD M.2, og når det stod at det gjør det, så tenkte jeg ikke noe mer over det, så jeg handlet. Om man ser plassen mellom øverste skjermkort slot, og nummer 2, så virker det for meg at det kunne vært laget M.2 slot der istedenfor, men neida, bare legg plastikk over... hmmm. EDIT: Slik som jeg prøver å illustrere på dette bildet: Endret 8. januar 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Patriot's Hellfire PCIe-based SSD is capable of 3GB/sec Virker som 4K random er bedre med Samsung 950 PRO da menne Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Patriot's Hellfire PCIe-based SSD is capable of 3GB/sec Virker som 4K random er bedre med Samsung 950 PRO da menne Er det egentlig mulig å få særlig mer ut av 4K så lenge det er nand som brukes? (Og er det overhode merkbart utenom i benchmarks?) Hjemmepc-en er jo ikke akkurat en sinke selv om OS-disken er en Intel 750. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Absolutt mulig å hente ut mere av 4K ved å bruke NAND Fusion io er god for ca 90 MB/s i incompressible mode..... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 950 PRO klarer et sted mellom 50 og 60 MB/s... Selv SATA basert 850 PRO klarer vel 38 MB/s 4K random read. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Absolutt mulig å hente ut mere av 4K ved å bruke NAND Fusion io er god for ca 90 MB/s i incompressible mode..... Slc godness ? Synn den aldri ble bootbar Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Patriot's Hellfire PCIe-based SSD is capable of 3GB/sec Virker som 4K random er bedre med Samsung 950 PRO da menne De sikter seg inn på noobs, som bare tror at det er sekvensielle tall som teller. Helst med sterkt komprimerbar data. Typisk Atto benchmark Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Absolutt mulig å hente ut mere av 4K ved å bruke NAND Fusion io er god for ca 90 MB/s i incompressible mode..... Slc godness Synn den aldri ble bootbar Godt poeng. Så ja. Med 3D TLC Nand. Hva er praktisk grense før vi går over på xpoint og lignende? NVMe burde jo gjøre det bittelitt kjappere enn ACHI, men i praksis så er det vel mest CPU lasten som går ned, og ikke MB\s-en som går opp. 950 PRO er kanskje ikke så langt fra den praktiske grensen pga nand type? Og iallefall i praktisk bruk. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Absolutt mulig å hente ut mere av 4K ved å bruke NAND Fusion io er god for ca 90 MB/s i incompressible mode..... Slc godness Synn den aldri ble bootbar Bootbar for de som bruker Linux ja Windows har vel aldri vært et satsingsområde for Fusion io Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå